هدفون سیمی USB-C اپل از صدای Lossless پشتیبانی می‌کند

جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
مطالعه 1 دقیقه
مدل USB-C هدفون سیمی ایرپاد اپل EarPods
اپل هم‌زمان‌ با رونمایی سری آیفون ۱۵، مدل جدید هدفون سیمی ایِرپاد را نیز به USB-C مجهز کرد. ظاهراً این هدفون از صدای Lossless پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

اپل گوشی‌های سری آیفون ۱۵ را با درگاه USB-C رونمایی کرد و پس از مراسم مشخص شد که ایِرپاد (هدفون سیمی قدیمی اپل) هم به‌صورت جداگانه با کانکتور USB-C فروخته می‌شود. اپل تا قبل از سری آیفون ۱۲، ایِرپاد را درون جعبه‌ی گوشی‌هایش قرار می‌داد.

اپل از هدفون سیمی با نام ایِرپاد (EarPods) و از هدفون بی‌سیم با نام اِیرپاد (AirPods) یاد می‌کند.

آن‌طور که Mac OTAKARA می‌نویسد، مدل جدید هدفون سیمی اپل از صدای Lossless (بدون افت کیفیت) پشتیبانی می‌کند. قیمت هدفون اپل ایِرپاد USB-C به ۱۹ دلار می‌رسد. اپل از مدت‌ها پیش فرمت Lossless را به سرویس اپل موزیک اضافه کرده است.

در حالت Lossless، فایل صوتی به شیوه‌ای جدید فشرده می‌شود تا کیفیت صدا پایین نیاید. Lossless حجم نهایی فایل صوتی را پایین می‌آورد تا پخش آن به شیوه‌ی سیمی و بی‌سیم ساده‌تر شود.

براساس بررسی‌های انجام‌شده، ایِرپاد USB-C اپل از صدای ۱۶ بیت / ۴۴٫۱ کیلوهرتز تا صدای ۲۴ بیت / ۴۸ کیلوهرتز پشتیبانی می‌کند و با حالت Lossless سازگار است.

اپل در سال ۲۰۱۶ جک هدفون را از آیفون ۷ حذف کرد و همزمان کانکتور ایِرپاد را نیز تغییر داد. هدفون سیمی اپل از آن زمان با کانکتور لایتنینگ فروخته می‌شود. قیمت هدفون ایِرپاد باعث می‌شود افراد بیشتری توانایی خرید آن‌ را داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات