چگونه افراد و محتوای موردعلاقه خود را در اینستاگرام پیدا و دنبال کنیم؟

دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
در این مقاله خواهیم دید که چگونه و با چه روش‌هایی می‌توانیم افراد و محتوای موردعلاقه‌مان را در اینستاگرام پیدا کرده و دنبال کنیم.
تبلیغات

رسانه‌های اجتماعی به ارتباط افراد با یکدیگر متکی هستند. مانند هر شبکه اجتماعی دیگر، اینستاگرام نیز به کاربرانش امکان می‌دهد تا آشنایان و مخاطبان خود را پیدا کنند و با افراد جدید آشنا شوند. علاوه بر پیدا و دنبال کردن افراد، همیشه موضوعاتی وجود دارند که ما بسته به زندگی و مشغله‌های خودمان تمایل به‌دنبال کردنشان داریم. برای مثال یک هنرمند نقاش احتمالاً افزون بر دنبال کردن هنرمندان دیگر به‌ دنبال کردن محتوای مرتبط به نقاشی نیز علاقه دارد. پس از راه‌اندازی ابتدایی اینستاگرام و اطمینان از امنیت حساب کاربری نوبت به پیدا کردن افراد و محتوای موردعلاقه‌مان می‌رسد. در این مقاله آموزشی از زومیت با روش‌های مختلف برای پیدا کردن افراد و دنبال کردن موضوعات دلخواهمان آشنا خواهیم شد.

چگونه افراد را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

روش‌های متعددی برای پیداکردن افراد مختلف در اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پیدا کردن افراد با اتصال مخاطبان به اینستاگرام

آسان‌ترین روش پیدا کردن آشنایان در اینستاگرام متصل کردن فهرست مخاطبان به اینستاگرام است تا اینستاگرام با شناسایی شماره تماس آن‌ها، حساب کاربری‌شان را برای شما نمایش دهد. چندین راه برای اتصال مخاطبان به اینستاگرام وجود دارد.

  • اگر به‌تازگی حساب کاربری خود را ساخته باشید، اینستاگرام در صفحه فید به شما پیشنهاد می‌دهد تا افرادی را که می‌شناسید، پیدا کنید. برای این کار باید روی دکمه Connect ضربه بزنید. سپس برای صدور مجوز دسترسی به فهرست مخاطبان Allow access را انتخاب کنید تا مخاطبان به حسابتان متصل شوند. با این عمل اینستاگرام فهرستی از حساب‌های کاربری مربوط به شماره مخاطبینتان را به شما نشان خواهد داد. برای دنبال کردن هر یک کافی است روی Follow کلیک کنید.
پیدا کردن افراد با اتصال مخاطبین به اینستاگرام
  • به‌غیر از پیشنهاد صفحه فید می‌توانید به صفحه پروفایلتان بروید. روی آیکون همبرگر (سه‌‌خط افقی) در گوشه بالایی سمت راست ضربه بزنید و Discover people را انتخاب کنید. در صورت درخواست مجوز از طرف اینستاگرام با انتخاب Allow access به اینستاگرام اجازه دهید به مخاطبان شما دسترسی داشته باشد تا بتواند حساب کاربری آن‌ها را به شما پیشنهاد دهد. پس از صدور مجوز دسترسی با پایین کشیدن صفحه از پایین (رفرش کردن صفحه) حساب‌های کاربری مخاطبینتان در فهرست Suggested for you نشان داده خواهد شد. اگر مخاطبی حساب اینستاگرام نداشته باشد یا بهتر است بگوییم حساب اینستاگرام او به شماره همراهش متصل نباشد، بدیهی است که او را در این فهرست پیدا نخواهید کرد.
پیدا کردن افراد با اتصال مخاطبین به اینستاگرام
  • یک روش دیگر برای اتصال مخاطبان به حساب اینستاگرامتان ازطریق بخش تنظیمات است. روی آیکون همبرگر (سه‌‌خط افقی) در گوشه بالایی سمت راست ضربه بزنید و Setting را انتخاب کنید. روی گزینه اول Follow and invite people ضربه بزنید و در صفحه بعدی Follow contacts را انتخاب کنید. درصورتی‌که اینستاگرام برای اتصال به مخاطبینتان از شما اجازه خواست، روی Allow access ضربه بزنید. سپس صفحه Discover people را یک بار از بالا به پایین بکشید تا رفرش شود و بتوانید کاربران پیشنهادشده از فهرست مخاطبینتان را ببینید.
 اتصال مخاطبین به حساب اینستاگرام
  • روش آخر برای اتصال و همگام‌سازی مخاطبان ورود به گزینه Account از بخش Setting است در این صفحه با فعال کردن گزینه Connect contact مخاطبان شما همواره با سرورهای اینستاگرام همگام‌سازی می‌شوند تا شما بتوانید هر کدام را که تمایل دارید، دنبال کنید. همچنین هر زمان که خواستید اتصال فهرست مخاطبان با حساب اینستاگرامتان را قطع کنید، می‌توانید گزینه Connect contact را غیرفعال کنید.
همگامسازی مخاطبین با حساب اینستاگرام

پیدا کردن افراد با اتصال فیسبوک به اینستاگرام

با اتصال فیسبوک به اینستاگرام می‌توانید مخاطبان فیسبوکتان را در اینستاگرام نیز دنبال کنید. برای این کار از پروفایلتان روی منوی همبرگر کلیک کرده و Discover people را انتخاب کنید. در این صفحه روی دکمه Connect که مقابل گزینه connect to Facebook قرار دارد، کلیک کنید. اگر پیش از این حساب فیسبوکتان را به اینستاگرامتان متصل نکرده‌اید، برای فرایند اتصال دو حساب به یکدیگر، به فیسبوک منتقل می‌شوید. پس از پیمودن مراحل اتصال فیسبوک به اینستاگرام و رفرش کردن صفحه، مخاطبان فیسبوکتان در اینستاگرام به شما پیشنهاد داده خواهد شد.

 اتصال مخاطبین فیسبوک به حساب اینستاگرام

پیدا کردن افراد با جست‌وجوی مستقیم نام

یکی دیگر از راه‌های یافتن یک شخص، جست‌وجوی مستقیم نام او در اینستاگرام است. به صفحه Search & Explore (آیکون ذره‌بین) بروید و روی نوار جست‌وجو در بالا کلیک کرده و نام کامل شخص را وارد کنید. برای دیدن حساب‌هایی که با نام مدنظر شما مطابقت دارند به تب Accounts بروید. اینستاگرام فهرستی از حساب‌های کاربری با این نام را به شما نشان می‌دهد. شما باید با جست‌وجو میان تمام پروفایل‌های نمایش‌داده‌شده، شخصی را که به دنبالش هستید پیدا کنید. این روش، روش چندان کارامدی نیست زیرا تمام افراد با نام خود در اینستاگرام حضور ندارند. برای بالا رفتن احتمال پیدا کردن شخص موردنظر نام او را به فارسی و انگلیسی (با املاهای متفاوت) جست‌وجو کنید.

توجه داشته باشید اگر آیدی شخصی را داشته باشید به‌راحتی می‌توانید با جست‌وجوی آیدی از همین بخش حساب او را پیدا کنید.

پیدا کردن افراد با جستجو مستقیم نام

چگونه محتوای موردعلاقه خود را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

یکی از دلایل محبوبیت روزافزون اینستاگرام وجود محتوای متنوع و فراوان برای اقشار گوناگون است. پیدا کردن محتوای مدنظر و موضوعاتی که مناسب هر شخص باشد، کیفیت استفاده از اینستاگرام را بالا می‌برد و باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی کاربر می‌شود. در ادامه خواهیم دید که چگونه می‌توانیم پیشنهاد‌ها اینستاگرام را شخصی‌سازی کنیم و موضوعات موردعلاقه خود را در اینستاگرام پیدا کنیم تا بیشتر با آنچه که می‌خواهیم، مواجه شویم.

استفاده از هشتگ برای دسترسی به محتوای موردنظر

یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین روش‌های پیدا کردن محتوا در اینستاگرام دنبال کردن هشتگ‌ها به‌جای افراد است. هشتگ‌ها به کاربران کمک می‌کنند که تنها به موضوعاتی که به آن‌ها نیاز

دارند، دسترسی پیدا کنند. برای دنبال کردن یک هشتگ در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

به صفحه Search & Explore (نماد ذره‌بین) بروید. روی نوار جست‌وجو در بالای صفحه ضربه بزنید. فرض کنید قصد داریم محتوای مرتبط با «ونسان ونگوگ» را دنبال کنیم. در هشتگ‌ها برای جداسازی کلمات از هم باید از «_» استفاده کنیم. بنابراین «ونسان_ونگوگ» را در نوار جست‌وجو وارد می‌کنیم و سپس وارد تب Tags می‌شویم. در این بخش می‌توانیم تمام هشتگ‌های مرتبط با ونسان ونگوگ را ببینیم. مرتبط‌ترین نتیجه جستجو را انتخاب می‌کنیم و پس از بررسی نتایج نمایش داده شده تصمیم می‌گیریم که هشتگ را دنبال کنیم یا خیر. درصورت تمایل به‌دنبال کردن هشتگ باید روی دکمه Follow ضربه بزنیم.

دنبال کردن هشتگ در اینستاگرام

اگر در میان محتوای نمایش داده شده پستی را دیدید که به هشتگ انتخاب‌شده شما مرتبط نبود، باید روی آیکون سه‌نقطه در گوشه بالایی سمت راست پست ضربه زده و گزینه Don't show for this hashtag را انتخاب کنید. همچنین هر زمان که حس کردید محتوای نمایش داده‌شده در فید اینستاگرام برای هشتگ فالوشده شما به آن مرتبط نیست، می‌توانید همان گزینه را انتخاب کنید.

دنبال کردن هشتگ در اینستاگرام

همچنین با ضربه زدن روی هشتگ‌های درج‌شده زیر پست‌ها می‌توانید به صفحه مختص به آن هشتگ وارد شوید و آن را دنبال کنید.

دنبال کردن هشتگ در اینستاگرام

شخصی‌سازی پیشنهادهای اینستاگرام

اگر پستی را در صفحه Search & Explore می‌بینید، به این معنی نیست که دیگران نیز آن را می‌بینند. اینستاگرام همیشه در تلاش است تا پست‌هایی که در صفحه کاوش می‌بینید را به‌روزرسانی کند تا متناسب با علایق شما باشند. به‌عنوان مثال ممکن است عکس‌ها و ویدئوهایی که در این صفحه می‌بینید به‌ این علت باشد که افرادی که دنبال می‌کنید آن‌ها را لایک کرده‌اند یا تعداد زیادی از کاربران آن‌ها را پسندیده‌اند. اگر به هر دلیلی به دیدن یک پست پیشنهادشده در صفحه اکسپلورتان تمایلی نداشتید، کافی است که روی آیکون سه‌نقطه در قسمت بالایی سمت راست پست ضربه بزنید و گزینه Not Interested را انتخاب کنید.

همچنین هنگام پیمایش در فید اینستاگرام ممکن است با پست‌هایی مواجه شوید که آن‌ها را دنبال نمی‌کنید. اینستاگرام پست‌های پیشنهادی (Suggested post) را براساس موارد زیر نمایش می‌دهد:

  • فعالیت شما: اینکه چه کسانی را دنبال می‌کنید و چه پست‌هایی را لایک یا ذخیره کرده‌اید یا درباره آن‌ها نظر داده‌اید.
  • اتصالات شما: سابقه ارتباط شما با حسابی که پست آن را می‌بینید یا حساب‌های مشابه در اینستاگرام.
  • اطلاعات مربوط به پست: اینکه آن پست چقدر ممکن است محبوب باشد، دیگران در اینستاگرام چگونه با آن در تعامل هستند و چه زمانی یا کجا پست شده است.
  • اطلاعات مربوط به حساب: افراد در چند هفته گذشته چند بار با آن حساب تعامل داشته‌اند.

در قسمت بالای پست پیشنهادشده دلیل نمایش آن ذکر شده است. اگر پست‌های پیشنهادشده در فید موردپسنده شما نبودند، روی آیکون سه‌نقطه در قسمت بالایی سمت راست پست ضربه بزنید و گزینه Not Interested را انتخاب کنید یا به‌سادگی روی آیکون x در بالای پست ضربه بزنید. همچنین برای دانستن جزئیات اینکه چرا این پست برای شما نشان داده شده است، گزینه Why you're seeing this post را انتخاب کنید.

شخصی‌سازی پیشنهادهای اینستاگرام

در عکس بالا می‌بینید که اینستاگرام در بالای پست علت پیشنهاد آن را لایک کردن پستی از این پیج اعلام کرده است. با انتخاب Follow می‌توانیم بدون ورود به صفحه‌ای که پست را منتشر کرده، آن را از همان صفحه فید دنبال کنیم. اگر روی دکمه x ضربه بزنیم، پست از صفحه فید حذف خواهد شد؛ اما اگر در کل علاقه‌ای به دیدن این پست نداشته باشیم، باید روی آیکون سه‌نقطه ضربه زده و گزینه Not Interested را انتخاب کنیم. همچنین اگر بخواهیم دلایلی که این پست پیشنهادشده را بدانیم، باید پس از لمس آیکون سه‌نقطه روی گزینه Why you're seeing this post ضربه بزنید. در این عکس اینستاگرام دلایل پیشنهاد این پست را لایک و ذخیره کردن یک پست از این صفحه اعلام کرده است.

همان‌طور که مشاهده کردید، اینستاگرام براساس مجموعه فعالیت‌ها و رفتارهای ما و سایر کاربران، پست‌های پیشنهادی را برایمان نشان می‌دهد. هرچند اینستاگرام با فرض بر اینکه به‌طور خودکار پیشنهادها را برایمان شخصی‌سازی کرده است، آن‌ها را نمایش می‌دهد؛ اما نمایش این پست‌ها با گزینه‌هایی که در بالا اشاره کردیم، تا حدودی قابل تنظیم، تغییر و شخصی‌سازی است.

امیدواریم به کمک نکات ذکرشده در این مقاله آموزشی، بتوانید افراد و محتوای موردعلاقه خود را در اینستاگرام پیدا و دنبال کنید. شما نیز اگر روش‌ها و ترفندهای دیگری را در این مورد سراغ دارید، آن‌ها را با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید.همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله جامع آموزش اینستاگرام را مطالعه کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات