رزومه ساز آنلاین؛ سایت‌های ساخت رزومه رایگان

شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
 دستان مرد روی کاغذ روی میز جلوی لپ‌تاپ و فنجان قهوه
رزومه سازهای آنلاین متنوعی وجود دارند و امکان ساخت رزومه را به‌زبان‌های مختلف فراهم می‌کنند. درادامه چند نمونه از بهترین رزومه‌سازها را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

نگارش رزومه اولین مرحله از پیدا کردن کار است. اهمیت رزومه‌نویسی با توجه به جایگاه شغلی می‌تواند متفاوت باشد اما در هر صورت بدانید با ساخت رزومه حرفه‌ای تصویر بهتر و کامل‌تری از خود ارائه می‌دهید. درواقع، اولین قدم تمام افراد جویای کار نوشتن رزومه است و سپس مراجعه به یکی از بهترین سایت‌های استخدام و کاریابی خارجی و ایرانی و اقدام برای پیدا کردن شغل مناسب.

نکات مربوط به رزومه‌نویسی را باید از متخصصین منابع انسانی جویا شد؛ البته، در حالت کلی می‌توان به این نکته اشاره کرد که همه‌ی ما در طول زندگی تجربه‌های متفاوت و متنوعی داشته‌ایم؛ اما در تمام مشاغل تمام تجربیات ما کاربردی ندارند. بنابراین، باید رزومه خود را با تمرکز به شغلی که تقاضا می‌دهید بهینه کنید.

در گذشته‌، رزومه‌ها به‌صورت فرم‌های چاپ‌شده توسط متقاضیان پر می‌شدند. مدتی بعد با توجه به امکاناتی که در اختیار افراد قرار گرفت، نظیر لپ‌تاپ یا گوشی‌های هوشمند و برنامه‌هایی مثل مایکروسافت آفیس، افراد تلاش کردند رزومه‌های شخصی خود را مطابق میل و سلیقه خود بسازند.

منابع در رزومه

درحال‌حاضر، با وجود فناوری‌های بی‌نظیری مثل همین گوشی موبایلی که آنقدر در زندگیمان بوده است که نبودش را نمی‌توانیم تصور کنیم، می‌توانیم در چند دقیقه رزومه شخصی خود را با کمک وب سایت‌های رزومه‌ساز آنلاین بسازیم.

رزومه‌ساز آنلاین

امروزه کمتر سرویسی را می‌توانید نام ببرید که به صورت تحت‌وب و آنلاین ارائه نشود. وب سایت‌های ساخت رزومه آنلاین به صورت رایگان و پولی در مدل‌های مختلفی طراحی شده‌اند که تقریباً سازوکار همه‌ی آن‌ها یکسان است؛ اما در جزئیات و طراحی‌های ظاهری و زیبایی‌شناسی می‌توانند تفاوت‌هایی را از خود نشان دهند.

به طور کلی رزومه‌سازهای آن‌لاین با دریافت اطلاعات تحصیلی، تجربیات کاری و مهارت‌های شما، آن‌ها را در الگوهای ازپیش طراحی‌شده‌ای قرار می‌دهند. البته، ممکن است گزینه‌های تغییر رنگ و طراحی قالب رزومه نیز ارائه شود. در نهایت، با واردکردن اطلاعات درخواستی، رزومه شما به‌سرعت آماده می‌شود و می‌توانید در فرمت‌های مختلف از آن خروجی دریافت کنید.

علاوه‌براین، امروزه شبکه‌ی اجتماعی مانند لینکدین نیز دردسترس متقاضیان و استخدام‌کنندگان قرار دارد تا با فعالیت در آن و ایجاد پروفایل کاری بتوانید شغل مدنظر خود را در محیطی کارمحور پیدا کنید. بنابراین، قدم اول اینکه بدانید چگونه در لینکدین کار پیدا کنیم، ساخت حساب کاربری و تکمیل پروفایل با تمرکز به شغل هدف خواهد بود.

در ادامه، قصد داریم چند نمونه از وب‌سایت‌های رزومه‌ساز آنلاین را معرفی کنیم تا درصورت نیاز به استخدام بتوانید با کمک آن‌ها بهترین رزومه ممکن را از تجربیات خود استخراج کنید.

ATS در رزومه‌سازهای آنلاین

دو ربات درحال نوشتن رزومه

حالا که ساخت رزومه آنلاین راحت و سریع شده، در روی دیگر سکه بررسی رزومه‌های متقاضیان نیز آسان‌تر شده است. فرض کنید قصد مهاجرت کاری دارید و ساعت‌ها زمان صرف می‌کنید تا رزومه خود را به کامل‌ترین شکل ممکن برای جایگاه شغلی مدنظرتان ارائه دهید؛ اما همچنان نه شغلی پیدا کرده‌اید و نه به‌اندازه کافی مصاحبه کاری دریافت می‌کنید.

مسئله این است که اکثر افراد هنوز رزومه‌های خود را برای اپراتورهای انسانی تنظیم می‌کنند و فرض می‌کنند رزومه‌ای که برای شرکتی ارسال می‌کنند سریعاً توسط شخصی بررسی می‌شود؛ اما مسئله این است که با توجه به دسترسی بیشتر افراد به آگهی‌های استخدامی تعداد متقاضیان مشاغل نیز افزایش می‌یابد و بررسی رزومه‌های ارسالی توسط اشخاص، جدای از هزینه مالی، محدوده زمانی وسیع‌تری نیاز دارد.

برنامه‌های ATS طراحی شده‌اند که به‌صورت خودکار رزومه‌های دریافتی را بررسی می‌کنند و به‌دنبال کلیدواژه‌های خاصی می‌گردند.

بنابراین، مانند وب‌سایت‌های رزومه‌ساز آنلاین، برنامه‌هایی در آن طرف طراحی شده‌اند که به صورت خودکار رزومه‌های دریافتی را بررسی می‌کنند و به‌دنبال کلیدواژه‌های خاصی می‌گردند. پس می‌توان ادعا کرد که شانس مشاهده رزومه شما در مراحل اولیه استخدامی توسط شخص دیگری تقریباً صفر است.

امروزه بسیاری از کارفرمایان از برنامه‌های Aplicant Tracking Systems یا همان ATS برای بررسی رزومه‌ها استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها به شکل نرمز‌افزارهای کامپیوتری هستند که رزومه‌ها را در کسری از ثانیه با تمرکز بر کلیدواژه‌های خاص بررسی می‌کنند و مواردی را که فاقد نکات کلیدی شرح وظیفه جایگاه شغلی باشد حذف می‌کنند.

پس، برای اینکه مطمئن شوید رزومه شما به دستان شخصی در آن سو می‌رسد باید رزومه را به‌گونه‌ای بسازید که برای سیستم‌های ATS بهینه شده باشد. در استفاده از رزومه‌سازهای آنلاین نیز باید تلاش کنید وب سایت‌های ساخت رزومه‌ای را انتخاب کنید که با سیستم‌های ATS سازگاری دارند تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

رزومه‌ساز انگلیسی

وب‌سایت JobScan

وب‌سایت JobScan

اولین وب‌سایت ساخت رزومه آنلاین JobScan نام دارد. این وب سایت رزومه‌ساز انگلیسی امکان ایجاد رزومه با الگوهای استاندارد و الگوهای بهینه‌سازی‌شده برای سیستم‌های ATS را ارائه می‌کند و کاربر می‌تواند براساس نیاز خود یک مورد از این دسته‌ها را انتخاب کند و ساخت رزومه را آغاز کند.

در مرحله آغازین باید اطلاعاتی که قصد دارید در رزومه به آن اشاره شود، وارد کنید. همان‌طور که جزئیات را وارد می‌کنید می‌توانید به‌صورت لحظه‌ای قرارگیری اطلاعات در نسخه نهایی رزومه را مشاهده کنید.

استفاده از این رزومه ساز آنلاین انگلیسی رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه پولی نیست. فقط کافی است یکی از الگوهای مدنظر خود را انتخاب کنید و بعد از تکمیل اطلاعات درخواستی، الگو را برای هر شغلی شخصی‌سازی کنید.

در نهایت، امکان دانلود خروجی، چاپ یا حتی ارسال رزومه به کارآفرینان احتمالی به صورت مستقیم وجود دارد. این وب‌سایت اعلام کرده است که هیچ رزومه یا سندی را که توسط کاربر بارگذاری می‌شود، ذخیره نمی‌کند.

وب‌سایت Indeed

روزمه ساز وب‌سایت Indeed

اکثر افراد وب‌سایت Indeed را به‌عنوان وب‌سایت کاریابی می‌شناسند، اما این پلتفرم علاوه‌بر امکان کاریابی، از اولین قدم همراه شما خواهد بود و امکانات لازم برای ساخت رزومه آنلاین را فراهم می‌کند. درواقع، با استفاده از رزومه‌ساز آنلاین این وب‌سایت فوراً می‌توانید برای مشاغل مختلف اقدام کنید و رزومه‌ی خود را برای شرکت‌هایی که نیاز به نیرو دارند ارسال کنید.

استفاده از قابلیت رزومه‌ساز وب‌سایت Indeed رایگان است و فقط باید با یک ایمیل حساب کاربری ایجاد کنید و سپس برای ساخت رزومه اقدام کتید و اطلاعات ضروری را براساس شغل مدنظر وارد کنید و در آخر نمونه‌ای از رزومه را دانلود کنید.

با‌این‌همه، استفاده از خدمات این وب‌سایت با آی‌پی ایران امکان‌پذیر نیست و باید از سرویس‌های مناسب تغییر آی‌پی برای دستیابی به این وب سایت کمک بگیرید.

وب‌سایت Canva

رزومه‌ساز وب‌سایت Canva

وب‌سایت Canva گستره وسیعی از انواع قالب‌های آماده رزومه را ارائه می‌دهد که هر کدام در دسته‌بندی خاصی قرار می‌گیرند تا کاربران به‌راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند و مطابق با هدف و سلیقه‌ی خود قالب مناسب را انتخاب کنند.

ساخت رزومه آنلاین با کانوا بسیار آسان است و فقط باید قالب را انتخاب کنید، اطلاعات خود را وارد کنید و درنهایت رزومه خود را به صورت رایگان دانلود کنید.

البته، بهره‌مندی از قابلیت‌های این وب سایت نیاز به ساخت حساب کاربری در آن دارد و تنها هزینه‌ای که باید بپردازید وقت‌گذاشتن برای ساخت حساب و بهینه‌سازی رزومه خود به‌نحوی که مورد توجه کارفرمایان قرار بگیرد. خوشبختانه، دسترسی به این وب سایت با آی‌پی ایران مشکلی ندارد.

رزومه‌ساز فارسی

وب‌سایت ایران‌تلنت

ایران تلنت

ایران‌تلنت یکی از وب‌سایت‌های حرفه‌ای کاریابی در کشور به‌حساب می‌آید که سرویس رزومه‌ساز فارسی و انگلیسی ارائه می‌کند. تمام مراحلی که باید طی کنید مانند تمام سرویس‌های رزومه ساز در سه مرحله خلاصه می‌شود.

بنابراین، حساب کاربری ایجاد کنید، اطلاعات شخصی، تحصیلی و تجربیات کاری و مهارت‌های خود را وارد کنید و پس‌از تکمیل اطلاعات رزومه خود را دریافت کنید. همچنین، می‌توانید رزومه‌تان را در پلتفرم کاریابی ایران‌تلنت دردسترس قرار دهید تا در معرض دید مدیران منابع انسانی شرکت‌های مختلف قرار بگیرد و درصورت نیاز بتوانند با شما برای همکاری ارتباط برقرار کنند.

برای انتخاب قالب مناسب با توجه به حوزه تخصصی خود می‌توانید از نمونه رزومه‌های انگلیسی ارائه‌شده در وب‌سایت ایده بگیرید. از دیگر ویژگی‌های رزومه‌ساز آنلاین این پلتفرم می‌توان به رایگان بودن آن اشاره داشت. همچنین، می‌توانید با پرداخت هزینه در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی این پلتفرم شرکت کنید و سطح زبانی خود را با استناد به نمره‌ی دریافتی درون رزومه قرار دهید. آزمون MBTI، تست هوش ریون پیشرفته، تست هوش هیجانی و سایر موارد دیگر نیز در ایران‌تلنت وجود دارند.

رزومه حاوی اطلاعات خصوصی و شخصی بسیار زیادی است و حفظ حریم شخصی افراد وظیفه اصلی مؤسسات و بخش‌های منابع انسانی خواهد بود. اما، با توجه به ماهیت کاریابی وب‌سایت ایران‌تلنت در زمانی که جویای کار باشید می‌توانید نمایش رزومه به کارفرمایان در نتایج جستجو را فعال کنید یا در زمانی که نمی‌خواهید آن را غیرفعال نگه دارید.

وب‌سایت cvbuilder

رزومه‌ساز وب‌سایت cvbuilder

وب‌سایت cvbuilder یکی دیگر از پلتفرم‌های رزومه‌سازی فارسی آنلاین است. البته، از نظر فنی CV با رزومه تفاوت‌هایی دارند؛ اما به‌هرحال این پلتفرم ظاهراً هردو موارد را پوشش می‌دهد و اشاره‌ی خلاصه‌ای به تفاوت این دو کرده است.

استفاده از انواع قالب‌های این وب‌سایت رایگان است؛ اما نسخه خروجی رزومه مانند سایر پلتفرم‌ها واترمارک خواهد داشت. همچنین، کاربران می‌توانند بخش‌های مختلف رزومه از عناوین گرفته تا چینش رزومه را مطابق میل خود تغییر دهند و شخصی‌سازی کنند. در نهایت، فایل خروجی رزومه در فرمت‌های PDF و Word قابل دریافت خواهد بود.

دیگر امکانات این پلتفرم شامل، ایجاد نسخه آنلاین در قالب پورتفولیو، مدیریت چندین رزومه، ساخت رزومه در زبان‌های مختلف و... می‌شود.

وب‌سایت Karboom

طبق ادعای وب‌سایت کاربوم تاکنون ۱٫۵ میلیون متخصص ایرانی از رزومه‌ساز آنلاین این پلتفرم استفاده کرده‌اند. از ویژگی‌های رزومه‌ساز پلتفرم کاربوم می‌توان به ایجاد رزومه به فارسی و انگلیسی، ساخت چندین رزومه، اشتراک‌گذاری رزومه در فرمت‌های PDF یا HTML، اشاره کرد.

همچنین، با تعریف کد QR نیز می‌توانید فرایند اشتراک‌گذاری جذاب‌تری را دراختیار داشته باشید که البته، بیشتر شاید مناسب افرادی باشد که بخواهند در شبکه‌های اجتماعی آن را اشتراک‌گذاری کنند.

جمع‌بندی

رزومه ساز آنلاین یا همان سایت‌های ساخت رزومه رایگان زیادی وجود دارند که تقریباً تفاوت زیادی ندارند؛ اما در حالت کلی باید در نظر داشته باشید که مواردی را مدنظر قرار دهید که امنیت اطلاعات ورودی شما نیز حفظ شود. به‌ خاطر بسپارید که رزومه حاوی اطلاعات شخصی زیادی است و اگر دردسترس افراد سودجو قرار بگیرد می‌توانند با استفاده از مهندسی اجتماعی و سناریوهای پیچیده مشغله‌هایی برای شما ایجاد کنند.

سوالات متداول زومیت

  • آیا ساخت رزومه آنلاین رایگان است؟

    برای ساخت رزومه آنلاین به زبان فارسی یا انگلیسی می‌توانید از پلتفرم‌های رایگان استفاده کنید. البته، وب‌سایت‌هایی نیز هستند که برای ساخت رزومه طرح‌های پولی ارائه می‌کنند که امکانات بیشتری دراختیارتان قرار می‌دهد.

  • بهترین رزومه‌ساز آنلاین کدام است؟

    تفاوت چندانی بین پلتفرم‌های ارائه‌دهنده سرویس رزومه‌ساز وجود ندارد؛ اما در بین رزومه‌سازهای انگلیسی درحال حاضر JobScan، لینکدین و ایندید مورد توجه کاربران قرار دارند و در بین رزومه‌سازهای فارسی نیز ایران‌تلنت، کاربوم و cvbuilder را می‌توان نام برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات