دانلود ویدئو‌های آنلاین به کمک VLC

جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که قصد دانلود ویدیو آنلاین را داشته باشید.
تبلیغات

بـخش «کوتاه اما کاربردی»، مطالـب «کاربردی» را به صـورت «کوتاه» در اختیار خوانندگان زومیت قرار می‌دهد. «کوتاه اما کاربردی»، به جای پرداختن به جزئیات، مهمترین‌ها را به شما ارائه می‌دهد. در این قسمت با چگونگی دانلود ویدئوهای اینترنت به کمک VLC آشنا خواهیم شد. با زومیت همراه باشید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید یک ویدئو را از اینترنت دانلود کرده و در رایانه ذخیره کنید. راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد. از افزونه‌های مرورگر گرفته تا نرم‌افزار‌های کم حجم و پرتابل. یکی از آسان‌ترین روش‌ها، دانلود ویدئو به کمک نرم‌افزار VLC است. برای این کار گام‌های زیر را دنبال کنید:

۱- کاملا واضح است که باید نرم‌افزار VLC روی سیستم شما نصب شده باشد!۲- لینک (URL) ویدئو را کپی کنید.۳- پس از اجرای VLC، در ویندوز بر روی گزینه Open Network Sream کلیک کرده و در پنجره باز شده، تب Network را انتخاب کنید. در مک در منوی File، گزینه Open Network را انتخاب کنید.

Download-Online-Video-By-VLC

۴- در تب باز شده و در فیلد نمایش داده شده، URL ویدئو را Paste کنید تا ویدئو به صورت خودکار نمایش داده شود.۵- بر روی ویدئو راست‌کلیک کرده و از منوی باز شده در ویندوز گزینه Codec Information و در مک گزینه Media Information را انتخاب کنید.

Download-Online-Video-By-VLC

۶- با اجرای این دستور، پنجره‌ای باز می‌شود که حاوی اطلاعات ویدئو است. برای ما، اطلاعات بخش Location اهمیت دارد. این بخش محل واقعی ذخیره‌سازی ویدئو را در سرور نمایش می‌دهد.

Download-Online-Video-By-VLC

۷- این آدرس را کپی کرده و در آدرس‌بار مرورگر خود Paste کنید.۸- با اجرای این دستور، ویدئو شروع به نمایش در مرورگر ‌می‌کند.۹- در ادامه کافی است، با راست‌کلیک روی ویدئو، گزینه Save As را انتخاب کرده و ویدئو را بر روی رایانه خود ذخیره کنید.

Download-Online-Video-By-VLC

تمام. حالا ویدئو بر روی رایانه ذخیره شده و قابل استفاده است.

دسترسی به همه مقالات بخش «کوتاه اما کاربردی»

امیدواریم این ترفند کوتاه برای شما کاربردی باشد. نظر شما درباره این مقاله چیست؟ آیا روش‌های دیگری می‌شناسید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات