ایرپادها را چطور تمیز کنیم؟

یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
ایرپاد پرو اپل / Apple AirPods Pro در دست
ایرپاد و کیس شارژ را چگونه تمیز کنیم؟ تمیزکاری هدفون توگوشی چه بایدها و نبایدهایی دارد؟
تبلیغات

دانستن نحوه‌ی تمیز کردن ایرپاد برای پاک‌سازی گردوخاک و جرم ضروری است. به‌علاوه، پس از تمیزکردن ایرپاد کیفیت صدا بهبود پیدا می‌کند.

ایرپاد و سایر هدفون‌های توگوشی روزانه چند ساعت در گوش قرار می‌گیرند و سپس، وارد کیس مخصوص می‌شوند و کاربر معمول این کیس را داخل جیب یا کیفش می‌گذارد. همین موضوع باعث می‌شود ایرپاد در زمانی سریع کثیف و پر از جرم شود.

ایرپاد را هر چند وقت یک‌ بار تمیز کنیم؟

توصیه می‌کنیم ایرپاد خود را پس از حدوداً ۷۲ ساعت استفاده تمیز کنید. درصورت امکان، پس از هربار استفاده از ایرپاد آن را تمیز کنید. بسته به میزان استفاده از ایرپاد، فواصل بین هربار تمیزکردن هدفون متفاوت خواهد بود.

اگر حوصله و زمان کافی دراختیار داشتید، هر چند روز یک‌ بار ایرپاد را به‌طورکامل تمیز کنید. اگر مدتی است از ایرپاد استفاده نمی‌کنید، قبل از استفاده‌ی مجدد آن‌ را تمیز کنید. اگر هرروز به‌مدت چند ساعت مشغول استفاده از ایرپاد هستید، سعی کنید که هرروز هدفون و قابش را تمیز کنید.

نکات قبل از تمیزکردن ایرپاد

بررسی ایرپاد پرو اپل / Air Pod Pro

پیش از اینکه فرایند تمیزکاری ایرپاد را شروع کنید، بهتر است چند نکته را به‌خاطر بسپارید. ایرپاد دربرابر آب مقاوم است؛ اما محصولی ضدآب محسوب نمی‌شود. بدین‌ترتیب، استفاده از آب فراوان برای تمیزکردن ایرپاد به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

در فرایند تمیز‌کردن ایرپاد مراقب باشید که هیچ رطوبتی وارد دهانه‌‌ی هدفون یا درگاه‌ شارژ نشود. ایرپاد را هرگز در آب یا محصولات پاک‌کننده خیس و غوطه‌ور نکنید. از سفیدکننده یا پراکسید هیدروژن یا محصولات حاوی آن پرهیز کنید.

هنگام تمیزکردن ایرپاد از اشیای تیز یا مواد ساینده استفاده نکنید؛ چون احتمال آسیب‌رساندن به هدفون وجود دارد.

برای تمیز کردن ایرپاد به چه چیزهایی نیاز داریم؟

وسایل لازم برای تمیز کردن ایرپاد

تمیزکردن ایرپاد به وسایل عجیب‌و‌غریبی نیاز ندارد و شماری از چیزهایی که در خانه دارید، کار شما را راه می‌اندازد.

به‌منظور تمیزکردن ایرپاد به پارچه‌ی بدون پرز، سواب پنبه‌ای (چیزی شبیه گوش‌پاک‌کن)، برس خشک و نرم (نظیر یک مسواک تمیز) و ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد یا دستمال مرطوب الکلی نیاز دارید.

تمیزکردن کیس ایرپاد به ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد یا دستمال مرطوب الکلی و برس نرم یا سواب پنبه‌ای نیاز دارد.

آموزش تمیز کردن ایرپاد با سواب پنبه‌ای

سواب پنبه ای روی ایرپاد

۱. ایرپاد خود را با پارچه‌ای تمیز و خشک به‌دقت پاک کنید. سعی کنید که تمامی بخش‌های ایرپاد به‌خوبی تمیز شود.

۲. با استفاده از سواب پنبه‌ای خشک، توری میکروفون و اسپیکر را تمیز کنید. مراقب باشید که به دهانه‌ی هدفون فشار زیادی وارد نشود. فرایند تمیزکاری را با ملایمت انجام دهید.

۳. اگر در توری ایرپاد گردوخاک یا جرم جمع شده است، مسواکی تمیز با برس نرم را بردارید و جرم‌ها را به‌آرامی تمیز کنید. هرگز از اشیای تیز برای تمیزکردن هدفون خود استفاده نکنید.

۴. اگر مواد شیمیایی نظیر کرم ضدآفتاب یا لوسیون روی ایرپاد ریخته است، برای تمیزکردن آن از پارچه‌‌ای با رطوبت بسیار کم استفاده کنید. درادامه، سراغ استفاده از پارچه‌ای نرم و خشک بروید. تا زمانی‌که ایرپاد به‌طور‌کامل خشک نشده است، نه از آن استفاده کنید و نه داخل کیس قرارش دهید.

آموزش ضدعفونی‌کردن ایرپاد با الکل

۱. فرایند تمیزکاری را با سطح خارجی کیس شارژ آغاز کنید. برای تمیز‌کردن این سطح، سراغ استفاده از پارچه‌ای تمیز بروید. اگر سطح خارجی کیس شارژ بسیار کثیف است، پارچه را با ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد خیس کنید. مراقب باشید که هیچ مایعی وارد درگاه شارژ کیس نشود.

۲. با استفاده از مسواک نرم و تمیز، هرگونه جرم و گردوغبار جمع‌شده روی کانکتور را تمیز کنید. تأکید می‌کنیم که برای تمیزکردن درگاه شارژ ایرپاد از اشیای تیز نظیر خلال‌دندان و چاقو استفاده نکنید؛ چون کیس آسیب می‌بیند. توصیه می‌کنیم از برس آنتی‌استاتیک بهره بگیرید که به‌طور ویژه برای تمیزکاری قطعات الکترونیکی تولید شده است. همچنین، می‌توانید از سواب پنبه‌ای استفاده کنید.

۳. کیس شارژ را به‌صورت وارونه کنار بگذارید و در آن را باز کنید تا به‌طور کامل خشک شود. قبل از خشک‌شدن کامل، هرگز ایرپاد را داخل کیس قرار ندهید.

چگونه ایرپاد را برای مدتی طولانی‌تر تمیز نگه داریم؟

اگر پس از هربار استفاده از ایرپاد زمان کوتاهی را به تمیزکردن آن اختصاص دهید، مجبور نیستید نگران کثیف‌شدن باشید. توصیه می‌کنیم پس از خارج‌کردن ایرپاد از گوش، با دستمالی خشک و تمیز هدفون و کیس را تمیز کنید. با این کار از جمع‌شدن جرم و گردوغبار جلوگیری می‌شود.

برای جلوگیری از آسیب‌دیدن ایرپاد یا کیس شارژ، قبل از استفاده از هدفون مطمئن شوید که به‌طور کامل خشک باشد. خشک‌ و تمیز نگه‌داشتن ایرپاد باعث می‌شود هدفون در طولانی‌مدت دوام بیشتری داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات