سفارشی سازی ساعت در صفحه قفل اندروید

جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
صفحه قفل اندروید
در این مقاله به نحوه‌ی سفارشی سازی ساعت در صفحه قفل اندروید در گوشی‌های سامسونگ و شیائومی می‌پردازیم.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند با پشتیبانی از اندروید ۱۲ و ۱۳، گزینه‌های پیش‌فرض بسیاری را برای سفارشی‌سازی قسمت‌های مختلف گوشی از جمله ویجت ساعت در صفحه‌ی قفل ارائه می‌دهند. البته این شامل تمام دستگاه‌های مبتنی‌بر اندروید نمی‌شود و متاسفانه برخی از گوشی‌های اندروید مانند شیائومی گزینه‌های کمتری برای سفارشی‌سازی دارند؛ بااین‌حال، اگر گوشی سامسونگ دارید، شرایط کمی بهتر است و می‌توانید تغییرات بیشتری را اعمال کنید. درادامه ابتدا با سفارشی سازی ساعت در گوشی های سامسونگ و شیائومی آشنا می‌شویم و سپس به‌سراغ تعدادی از بهترین برنامه‌های شخصی‌سازی ساعت در صفحه‌ی قفل می‌رویم.

دستگاه‌های سامسونگ با One UI 5 یا جدیدتر دارای چندین ویژگی جدید سفارشی‌سازی صفحه‌ی قفل هستند که می‌توانید از آن‌ها برای شخصی‌سازی بخش‌های مختلف از کاغذدیواری گرفته تا ویجت‌های نمایش داده شده در صفحه قفل استفاده کنید. برای انجام این کار، در بخش تنظیمات به قسمت Lock screen بروید و دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا لاک اسکرین را به شیوه‌ی دلخواهتان شخصی‌سازی کنید.

  • برای تغییر پس‌زمینه، به تنظیمات صفحه‌ی قفل بروید و در بخش Lock Screen گزینه‌ی Edit را انتخاب کنید تا پیش‌نمایشی زنده از صفحه‌ی قفل نمایش داده شود.
ساعت کلاسیک
حالت‌های مختلف ساعت در صفحه قفل سامسونگ
تنظیمات Lock screen سامسونگ
  • حالا روی ویجت ساعت که در وسط صفحه قرار دارد، ضربه بزنید تا حالت‌های مختلف آن را مشاهده کنید.
  • در پنجره‌ی بازشده، می‌توانید از میان پنج سبک ساعت آنالوگ و دیجیتال یکی را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید ویجت ساعت را از لاک اسکرین حذف کنید، No Clock را فشار دهید.
  • اگر انتخاب شما ساعت دیجیتالی است، می‌توانید با ضربه‌زدن روی شش گزینه موجود در بالای پنجره‌ی بازشو، فونت آن را تغییر دهید.
  • از نوار رنگ‌های پایین نیز می توانید رنگ ساعت را به‌دلخواه تغییر داده یا اجازه دهید One UI به‌طور خودکار رنگ را براساس کاغذ دیواری شما تنظیم کند.

برای تنظیم اندازه‌ی ویجت ساعت نیز کافی است یکی از چهارگوشه را بگیرید و آن را تغییر دهید.

  • درنهایت وقتی از نتیجه راضی شدید، روی Done ضربه بزنید.

سفارشی سازی ساعت در صفحه قفل شیائومی

رابط کاربری شیائومی در مقایسه با سامسونگ، گزینه‌های سفارشی‌سازی کمتری را ارائه می‌دهد و تنها می‌توانید قالب ساعت را تغییر دهید. اگر به گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری نیاز دارید و از حالت‌های فعلی خسته‌ شده‌اید، می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالث برای انجام این کار استفاده کنید. در این بخش نحوه‌ی سفارشی سازی ساعت در صفحه قفل شیائومی را توضیح می‌دهیم:

  • برای رفتن به تنظیمات گوشی شیائومی، انگشت خود را به مدت چندثانیه روی فضای خالی صفحه‌نمایش نگه دارید و نماد چرخ‌دنده را انتخاب کنید.
فرمت‌های ساعت در صفحه قفل شیائومی
تنظیمات Lock screen شیائومی
تنظیمات شیائومی
  • حالا در تنظیمات گوشی به Lock screen و سپس Always-on display & Lock screen بروید.
  • گزینه‌ی Lock screen clock format را انتخاب کنید.
  • در این بخش حالت‌های مختلف ساعت را مشاهده خواهید کرد که از میان آن‌ها می‌توانید یکی را انتخاب کنید.
  • در قسمت Lock screen owner info نیز این امکان را دارید که متن خاصی را در لاک اسکرین دستگاه نمایش دهید.

همان‌طور که اشاره کردیم، تنظیمات ساعت در صفحه قفل شیائومی چندان پیچیده نیستند و امکانات زیادی را در اختیارتان قرار نمی‌دهند؛ ازاین‌رو، درادامه تعدادی از بهترین برنامه‌های ویجت ساعت را برای گوشی‌های اندروید معرفی خواهیم کرد تا فرمت‌ها و گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری در اختیار داشته باشید.

سفارشی سازی ساعت در صفحه قفل اندروید با نرم‌افزار

گوشی‌های دارای اندروید ۱۳ گزینه‌های شخصی‌سازی بسیاری را برای صفحه‌ی قفل با سبک‌های مختلف ساعت ارائه می‌دهند؛ اما اگر از تنظیمات پیش‌فرض ساعت در صفحه قفل اندروید راضی نیستید یا به‌دلیل پایین‌بودن نسخه‌ی اندرویدتان ویژگی‌های محدودتری را در اختیار دارید، می‌توانید از برنامه‌های جانبی برای سفارشی سازی ساعت در صفحه قفل استفاده کنید. درادامه تعدادی از بهترین نرم‌افزارهای شخصی‌سازی صفحه قفل اندروید را معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن Clock Wallpapers

تصاویر اپلیکیشن Clock Wallpaper

Clock Wallpapers شامل طیف گسترده‌ای از ساعت‌های دیجیتال و سنتی است و قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیاری را ارائه می‌دهد که از میان آن‌ها می‌توان به ساعت LED و تنظیم رنگ پس‌زمینه‌ی متناسب با آن، تغییر فونت ساعت، ساعت روز یا ساعت شب، پشتیبانی از چند زبان و موارد دیگر اشاره کرد.

  • در صفحه‌ی اصلی برنامه، دو گزینه‌ی Analogue و Digital را خواهید دید که هرکدام انتخاب‌های مختلفی را پیش رویتان قرار می‌دهند.
  • پس از اینکه ساعت موردنظرتان را انتخاب کردید، می‌توانید با انتخاب Customiz اندازه، فرمت، مکان و پس‌زمینه‌ی ساعت را تغییر دهید. پس از اعمال تغییرات، روی Set as Wallpaper ضربه بزنید.
  • در صفحه‌ی بعد، گزینه‌ی Set wallpaper را فشار دهید و سپس در پنجره‌ی بازشو گزینه‌ی دوم را انتخاب کنید تا علاوه‌بر هوم اسکرین روی صفحه‌ی قفل نیز تغییرات اعمال شود.

دانلود Clock Wallpapers از پلی‌استور

اپلیکیشن Digital Clock Lock Screen Pro

تصاویر برنامه‌ی Digital Clock

Digital Clock Lock Screen Pro انواع مختلفی از ساعت‌های کلاسیک و دیجیتال را در اختیارتان قرار می‌دهد. می‌توانید ویجت ساعت در صفحه‌ی اصلی و صفحه‌ی قفل را تغییر دهید و آن‌ را مطابق با سلیقه‌ی خودتان سفارشی کنید. این برنامه با تمام گوشی‌های اندروید سازگار است و افزون‌بر ویجت ساعت، امکان تنظیم آلارم را هم ارائه می‌دهد.

  • پس از ورود به برنامه با صفحه‌ای مانند زیر مواجه خواهید شد که برای انتخاب ویجت ساعت، باید روی Clocks ضربه بزنید.
  • در صفحه‌ی All Clocks به انواع ساعت از جمله Digital، Animation، Analog و Smart دسترسی خواهید داشت.
  • پس از انتخاب ویجت موردنظر، تنها کافی است Apply را انتخاب کنید. همچنین با انتخاب Preview می‌توانید پیش‌نمایش ساعت را در صفحه قفل ببینید.

دانلود Digital Clock Lock Screen Pro از پلی‌استور

اپلیکیشن Lock Screen Clock Widget App

برنامه‌ی Clock Widget App

Clock Widget App نیز عملکردی مشابه دیگر برنامه‌ها دارد؛ بسیاری از ویجت‌های آن رایگان عرضه می‌شوند و برخی دیگر به پرداخت درون‌برنامه‌ای نیاز دارند. پس از اجرای برنامه از شما خواسته می‌شود به نسخه‌ی پریمیوم بروید. Continue with limited features را انتخاب کنید و وارد برنامه شوید.

  • در نوار پایین می‌توانید سبک‌های مختلف ساعت مانند هوشمند یا آنالوگ را مشاهده کنید. برای رفتن به هر بخش روی آن ضربه بزنید.
  • پس از انتخاب گزینه‌ی مدنظرتان Apply را فشار دهید. حالا روی Set wallpaper ضربه بزنید و Lock screen را انتخاب کنید.

دانلود Clock Widget App از پلی‌استور

اپلیکیشن Lock Screen Smart Night Clock

برنامه‌ی Smart Night Clock

این برنامه شامل ساعت آنالوگ پیشرفته، ساعت LED، ساعت ایموجی، پس‌زمینه‌ی زنده، ساعت متحرک و دیجیتال است که به شما امکان می‌دهد ویجت ساعت را به‌دلخواه خود تنظیم کنید. این برنامه دارای صدها طرح ساعت صفحه قفل است که آن را به یکی از بهترین برنامه‌های سفارشی سازی ساعت در صفحه قفل اندروید تبدیل می‌کند.

با ورود به برنامه، سبک‌های مختلف ساعت را مشاهده خواهید کرد. این برنامه افزون‌بر ویژگی‌هایی که در اکثر اپلیکیشن‌های مشابه می‌توانید پیدا کنید، گزینه‌ای به نام Emoji Clock را نیز ارائه می‌دهد که بیشتر مناسب کودکان است.

  • ساعت موردنظر را انتخاب کنید و برای اعمال آن روی صفحه‌ی قفل، Apply را فشار دهید. همچنین می‌توانید با انتخاب Preview پیش‌نمایشی از ساعت را مشاهده کنید.

دانلود Smart Night Clock از پلی‌استور

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات