کوت در توییتر چیست؟

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
توییتر | twiteer
اصطلاحات فراوانی در توییتر وجود دارند که برای تعامل با دیگر کاربران باید آن‌ها را بدانید. این‌ بار ببینیم که کوت در توییتر چیست و چگونه انجام می‌شود؟
تبلیغات

زمانی‌که به‌تازگی وارد توییتر می‌شوید، ممکن است با شنیدن اصطلاحات ناآشنا که در میان توییتری‌ها به «اصطلاحات توییتری» معروف است، کمی سردرگم شوید. واقعیت این است که تمام این اصطلاحات در سایر شبکه‌های اجتماعی با نام‌های دیگر وجود دارند. برای مثال، کاربران توییتر به «لایک»‌کردن «فیو»‌زدن (کردن) می‌گویند. این اصطلاحی است که از قدیم روی عمل لایک‌کردن توییت مانده است. «کامنت»‌گذاشتن در توییتر «ریپلای»‌کردن است. ری‌پُست در توییتر همان ری‌توییت است و... .

در مقاله‌های قبلی، تعدادی از این اصطلاحات مانند منشن در توییتر چیست؟ را توضیح دادیم. درادامه‌ی همان مقالات، این‌ بار خواهیم دید که کوت در توییتر چیست؟ بنابراین، اگر یک کاربر تازه هستید یا قصد دارید حساب توییتر بسازید (باز کردن حساب توییتر؛ آموزش تصویری ساخت اکانت توییتر)، این مقاله را از دست ندهید.

کوت‌کردن در توییتر به چه معناست؟

هنگامی‌که توییتر برای اولین‌بار توسعه یافت، غیرممکن بود آنچه شخص دیگری نوشته بود، توییت کرد. بخشی از این محدودیت بدبن‌دلیل بود که بیشتر اعضا کاری که در حال انجامش بودند یا آنچه در فکرشان بود، توییت می‌کردند. با‌این‌حال، توییتر به‌سرعت به تالار گفت‌وگوی عمومی تبدیل شد و به راهی برای نقل‌قول از دیگران نیاز داشت.

اولین ReTweet یک سال پس از راه‌اندازی توییتر ظاهر شد و برخی به صورت دستی یک «RT» را در جلو توییت اضافه می‌کردند. تمام کاری که «RT» انجام می‌داد، این بود که نشان دهد آنچه درباره‌اش نوشته‌اید، ایده‌ی اصلی شما نبوده است؛ اما لزوماً نمی‌گفت که توییت را از کجا آورده‌اید.

حدود دو‌و‌نیم سال پس از اینکه کاربران توییتر به کپی دستی توییت و اضافه‌کردن RT در جلو آن عادت کردند، توییتر دکمه‌ی ReTweet را راه‌اندازی کرد. هنگام استفاده از این دکمه، توییت و ایده اصلی مشخص می‌شود. این امر مکالمه را بسیار آسان کرده است.

خلاصه بگوییم توییتر متوجه شد که دکمه‌ی ReTweet به کاربران اجازه نمی‌دهد که زمینه را به توییت اضافه کنند. زمانی‌که آن‌ها سعی می‌کردند نظرشان را با استفاده از RT اضافه کنند، محدودیت کاراکتر به‌شدت گفته‌شان را محدود می‌کرد.

بنابراین، بیش از ۵ سال پس از راه‌اندازی دکمه‌ی ReTweet، توییتر هنگام انتخاب دکمه‌ی ReTweet گزینه‌ای را برای انجام ReTweet سنتی یا Quote Tweet اضافه کرد. تفاوت این است که توییت کوت‌شده شامل تصویری از توییت اصلی و ری‌توییتی است که به شما امکان می‌دهد دیدگاه خود را در بالای توییت اصلی قرار دهید و هر دو را برای دنبال‌کنندگان خود منتشر کنید. بدین‌ترتیب، همه می‌توانند زمینه پشت توییت و ایده‌ی اصلی و سرچشمه‌ی دیدگاه شما را ببینند.

چگونه توییت را کوت کنیم؟

اگر قصد دارید توییت را به‌انضمام دیدگاه خود به‌اشتراک بگذارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی دکمه ری‌توییت در زیر توییت مدنظر کلیک و سپس Quote Tweet را انتخاب کنید.
کوت در توییتر چیست
  • اکنون دیدگاه خود را وارد کنید و سپس روی دکمه Tweet ضربه بزنید تا یک کوت از توییت مانند تصویر زیر توییت شود.
کوت در توییتر چیست

کوت و ریپلای چه فرقی با‌هم دارند؟

ریپلای همان نظر‌دادن یا کامنت‌گذاشتن است. زمانی‌که می‌خواهید نظر خود را درباره‌ی توییتی بیان کنید، به‌اصطلاح آن را ریپلای می‌زنید. ریپلای‌های توییت را در زیر آن می‌توان مشاهده کرد و خواند. در ابتدای مقاله، توضیح دادیم که وقتی توییتی را کوت می‌کنید، آن توییت به‌همراه نقل‌قول شما در پروفایل خودتان و تایم‌لاین کسانی که دنبالتان می‌کنند، مشاهده‌پذیر خواهد بود. همچنین، اگر کسی توییت اصلی را باز کند، با کلیک روی Quote Tweets می‌تواند تمام کوت‌های مشاهده‌پذیر آن توییت را ببیند.

اگر خواستید ویدئویی را در توییت‌ها یا ریپلای‌ها دانلود کنید، سری به مقاله دانلود ویدیو از توییتر با 5 روش مختلف برنید.

فرق کوت‌کردن و ری‌توییت در چیست؟

همان‌طور‌که دیدید، ری‌توییت‌ و کوت را از‌طریق آیکن ری‌توییت می‌توان انجام داد. ری‌توییت توییتی که انتخاب کرده‌اید، به همان شکل خود در پروفایلتان به‌نمایش در‌می‌آورد. کوت‌کردن توییت به شما امکان می‌دهد دیدگاه‌های خود را به آن اضافه کنید و حتی آن را تغییر دهید.

بنابراین، هنگامی‌که توییتی را کوت می‌کنید، معمولاً حس می‌کنید که باید در تأیید یا مخالفت با آن توییت نظر خودتان را نقل کنید یا شاید فقط بخواهید تجربه‌ای یکسان با محتوای آن توییت را با دنبال‌کنندگانتان به‌اشتراک بگذارید. برای درک بهتر موضوع، مقاله ریتوییت در توییتر چیست؟ را بخوانید.

پرایوت‌کوت (Private Quote) در توییتر به چه معناست؟

پرایوت کوت زمانی است که حساب‌های خصوصی‌ای که آن را دنبال نمی‌کنید، توییت‌های شما را کوت کنند. این یعنی آن‌ها می‌توانند درباره‌ی توییتتان نظر بدهند، بدون اینکه شما بدانید چه می‌گویند.

سوالات متداول زومیت

  • هدف از کوت‌کردن توییت چیست؟

    توییت کوت‌شده توییت مجددی است که به شما امکان می‌دهد دیدگاه خود را در بالای توییت اصلی قرار دهید و هر دو را برای دنبال‌کنندگان خود منتشر کنید. بدین‌ترتیب، همه می‌توانند زمینه‌ی پشت توییت را ببینند.

  • چرا کاربران توییتر از پرایوت کوت بدشان می‌آید؟

    زمانی‌که توییت شما پرایوت کوت شود، شما نمی‌توانید محتوای متنی را ببینید که باتوجه‌به توییتتان ثبت شده است؛ بنابراین، از‌آن‌جا‌که مشخص نیست این دیدگاه منفی است یا مثبت، بدیهی است که کاربران توییتر از پرایوت کوت خوششان نیاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات