بهترین برنامه های یوگا برای تمرین در منزل

پنج‌شنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
بهترین برنامه یوگا برای تمرین در منزل
می‌خواهید یوگا را شروع کنید اما نمی‌دانید از کجا؟ از بهترین برنامه‌های یوگا در منزل استفاده کنید تا در زمانی کوتاه به یک یوگی حرفه‌ای تبدیل شوید.
تبلیغات

یکی از بهترین ویژگی‌های تمرین یوگا جدا از تمام فواید روحی و جسمی آن، این است که برای انجامش به چیز زیادی نیاز ندارید. فقط با یک مت یوگا شما برای تمرین مجهز می‌شوید.

تمرین منظم یوگا باعث بهبود انعطاف‌پذیری، افزایش قدرت، تقویت عضلات و کاهش استرس می‌شود؛ اما اگر ندانید از کجا شروع کنید چه؟ اینجاست که برنامه‌های یوگا وارد می‌شوند.

چه در یوگا کاملاً تازه‌کار باشید و چه یک یوگی باتجربه، نصب بهترین برنامه یوگا برای تمرین در منزل می‌تواند شروع و ادامه تمرین در خانه را برایتان بسیار آسان‌تر کند.

این مقاله شامل برنامه‌هایی است که با توجه به ویژگی‌هایی مثل دسترسی، جامع بودن، مقرون به صرفه بودن و تخصص مربی انتخاب شده است. تمام این برنامه‌ها بدون توجه به تجربه شما در یوگا، می‌توانند گزینه مناسبی باشند؛ درنهایت انتخاب با شما است.

پیش از شروع شاید ایده خوبی باشد که نگاهی به مقاله چه هنگام از روز برای ورزش کردن مناسب‌تر است بیندازید. اگر در کنار تمرین یوگا دوست دارید به اپ‌های ورزشی دیگر هم دسترسی داشته باشید، مقاله بهترین اپلیکیشن های ورزش در خانه را از دست ندهید.

بهترین اپلیکیشن های تمرین یوگا در خانه

برنامه‌های یوگا بسیار زیادی وجود دارد که تشخیص اینکه کدام یک ارزش وقت و تلاش شما را دارد، می‌تواند دشوار باشد. با راهنمایی ما در ادامه می‌توانید مناسب‌ترین اپ یوگا را برای خودتان انتخاب کنید.

اپلیکیشن Simply Yoga

اپلیکیشن Simply Yoga برای تمرین در منزل
اپلیکیشن Simply Yoga

در هر کجا که باشید، Simply Yoga مربی یوگای شخصی شما است. این اپ شامل ویدیوهای تمرینی برای تمام سطوح از مبتدی تا پیشرفته است. با آموزش بیش از ۳۵ حرکت یوگا توسط مربیان معتبر، این برنامه شامل ۶ روتین یوگا سطح ۱ (۲۰ تا ۶۰ دقیقه) است که شما را در تمام مراحل همراهی و راهنمایی می‌کند.

از مزیت‌های Simply Yoga قابلیت یکپارچه شدن با برنامه Health است؛ بنابراین تمامی داده‌های تمرین و کالری سوزانده‌شده شما به Health منتقل شود تا نظارت بهتری به فعالیت‌های خودد داشته باشید.

5 Minute Yoga اپلیکیشن

اپلیکیشن 5minute yoga برای تمرین در منزل
اپلیکیشن 5Minute Yoga

5 Minute Yoga برای کسانی که از جلسات کوتاه و منظم یوگا استقبال می‌کنند، ایده‌آل است.

هر جلسه از مجموعه بزرگی از حرکت‌های ساده اما تأثیرگذار ایجاد شده است که آن را برای مبتدیان ایده‌آل می‌کند. برای اطمینان از اینکه شما همه حرکات را درست اجرا می‌کنید، هر ژست دارای تصاویر واضح و دستورالعمل‌های دقیق است.

تایمر موجود به شما کمک می‌کند تا حرکات را به‌طور صحیح و در مدت زمان مؤثر انجام دهید. جلسات هرگز بیش از ۵ دقیقه طول نمی‌کشد.

اپلیکیشن Gotta Yoga

اپلیکیشن gotta yoga برای تمرین در منزل

یکی از بهترین برنامه‌های رایگان برای یوگا Gotta Yoga است که از برنامه‌های منتخب اپ استور و پلی استور نیز است.

تمرین‌های Gotta Yoga به دقت برای یادگیری یوگا در خانه یا هرکجا که دوست دارید، برنامه‌ریزی شده است. کلاس‌های یوگا توسط معلمان حرفه‌ای یوگا آموزش داده می‌شوند و برای هر سطحی مناسب است.

پلیر Gotta Yoga کلاس‌ها و آساناهای یوگا را به صورت ویدئو با صدا و متن نمایش می‌دهد. می‌توانید هز زمان که خواستید نمایش را مکث کنید یا فیلم را به عقب و جلو ببرید.

برای تشویق شما به ادامه تمرین با ادامه روند تمرینی، درخت یوگای شما رشد خواهد کرد. یک دانه برای درخت یوگا شما کاشته می‌شود و درختتان با هر تمرین تمام شده یوگا رشد خواهد کرد. شما می‌توانید درخت خود را از طریق فیس‌بوک، توییتر یا ایمیل به اشتراک بگذارید.

در پایان هر تمرین برنامه تمرینی به‌اضافه انرژی فعال سوخته‌شده و دقیقه‌های ذهن‌آگاهی ذخیره می‌شوند و این داده‌ها به‌خوبی با برنامه Health یکپارچه می‌شود. اگر اپل واچ دارید، ضربان قلب و انرژی فعال خود را در حین تمرین خواهید دید.

دانلود و استفاده از ایتن اپ رایگان است و شما به ۹ کلاس رایگان یوگا دسترسی خواهید داشت. درصورت تهیه اشتراک به تمام ۱۵۰ کلاس یوگا و ۱۰۰ وضعیت بدنی و همچنین تمام کلاس‌های یوگا، مدیتیشن‌ها و وضعیت‌های جدید آینده دسترسی پیدا خواهید کرد.

اپلیکیشن Yoga Down Dog

اپلیکیشن down dog برای تمرین در منزل
اپلیکیشن Yoga Down Dog

برخلاف ویدیوهای از‌پیش‌ضبط‌‌‌شده، Down Dog شما را مجبور نمی‌کند یک تمرین را بارها و بارها انجام دهید،‌ بلکه هر بار یک تمرین جدید یوگا دریافت می‌کنید. این اپ با بیش از ۶۰۰۰۰ پیکربندی مختلف به شما این قدرت را می‌دهد که تمرین یوگای مورد‌علاقه خود را بسازید!

اپلیکیشن Down Dog برای تمامی سطوح یوگا قابل استفاده است و روش آموزشی مبتدی‌‌دوستانه‌ای دارد. امکان تمرکز روی ۲۰ ناحیه تمرینی مختلف وجود دارد تا یک ناحیه خاص را تقویت کنید، یا با چرخش در بین همه آن‌ها، روتین خود را تغییر دهید. همه تمرین‌های ارائه‌شده برای تقویت و کشش کمر مناسب هستند.

داده‌های Down Dog به‌طور خودکار در تمام دستگاه‌های شما همگام‌سازی می‌شود.

اپلیکیشن Yoga for Beginners | Mind&Body

اپ یوگا  Yoga for Beginners | Mind&Body تمرین در منزل
اپلیکیشن Yoga for Beginners | Mind&Body

Yoga for beginners Mind&Body بهترین اپ رایگان برای تمرین یوگا است. یک برنامه عالی برای کسانی که برای شروع به کمی راهنمایی نیاز دارند. این برنامه کاربرپسند با حرکاتی که از سطح مبتدی شروع می‌شوند و به روتین‌های های پیچیده‌تر می‌رسند، متناسب با نیازهای شما (و هر آنچه که احتمالاً می‌توانید به آن نیاز داشته باشید)، قابل تنظیم است.

با نصب این اپ یاد می‌گیرید که چگونه ذهن و بدن خود را با تمرینات ساده و مؤثر یوگا آرام کنید. راهنمایی صوتی و موسیقی آرام‌بخش آن به پاکسازی ذهن شما کمک می‌کند و تمرینات یوگای مبتدی‌دوستانه به یادگیری و انجام آسان حرکات منتهی می‌شوند.

شما می‌توانید تمرینات یوگا شخصی خود را بسازید و سفارشی کنید.

برای پیگیری تمرینات و کالری مصرف‌شده Yoga for beginners به‌خوبی با Apple Health هماهنگ می‌شود.

اپلیکیشن Track Yoga

اپلیکیشن track yoga برای تمرین در منزل
اپلیکیشن Track Yoga

Track Yoga یکی دیگر از برنامه‌هایی است که تمرینات یوگا را برای تمام سطوح ارائه می‌دهد. این برنامه دارای تعداد زیادی ژست، برنامه و کلاس است که آن را به یک برنامه یوگای رایگان عالی تبدیل کرده است.

کلاس‌های یوگای این برنامه، شما را به‌صورت گام‌به‌گام راهنمایی می‌کنند تا بتوانید با سرعت خود پیشرفت کنید.

این اپلیکیشن دارای ابزارهای زیادی است که به شما کمک می‌کند، انگیزه خود را حفظ کنید. با کمک ابزارها می‌توانید اهداف هفتگی تعیین کنید و پیشرفت خود را پیگیری کنید. حتی می‌توانید با انجام مراحل مهم یوگا، نشان‌ جمع‌آوری کنید تا انگیزه‌تان افزایش یابد.

Track Yoga به شما امکان می‌دهد برای هر کلاسی که تمرین می‌کنید امتیاز کسب کنید و از این امتیازها برای باز کردن قفل محتوای پریمیوم استفاده کنید.

این برنامه برای بسیاری از انواع روتین‌های یوگا، مانند هاتا یوگا، وینیاسا یوگا، پرانایاما، یوگا یین و یوگا آشتانگا ایده‌آل است؛ اما بیشتر از سبک هاتا یوگا پیروی می‌کند.

اپلیکیشن Yoga - Poses & Classes

اپلیکیشن yoga poses classes at home برای تمرین در منزل
اپلیکیشن Yoga - Poses & Classes

اپ Yoga با بیش از ۲۰ کلاس یوگای منحصر‌به‌فرد توسط کارشناسان خبره یوگا برای تمام سطوح طراحی‌ شده است.

شما می‌توانید از کلاس‌های اصلی تعادل، قدرت و انعطاف‌‌پذیری برای بهره‌ بردن از هر یک از فواید ارائه‌شده استفاده کنید. با کلاس‌های سریع یوگا حتی در یک روز پر‌مشغله هم تمرینتان را از دست ندهید.

برای ایجاد محیط آرام، تسکین استرس و اضطراب، این اپ مجموعه‌ای از صداها و ملودی‌های آرامش‌بخش را در اختیارتان قرار می‌دهد.

در بخش تغذیه این اپ، غذاهای چربی‌سوز و دستور العمل‌ها را کشف کنید تا یاد بگیرید برای تسریع متابولیسم خود چه بخورید.

هر زمان که بخواهید، می‌توانید امکان همگام‌سازی با Apple Health را در تنظیمات برنامه خاموش کنید.

اپلیکیشن Glo

اپ Glo یوگا تمرین در منزل
اپلیکیشن Glo

برنامه Glo به شما امکان دسترسی به یکی از بهترین منابع ویدئویی یوگا را می‌دهد که توسط مربیان معتبر تهیه شده است. این محتوا شامل کلاس‌های پیلاتس، پرانایاما و مدیتیشن است. کاربران می‌توانند قبل از تهیه اشتراک ماهانه با یک دوره آزمایشی رایگان ۷ روزه همه چیز را امتحان کند.

Glo به شما امکان می‌دهد تمرین خود را بر اساس سطح مهارت، شدت، مدت زمان و موارد دیگر تنظیم کنید. می‌توانید کلاس‌های برخی از بهترین متخصصان یوگا در سبک‌های مختلف یوگا مانند آنی کارپنتر و نیکی کاستلو را جستجو کنید.

سوالات متداول زومیت

  • آیا می‌توانید روی فرش یوگا انجام دهید؟

    بله، مطمئناً می‌توانید با رعایت نکات ایمنی، یوگا را روی فرش انجام دهید. بیشترین علت اصرار بر استفاده از مت یوگا، این است که هنگام اجرای تمرینات راحت و متعادل باشید و در خطر لیز خوردن قرار نگیرید.

  • آیا مدیتیشن و یوگا یکی هستند؟

    مدیتیشن و یوگا با هم تفاوت دارند. یوگا نوعی ورزش است که از وضعیت‌های بدنی خاص برای دستیابی به مزایای سلامت جسمی و روانی استفاده می‌کند، در حالی‌که مدیتیشن تمرینی است که می‌تواند با حرکت یا بدون حرکت انجام شود تا تمرکز و ذهن را آرام کند.

    برای آشنایی با مدیتیشن، راهنمای جامع مدیتیشن زومیت را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات