سونی هدفون پرچمدار WH-1000XM5 را با طراحی جدید و قیمت ۴۰۰ دلار رونمایی کرد

جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
WH-1000XM5، جدیدترین هدفون پرچم‌دار سونی، رسماً رونمایی شد. این هدفون به نسخه‌ی پیشرفته‌تر فناوری ANC مجهز است و طراحی شیک‌تری نسبت‌ به نسل قبل دارد.
تبلیغات

سونی روز گذشته جدیدترین هدفون پرچم‌دار خود یعنی Sony WH-1000XM5 را رونمایی کرد تا به شایعه‌های مرتبط به این محصول پایان دهد. در چند هفته‌ی اخیر اطلاعات زیادی از این هدفون فاش شده بود.

براساس آنچه The Verge می‌نویسد هدفون جدید سونی از فناوری حذف سروصدای محیط (نویز کنسلینگ) پشتیبانی می‌‌کند و با قیمت ۳۹۹٫۹۹ دلار دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد. قیمت هدفون پرچم‌دار جدید سونی نسبت‌ به مدل قبل افزایش پیدا کرده است. به گفته‌ی سونی هدفون WH-1000XM5 از روز ۲۰ مه ۲۰۲۲ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) روانه‌ی بازار خواهد شد.

مدل پیشین هدفون سونی فناوری نویز کنسلینگ بسیار خوبی ارائه می‌داد و به گفته‌ی ژاپنی‌ها این فناوری در WH-1000XM5 بهبود پیدا کرده است. WH-1000XM5 برای دستیابی به این هدف از تراشه‌ای ثانویه بهره می‌گیرد. به گفته‌ی سونی بهبودهای فناوری حذف نویز بیشتر در «صداهایی که فرکانس متوسط رو‌ به‌ بالا دارند» نظیر سروصدای خیابان یا صدای انسان احساس می‌شود.

هدفون سونی WH-1000XM5 مشکی روی میز

سونی در هدفون 1000XM5 طراحی ظاهری را دست‌خوش تغییر کرده است. این بار شاهد ظاهری شیک‌تر هستیم و ظاهراً جایگاه میکروفون‌ها در 1000XM5 تغییر کرده است. هدفون پرچم‌دار جدید سونی هشت میکروفون دارد. روی هدبند محصول جدید سونی از نوع جدیدی از چرم مصنوعی استفاده شده که کمی نازک‌تر از مدل‌های قبلی است.

نحوه‌ی کنترل پخش موسیقی تغییر نکرده است. در 1000XM5 می‌توانید با ضربه روی ایرکاپِ هدفون یا سوایپ کردن روی آن، پخش موسیقی را کنترل کنید. این هدفون مجهز به دکمه‌ای فیزیکی است تا به کمک آن در بین حالت‌های حذف نویز فعال (ANC) و شنیدن صدای محیط جابه‌جا شوید.

سونی می‌گوید تغییراتی در قطعات داخلی هدفون اعمال کرده است. سونی در نسل جدید با درایورهای ۴۰ میلی‌متری 1000XM4 خداحافظی کرده و سراغ استفاده از درایور ۳۰ میلی‌متری رفته است. به ادعای سونی درایورهای ۳۰ میلی‌متری 1000XM5 صدا را طبیعی‌تر، واضح‌تر و با بیس بیشتر پخش می‌کنند. یکی از انتقادات کارشناسان به 1000XM4 این بود که این هدفون گاهی اوقات بیس صدا را به‌خوبی پخش نمی‌کرد و به‌نظر می‌رسد سونی در نسل جدید این مشکل را رفع کرده است.

هدفون سونی WH-1000XM5 سفید در کنار گلدان

سونی می‌گوید به‌لطف چهار میکروفون مبتنی‌بر تکنیک Beamforming کیفیت تماس صوتی بهبود پیدا کرده و هدفون 1000XM5 الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌تری برای کاهش نویز دارد. قابلیت‌های شاخص هدفون قبلی نظیر LDAC و DSEE Extreme و 360Reality Audio و Speak to Chat و... در 1000XM5 نیز حضور دارند.

سونی می‌گوید فعلاً فروش هدفون 1000XM4 را متوقف نمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات