پیرترین نیویورکی شناخته‌شده در ۱۱۲ سالگی درگذشت

دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
لوییز لوی
لوییز لوی، پیرترین فرد شناخته‌شده در نیویورک، یکی از صدها یهودی اشکنازی محسوب می‌شد که سلامت و توانایی شناختی‌اش در سن بالا موضوع تحقیقات ژنتیکی بود.
تبلیغات

۱۷ ژوئیه ۲۰۲۳، لوییز لوی در ۱۱۲ سالگی در گرینویچ ایالت کنتیکت درگذشت. وی به‌همراه صدها فرد ۹۵ ساله و مسن‌تر دیگر بخشی از مطالعه‌ای با این هدف بود که ترکیب ژنتیکی افراد دارای عمر طولانی چگونه موجب سلامت جسمی و شناختی خوب آن‌ها می‌شود.

دختر لوی مرگ او را در بیمارستان تأیید کرد و گفت وی دو ماه پیش دچار شکستگی لگن شده بود و جراحی و توان‌بخشی به او کمک کرد که با استفاده از واکر حرکت کند؛ اما سپس دچار عفونت و درنتیجه‌ی آن ضعیف شد.

به‌گزارش نیویورک تایمز، لوییز لوی تا دو سال پیش و در طول دنیاگیری کووید به‌طور مستقل در خانه‌ی سالمندان در نیویورک زندگی می‌کرد و سپس، به مرکزی منتقل شد که کمتر حالت مستقل داشت و او را نیازمند کمک برای زندگی می‌کرد.

لوییز موریس ویلک یکم نوامبر ۱۹۱۰ در کلیولند به‌دنیا آمد. پدرش عکاس و مدیر سالن سینما و مادرش خانه‌دار بود. این سه نفر بعداً به نیویورک نقل‌مکان کردند و در آن‌جا لوییز کار طراحی پوستر فیلم‌ها را دنبال کرد.

لوییز به کالج هانتر رفت؛ اما از آن‌جا فارغ‌التحصیل نشد. او در سال ۱۹۳۹ با سیمور لوی ازدواج کرد که وسایل منزل را برای شرکت پدرش می‌فروخت. سیمور بعداً مدیریت شرکت را بر‌عهده گرفت و لوییز مدیر دفتر او شد. لوییز تا دهه‌ی دهم زندگی خود در همان شرکت کار می‌کرد که پس از مرگ همسرش در سال ۱۹۹۱، مرد دیگری مالک آن شده بود.

لوئیز لوی در سال ۱۹۱۸ در کنار پرچم آمریکا
لوییز لوی در سال ۱۹۱۸، اندکی پس از پایان جنگ جهانی اول.

خانم لوی به بیماری قلبی و دیابت یا آلزایمر مبتلا نبود؛ اما به‌علت سرطان سینه تحت‌درمان قرار داشت و چندین دهه سیگار می‌کشید تا زمانی‌که در سال ۱۹۶۵، جراح کل ایالات متحده‌ی آمریکا هشدار خطر سیگار برای سلامتی را روی پاکت‌های سیگار درج کرد.

حتی با کاهش شنوایی و بینایی و تحرک، لوییز لوی دست از فعالیت برنداشت و در کلاس‌های ورزشی شرکت می‌کرد و بازی بریج انجام می‌داد و برای کودکان بستری‌شده در بیمارستان ژاکت می‌بافت. فقط در شش ماه آخر عمرش بود که حافظه‌ی کوتاه‌مدتش دچار مشکل شد.

لوییز لوی یکی از بیش از ۷۰۰ نفری بود که با ۹۵ سال و بیشتر از سال ۱۹۹۸ در مطالعه‌ی مؤسسه‌ی پژوهش‌های پیری کالج پزشکی آلبرت اینشتین شرکت کرده بود. متخصصان می‌گویند عمر طولانی افراد مطالعه‌شده امری تصادفی نیست و علت اصلی آن ژنتیک است.

پژوهشگران با مطالعه‌ی خون و پلاسمای گروه آزمایشی جهش‌های ژنتیکی را کشف کردند که تصور می‌شود علت کند‌شدن تأثیر پیری بر افرادی مانند لوییز لوی است و از آن‌ها دربرابر کلسترول بالا، بیماری قلبی، دیابت و آلزایمر محافظت می‌کند.

یکی از پژوهشگران پروژه می‌گوید علت طول عمر زیاد این افراد عواملی مانند ورزش، رژیم غذایی مناسب، خواب کافی و حفظ روابط اجتماعی نبود. درواقع، ۶۰ درصد آن‌ها سیگار می‌کشیدند، کمتر از ۵۰ درصدشان فعالیت بدنی مناسب داشتند، ۵۰ درصد چاق بودند یا اضافه‌وزن داشتند و کمتر از ۳ درصد از رژیم غذایی گیاه‌خواری پیروی می‌کردند؛ درنتیجه، از این جهات خاص نبودند.

هدف پژوهشگران از مطالعه‌ی افراد دارای طول عمر طولانی، ساخت داروهایی است که بتوانند از آنچه ژن‌های صدساله‌ها در محافظت از سلامتی آن‌ها انجام می‌دهند، تقلید کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات