یک شرکت گمنام در تگزاس اپل را به نقض پتنت متهم کرد

پنج‌شنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
WFR IP LLC از اپل شکایت کرده است چون اعتقاد دارد هدفون‌های سری ایرپاد پتنت‌هایش را نقض می‌کنند. به‌نظر می‌رسد WFR IP LLC یک شرکت پتنت‌ترول است.
تبلیغات

اخیراً شکوائیه‌ی جدیدی علیه اپل ثبت شده که ادعا می‌کند این شرکت با تولید هدفون‌های سری ایرپاد دو پتنت را نقض کرده است. ظاهراً این پتنت‌ها به یک شرکت گمنام در تگزاس تعلق دارند و مربوط به هدفون بی‌سیم و فناوری دستگاه‌های پوشیدنی هستند.

به‌نظر می‌رسد WFR IP LLC شرکتی پتنت‌ترول است؛ این شرکت‌ها به‌طور معمول پتنت‌های زیادی ثبت می‌کنند و هیچ‌گاه سراغ تولید محصولی واقعی نمی‌روند. درآمد شرکت‌های پتنت‌ترول ازطریق شکایت از شرکت‌های دیگر با ادعای نقض پتنت است.

ظاهراً WFR IP LLC جمعه‌ی گذشته در دادگاه منطقه‌ایِ ناحیه‌ی غربی تگزاس از اپل شکایت کرده و خواستار پایان نقض پتنت‌های خود توسط شرکت کوپرتینویی شده است. براساس آنچه مک‌رومرز می‌نویسد، WFR IP LLC در شکایت خود به‌‌طور مستقیم به نام ایرپاد اشاره نکرده اما در بخشی از آن می‌خوانیم «اپل هدفون‌های بی‌سیم، محصولات پوشیدنی و سرویس‌هایی می‌سازد، استفاده می‌کند و به فروش می‌رساند» که نقض‌کننده‌ی دو پتنت هستند.

ظاهراً دو پتنتی که WFR IP LLC از آن‌ها حرف می‌زند در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۶ برای این شرکت ثبت شده‌اند. یکی از پتنت‌ها به «زیور آلات ارتباطی بی‌سیم» و یک «تنظیم‌کننده» ارتباط دارد که توضیحاتی مبهم است. پتنت قدیمی‌تر هیچ ارتباطی به ایرپاد ندارد، چون در بخش توضیحات آن به هدفون‌هایی اشاره شده که بخشی قلاب‌مانند دارند؛ نظیر محصولاتی که برند بیتس (از زیرشاخه‌های اپل) تولید می‌کند.

پتنت ۲۰۱۶ شرکت WFR IP LLC به‌شدت مبهم است و نمی‌دانیم این شرکت با چه استدلالی تصمیم گرفته از اپل شکایت کند. اپل در سه سال اول قرن جاری میلادی پتنت‌هایی مشابه ثبت کرده است.

هر دو پتنت مورد اشاره، ویلیام اف. رایان را به‌عنوان مالک خود معرفی کرده‌اند. رایان (که قرارگیری حروف اول اسمش به عبارت WFR منتهی می‌شود) یک وکیل ثبت اختراع در سن آنتونیوی تگزاس است و سوابقی در زمینه‌ی زیست‌پزشکی دارد.

اطلاعات مربوط به شرکت WFR IP LLC در فضای آنلاین بسیار کم است. با جست‌و‌جویی ساده در گوگل متوجه می‌شوید این شرکت پیش‌تر شکایت‌های مشابهی ثبت کرده است. WFR IP LLC قبلاً مدعی نقض پتنت‌هایش توسط واحد خدمات تحت وب آمازون شده است.

شکوائیه‌ی WFR IP LLC علیه اپل هیچ سند خاصی برای اثبات نقض پتنت‌هایش ارائه نمی‌دهد و به‌طور مشخص به نام هیچ محصولی اشاره نمی‌کند. WFR IP LLC در پرونده‌ی دادگاه خواستار محاکمه توسط هیئت منصفه و دریافت غرامت شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات