بهترین اپلیکیشن های مسیریابی

چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
با معرفی بهترین اپ‌های مسیریابی برای آیفون و اندروید و همچنین بهترین گزینه برای مسیریابی آفلاین، به شما در پیدا کردن مسیر و مقصدتان کمک خواهیم کرد.
تبلیغات

اپلیکیشن های مسیریابی زیادی برای دانلود در گوشی هوشمند شما وجود دارد. اغلب دشوار است که تصمیم بگیرید کدام یک ارزش اشغال فضای ذخیر‌ه‌سازی را دارند و کدام یک ارزش وقت یا هزینه شما را ندارند. در این مقاله به معرفی بهترین اپلیکیشن های مسیریابی می‌پردازیم که شما را با بهترین امکانات به مقصدی می‌رسانند که باید بروید. برخی از آن‌ها صرفاً برای پیمایش یا یافتن بهترین مسیر براساس ترافیک هستند، در‌حالی‌که برخی دیگر دارای ویژگی‌های یکپارچه مانند اشتراک‌گذاری مکان در رسانه‌های اجتماعی یا مسیرهایی برای پیاده‌روی و سفرهای ماجراجویانه هستند.

بهترین برنامه مسیریابی فارسی

اپلیکیشن نشان

اپلیکیشن نشان

نشان یکی از اپ‌های مسیریابی معروف در بین ایرانیان است که از قابلیت‌های قابل‌توجهی برخوردار است. در نشان مسیریابی با درنظر گرفتن ترافیک آنلاین نشان داده می‌شود. مسیریابی براساس طرح‌های ترافیک در تهران و کلان‌شهر‌ها صورت می‌گیرد. مسیریابی موتور نیز با درنظر گرفتن معابری که تردد موتور در آن‌ها ممنوع است، نمایش داده می‌شود. مسیریابی پیاده و دوچرخه، همراه با نمایش شیب و گام‌های مسیر انجام می‌شود.

از ویژگی‌های دیگر این برنامه نمایش پلیس و دوربین، هشدار درصورت رد شدن از سرعت تعیین‌شده، نمایش عوارضی جاده‌‌ها و هزینه هر مسیر، مسیریابی حمل‌ونقل همگانی (نمایش خطوط هر ایستگاه، هزینه سفر و نمایش زمان رسیدن اتوبوس در مشهد و تهران) است.

در این برنامه امکان جستجو و مسیریابی آفلاین در تمام استان‌های ایران و کشورهای مقصد سفر ایرانیان نیز وجود دارد.

نمایش ایستگاه‌های آلودگی هوا به همراه نمایش شاخص کیفیت هوا، اضافه کردن مکان‌های مختلف به نقشه با امکان اضافه کردن عکس، ساعت کاری، تلفن و سایت و نیز امکان اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی آنلاین با دوستان از قابلیت‌هایی است که نشان را برای کاربران جذاب کرده است.

کاربران نشان از انتخاب مسیرهای آن گله دارند (اگر چندین مسیر برای مقصد وجود داشته باشد، مسیر کوتاه‌تر انتخاب نمی‌شود) و معتقدند قدرت تشخیص و اصلاح مسیریابی آن باید افزایش پیدا کند تا اگر حین رانندگی مسیر کوتاه‌تری قابل دسترس بود آن را جایگزین مسیر فعلی کند و کاربر برای رسیدن به مسیر کوتاه‌تر مجبور به توقف ناوبری فعلی و اجرای دوباره آن نشود.

اپلیکیشن بلد

بلد / balad

بلد اپ پرطرفدار مسیریابی ایرانی است که امکان مسیریابی با استفاده از GPS را فراهم می‌کند. مسیریابی با در نظر گرفتن شرایط مختلف مثل طرح ترافیک و اطلاعات ترافیک لحظه‌ای انجام می‌شود. این برنامه مسیریابی فارسی از امکاناتی چون هشدار پلیس، محدودیت سرعت، دوربین کنترل سرعت و سرعت‌گیر، تخمین لحظه‌ای زمان رسیدن به مقصد و نمایش مسیرهای مختلف برای رسیدن به مقصد برخوردار است.

تقریباً بیشتر قابلیت‌های آن با اپ نشان یکسان است. متأسفانه امکان مسیریابی آفلاین در بلد وجود نداره و نقشه‌های آفلاین به‌دلیل مشکل در نصب و عملکرد، از آن حذف شده‌اند.

دستیار صوتی ترکی، عربی، یزدی، کرمانی، شیرازی و گیلکی از ویژگی‌های جالب بلد است.

براساس گزارش کاربران، گله‌هایی در مورد کند بودن سرعت نرم‌افزار، به‌روز نبودن نقشه‌‌ها و مسیرهای روستایی، خطای محاسباتی زمان رسیدن به مقصد به‌خصوص هنگام ترافیک وجود دارد.

اپلیکیشن دال

اپ مسیریابی فارسی اپلیکیشن دال

اپ دال یک نقشه و مسیریاب تعاملی است که براساس تعامل و همکاری کاربران در اعلام رخدادهای ترافیکی یک مکان مانند حضور پلیس، وقوع تصادف و دوربین‌ها و خرابی‌‌های راه،‌ مسیریابی را برای رانندگان آسان‌تر می‌کند. دال با پشتیبانی از فرمان‌های صوتی و امکان انتخاب مقصد به کمک فرمان‌های صوتی، تجربه مسیریابی را برایتان راحت‌تر از همیشه کند.

نمایش ترافیک لحظه‌ای خیابان‌ها، تخمین زمان رسیدن به مقصد در طول سفر، مسیریابی با در نظر گرفتن ترافیک و طرح ترافیک از دیگر ویژگی‌های این اپ مسیریاب فارسی است.

بهترین مسیریاب اندروید

در ادامه تعدادی از اپ‌های مسیریابی معروف برای گوشی‌های اندرویدی را معرفی می‌کنیم. تعدادی از این اپ‌ها در نسخه iOS نیز ارائه شده‌اند، اما چون نسخه اندرویدی آن‌ها محبوبیت بیشتری داشت،‌ آن‌ها را در بخش بهترین مسیریاب اندروید معرفی کردیم.

اپلیکیشن GOOGLE MAPS

 اپلیکیشن مسیریابی گوگل مپ

GOOGLE MAPS قطعاً معروف‌ترین و پرطرفدارترین اپ مسیریابی است که به‌طور پیش‌فرض برای اکثر گوشی‌های اندرویدی ارائه می‌شود. دلیل اصلی برتری گوگل از برنامه‌های دیگر، اطلاعات گسترده آن در نقشه‌های بیش از ۲۲۰ کشور است، درحالیکه که سایرین به سختی از بیش از ۱۰۰ کشور پشتیبانی می‌کنند.

این اپ شامل یک ویژگی ناوبری آفلاین است که متأسفانه محدودیت دارد. شما فقط مجاز به ذخیره یک منطقه آفلاین به وسعت ۱۲۰۰۰۰ کیلومترمربع هستید. بااینکه می‌توان چندین منطقه را ذخیره کرد، اما این محدودیت ممکن است مسافران بین‌المللی را تحت تأثیر قرار دهد.

گوگل مپ برای بسیاری از اشکال حمل‌ونقل کار می‌کند، در مورد مسائل ترافیکی به شما اطلاع می‌دهد، زمان حرکت و رسیدن به مقصد را برای رانندگی به شما ارائه می‌دهد. این اپ محبوب براساس ترافیک، تصادف یا سایر شرایط جاده مسیر حرکت شما را به نحو مطلوب تغییر می‌دهد.

مانند بسیاری دیگر از اپ‌های مسیریابی، GPS گوگل مپ می‌تواند باتری گوشی شما را خالی کند. از دیگر ایردهایی که می‌توان به آن وارد کرد این است که اگر یک قسمت از مسیر را اشتباه بروید، اغلب شما را به مسیر اصلی هدایت می‌کند، حتی اگر مسیر جدید کوتاه‌تر باشد.

اپلیکیشن WAZE

 اپلیکیشن مسیریابی WAZE

Waze که گزینه خوبی برای یک برنامه GPS ساده است، همه چیزهایی را که به‌عنوان یک جایگزین برای Google Maps نیاز دارید، فراهم می‌کند. گزارش‌های ترافیک و برنامه‌ریزی هوشمند مسیر، سفرهای شما را تا حد امکان کوتاه می‌کند، با عملکرد GPS قابل‌تنظیم و گزینه‌های صوتی متنوع می‌توانید از سفرتان لذت ببرید. یکی از ویژگی‌های قابل توجه پخش موسیقی و پادکست‌ها ازطریق برنامه است که حین رانندگی میزان قطع شدن موسیقی با اعلان GPS را کاهش می‌دهد.

Waze به شما امکان می‌دهد از تصادفات، ساخت‌وساز، حضور پلیس، بسته شدن جاده‌ها و سایر موارد مرتبط با ترافیک در زمان واقعی مطلع شوید تا بتوانید مسیر دیگری را انتخاب کنید. پیدا کردن انتخاب کارآمدترین مسیر براساس شرایط ترافیکی در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند. هرچه بیشتر از این برنامه استفاده کنید، بهتر شما را می‌شناسد، مسیرها و مقاصد پراستفاده و همچنین ساعات رفت‌وآمدتان را یاد می‌گیرد.

جای تعجب نیست که این برنامه مسیریاب می‌تواند باتری تلفن را به سرعت تخلیه کند زیرا همیشه با اطلاعات جدید به‌روز می‌شود. مسائل جزئی مانند بهم‌ریختگی رابط‌کاربری و غیرقابل‌اعتماد‌ بودن پیش‌بینی‌های ETA، چیزی نیست که از ارزش‌های این برنامه کم کند. Waze حتی با وجود نیاز به اپ‌های تغییر IP ارزش امتحان کردن را دارد.

بهترین مسیریاب آیفون

اپلیکیشن APPLE MAPS

  • دانلود iOS
بهترین مسیریاب آیفون اپل مپ

APPLE MAPS به دلیل نصب پیش‌فرض روی آیفون و سایر محصولات اپل یکی از جدی‌ترین رقبای Google Maps است. با ارائه ویژگی‌هایی مانند مسیرهای گام‌به‌گام و ناوبری صوتی، پیشنهاد سریع‌ترین راه برای رسیدن به مقصد براساس ترافیک و مکان و زمان، نمای نقشه سه‌بعدی برای جهت‌ها ( گاها شامل ساختمان‌ها)، شما را راهنمایی می‌کند که براساس ترافیک و مقصد باید در چه مسیری حرکت کنید.

ابزار Flyover یک تور مجازی از مقصد را به شما ارائه می‌دهد. همچنین آب‌و‌هوا و کیفیت هوا برای مقصد شما روی نقشه نشان داده می‌شود.

متأسفانه هیچ گزینه‌ای برای استفاده آفلاین از نقشه‌ها وجود ندارد.

بهترین برنامه مسیریابی آفلاین

همان‌طورکه اشاره شد اپ گوگل مپ از بهترین گزینه‌ها برای مسیریابی آفلاین در دو نسخه اندروید و iOS است. اپ فارسی نشان هم این قابلیت را دارد؛ اما در کنار این اپ می‌توان از دو گزینه دیگر نیز بهره برد.

اپلیکیشن OsmAnd

بهترین برنامه مسیریابی آفلاین osmand

OsmAnd — Maps & GPS Offline سرویس GPS آفلاین را برای بسیاری از وسایل نقلیه مختلف و ناوبری پیاده ارائه می‌دهد. محیط کاربری ساده و کاربرپسندی دارد. به‌روزرسانی نقشه‌ها حداقل یک بار در ماه انجام می‌شود. می‌توانید برای انواع مکان‌ها فیلترهایی را روی نقشه‌های ارائه‌شده اعمال کنید. همچنین می‌توانید نوع نقشه را برای نمایش زمین‌های مختلف تغییر دهید، این ویژگی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بسیار مفید است. OsmAnd شامل یک سرویس GPS با گزینه‌های فراوانی جهت سفارشی‌سازی است.

این اپ که از OpenStreetMap استفاده می‌کند نقشه‌های شما را در قالب‌های مختلف برای دانلود دردسترس قرار می‌دهد. بنابراین شما می‌توانيد نقشه شهرها و کشورهای دلخواه را برای زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید، دریافت کنید.

می‌توان گفت این برنامه بیشتر برای سفرهای برونراهی و ماجراجویی مناسب‌ است تا سفر با وسیله نقلیه.

اپلیکیشن Polaris GPS

بهترین برنامه مسیریابی آفلاین polaris gps

این برنامه به‌طور خاص برای ماجراجویان ایجاد شده است. فرق ندارد کوهنورد، ملوان، شکارچی، دوچرخه‌سوار باشید یا درگیر هر فعالیت دیگری در فضای باز، Polaris GPS Navigation بهترین دوست شما خواهد بود. Polaris ناوبری GPS آفلاین را به بسیاری از مناطق برون راهی با ابزارهای مفیدی که در طبیعت به شما کمک می‌کند، ارائه می‌دهد. بنابراین به کمک آن مسیریابی برای فعالیت‌های خارج از منزل مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و قایق‌سواری حتی در مکان‌های دوردست نیز ممکن است.

این اپ جذاب دارای قطب‌نمای مغناطیسی، کیلومترشمار، ارتفاع‌سنج، سرعت‌سنج، زمان‌سنج، چندین ابزار GPS، ناوبری نقطه‌ای، ابزار حاشیه‌نویسی و ده‌ها ابزار دیگر برای کمک به شما در ماجراجویی‌های خارج از منزل است. برای ارائه راهنمایی از ده‌ها منبع رسمی مانند گوگل مپ، NOAA Marine Charts و غیره استفاده می‌کند. Polaris GPS براساس اطلاعات سایر سرویس‌های ناوبری دستورالعمل‌های رانندگی را به صورت گام‌به‌گام ارائه می‌دهد، هیچ محدودیتی برای بارگیری نقشه‌های برداری و شطرنجی آفلاین وجود ندارد.

این برنامه‌ای نیست که شما به صورت روزانه از آن استفاده کنید؛ اما اگر قصد دارید به سفر بروید و به اینترنت دسترسی ندارید، ارزش دانلود کردن را دارد.

سؤال‌های متداول

بهترین برنامه مسیریابی فارسی کدام است؟

اپلیکیشن‌های نشان و بلد از پرطرفدارترین و بهترین برنامه مسیریابی فارسی هستند که تقریباً امکانات یکسانی دارند. برای انتخاب بین این دو می‌توانید مقاله را به‌طور کامل مطالعه کنید.

بهترین برنامه مسیریابی آفلاین چیست؟

گوگل مپ بهترین اپ مسیریابی آفلاین است. در بین اپ‌های فارسی نیز نشان گزینه مناسبی است.

امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب بهترین برنامه مسیریابی کمک کرده باشد. آیا تجربه استفاده از اپ‌های معرفی‌شده در این فهرست را دارید؟ از نظر شما کدام انتخاب بهتری است؟ اگر از اپ‌های دیگری برای مسیریابی استفاده می‌کنید، تجربه‌ی خود را با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات