سنهایزر هدفون پرچم‌دار مومنتوم 4 را با شارژدهی استثنایی ۶۰ ساعته رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مومنتوم 4 جدیدترین هدفون پرچم‌دار سنهایزر است که با قیمت ۵۰ دلار کمتر از مدل قبلی عرضه می‌شود و با یک‌بار شارژ تا ۶۰ ساعت مداوم موسیقی پخش می‌کند.
تبلیغات

سنهایزر ساعاتی پیش جدیدترین نسل از هدفون‌های رده‌بالای دورگوشی سری Momentum را که از فناوری حذف نویز بهره‌مند هستند رونمایی کرد. این شرکت از سال ۲۰۱۹ تاکنون مدل جدید این هدفون‌ها را معرفی نکرده بود.

هدفون جدید Sennheiser Momentum 4 Wireless که برچسب قیمت ۳۴۹٫۹۵ دلار را یدک می‌کشد از لحاظ طراحی ظاهری تفاوت‌های محسوسی با نسل قبل دارد. نکته‌ی جالب‌توجه این است که مومنتوم 4 با قیمت ۵۰ دلار کمتر از مومنتوم 3 دردسترس قرار می‌گیرد.

مدل سفید هدفون مومنتوم 4 سنهایزر / Sennheiser Momentum 4 از نمای سه رخ

درحالی‌که هدفون‌های پیشین سری مومنتوم طراحی نسبتاً قدیمی داشتند، هدفون جدید مومنتوم 4 سراغ طراحی مدرن‌تری رفته است. این هدفون حس راحتی بیشتری به کاربر منتقل می‌کند و وزن کمتری دارد. سنهایزر می‌گوید هدفون Momentum 4 «راحتی استثنایی» به کاربر منتقل می‌کند و سیستم حذف نویز فعال (ANC) در آن پیشرفته‌تر از Momentum 3 Wireless است.

هدفون جدید سنهایزر از امروز برای پیش‌خرید دردسترس است و عرضه‌ی آن از ۲۳ آگوست ۲۰۲۲ (۱ شهریور ۱۴۰۱) شروع می‌شود. مومنتوم 4 در رنگ‌های مشکی و سفید عرضه می‌شود.

به غیر از تغییر در طراحی ظاهری، دیگر نکته‌ی مهم مربوط به Momentum 4 عمر باتری هدفون است. سنهایزر در ادعایی جالب می‌گوید Momentum 4 با یک بار شارژ تا حداکثر ۶۰ ساعت به‌طور مداوم موسیقی پخش می‌کند. اگر این عدد هنوز باعث نشده تعجب کنید، بهتر است بدانید که شارژدهی ۶۰ ساعته به هنگام روشن بودن ANC ارائه می‌شود.

نمای جلو هدفون مومنتوم 4 سنهایزر / Sennheiser Momentum 4 سفید

رقبای اصلی Momentum 4 یعنی WH-1000XM5 سونی و QuietComfort 45 بوز و ایرپاد مکس اپل بین ۲۰ تا ۳۰ ساعت موسیقی پخش می‌کنند. سنهایزر می‌گوید با تنها ۱۰ دقیقه شارژ کردن مومنتوم 4 می‌توانید تا ۶ ساعت با این هدفون موسیقی گوش دهید.

هدفون Momentum 3 کیفیت صدای بسیار خوبی داشت و به‌نظر می‌رسد سنهایزر تلاش کرده تغییر زیادی در این زمینه ایجاد نکند. به گزارش ورج، هدفون Momentum 4 همچون نسل قبل از درایور ۴۲ میلی‌متری استفاده می‌کند که به ادعای سنهایزر برای «پویایی، شفافیت و خوش‌آهنگی فوق‌العاده» طراحی شده‌اند.

هدفون مومنتوم 4 سنهایزر / Sennheiser Momentum 4 مشکی از نمای جلو

Momentum 4 به هنگام برقراری تماس صوتی عملکرد بهتری نسبت‌ به نسل قبل ارائه می‌دهد. به گزارش انگجت، هدفون جدید سنهایزر از قابلیتی به نام Sidetone پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد تعیین کنید چه مقدار از صدایتان در تماس صوتی به طرف مقابل برسد.

سنهایزر در نسل جدید استفاده از دکمه‌های فیزیکی را کنار گذاشته و سراغ ژست‌های لمسی رفته است که بسیاری دیگر از هدفون‌های مدرن بازار ارائه می‌دهند. در نسل جدید امکان تا کردن هدفون وجود ندارد، اما سنهایزر Momentum 4 را با کیس جدیدی که مقاومت زیادی دارد عرضه می‌کند.

کیس هدفون مومنتوم 4 سنهایزر / Sennheiser Momentum 4

هدفون Momentum 4 همچون مدل قبلی از قابلیت‌هایی مثل اتصال هم‌زمان به چند دستگاه و درگاه USB-C پشتیبانی می‌کند و امکان تعویض ایِرپدهای آن وجود دارد. سنهایزر قبلاً در ایرپد هدفون‌هایش از چرم اصل استفاده می‌کرد، اما Momentum 4 مجهز به ایرپد ساخته‌شده از چرم مصنوعی است.

هدفون جدید سنهایزر از کدک‌های AAC و SBC و aptX و aptX Adaptive پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات