اپل با ایرپاد نیاز به سمعک را از بین می‌برد؟

یک‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
مرد جوان صدرا مخملی با ایرپاد پرو و عینک روز آفتابی
به‌گفته‌ی افشاگری خوش‌سابقه، اپل قصد دارد در مدل‌های بعدی ایرپاد قابلیت‌های سلامتی‌محور بیشتری به کاربرانش ارائه دهد.
تبلیغات

طبق ادعای مارک گرمن، افشاگر سرشناس بلومبرگ، هدفون‌های سری ایرپاد احتمالاً در یک تا دو سال آینده به قابلیت‌های مهمی در‌زمینه‌ی سلامتی مجهز خواهند شد. گرمن می‌گوید اپل ایرپاد را ارتقا می‌دهد و آن را به «ابزار سلامتی» تبدیل می‌کند. ایرپاد جدید توانایی جمع‌آوری داده‌های شنوایی را خواهد داشت.

به‌گزارش مک‌رومرز، اپل در سال‌های اخیر قابلیت‌هایی مثل Live Listen و Conversation Boost را که روی سلامتی تمرکز دارند، برای ایرپاد در‌دسترس قرار داده است. مارک گرمن می‌گوید این قابلیت‌ها تأییدیه‌ی رسمی سازمان غذا و داروی ایالات متحده را دریافت نکرده‌اند و باعث نمی‌شوند که ایرپاد جایگزین مناسبی برای سمعک باشد. به‌گفته‌ی گرمن، اپل در آینده به‌صورت «رسمی‌تر» سراغ پیاده‌سازی این قابلیت‌ها در ایرپاد می‌رود و مجوز دریافت می‌کند.

اپل پتنتی برای ایرپاد با طراحی بدون جهت و سنسور سلامتی ثبت کرد
اپل پتنتی برای ایرپاد با طراحی بدون جهت و سنسور سلامتی ثبت کرد
مطالعه '3

مینگ‌چی کوئو، دیگر افشاگر خوش‌سابقه، پیش‌تر گفته بود اپل به‌دنبال اضافه‌کردن سیستم نظارت بیومتریک بر سلامتی است. در یکی از پتنت‌های اپل به چنین دستگاهی اشاره شده است. ایرپاد سلامتی‌محور اپل ازطریق تماس با پوست و حسگر حرکتی داخلی قابلیت تشخیص دمای بدن و ضربان قلب و میزان تعریق را خواهد داشت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات