احتمال استفاده از کنترل‌های لمسی به جای دکمه چرخان در ایرپاد مکس 2

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات پتنت جدیدی منتشر شده که می‌گوید اپل در نسل بعدی ایرپاد مکس خود به جای Digital Crown از کنترل‌های لمسی استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

تاکنون شایعه‌های پراکنده‌ای درباره ایرپاد پرو مکس ۲ منتشر شده که اطلاعات مختلفی در‌ اختیار ما قرار می‌دهند؛ اما پتنت جدیدی به اپل نسبت داده شده که می‌تواند نشان‌دهنده‌ی برنامه‌ی شرکت مذکور برای نسل دوم هدفون پریمیوم خود باشد.

بر‌ اساس گزارش 9to5mac، کوپرتینویی‌ها پتنت جدیدی در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا ثبت کرده‌اند که درباره نحوه‌ی پردازش حرکات روی سطح لمسی صحبت می‌کند. این اولین بار نیست که شاهد پتنتی در ‌مورد کنترل‌های لمسی ایرپاد مکس هستیم زیرا حداقل سه سند دیگر در این حوزه وجود دارد.

اپل می‌گوید هر دستگاه الکترونیکی شامل حداقل یک سطح حساس به لمس، یک یا چند پردازنده، حافظه ذخیره‌سازی، یک یا چند برنامه‌ی پیکربندی‌شده برای اجرای پردازنده و در نهایت یک یا چند برنامه شامل دستورالعمل‌هایی برای تشخیص لمس و نحوه‌ی آن می‌شود.

طراحی پتنت کنترل لمسی ایرپاد مکس ۲

کنترل‌های لمسی در AirPods Max 2 می‌توانند تغییر آهنگ‌ها، فراخوانی دستیار صوتی سیری، کم یا زیاد کردن صدا و موارد دیگر را آسان‌تر کنند. در حال حاضر، داشتن دکمه‌ی چرخان (Digital Crown) همچنان ویژگی بسیار هوشمندانه و منحصربه‌فردی برای هدفون‌های برتر اپل محسوب می‌شود. در پایان سال ۲۰۲۰، زمانی که این شرکت از نسل اول ایرپاد مکس خود رونمایی کرد، تیم طراحی پشت این محصول مصاحبه‌ای با وب‌سایت طراحی ژاپنی Casa BRUTUS را پذیرفت.

در آن مصاحبه، اپل تأیید کرد کنترل‌های لمسی ایرپاد مکس را آزمایش کرده، اما در نهایت به طراحی Digital Crown رضایت داده است. شاید در نسل دوم شاهد اعمال چنین تغییری باشیم.

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا اپل از هدفون پریمیوم جدیدی رونمایی خواهد کرد یا خیر. در سال ۲۰۲۱، بلومبرگ گفت این شرکت قصد داشت رنگ‌های جدید ایرپاد مکس را در آن سال عرضه کند، اما این اتفاق نیفتاد. اگر کوپرتینویی‌ها تصمیم بگیرند در ایرپد مکس ۲ کیفیت صدا را بهبود ببخشند، نسل جدید طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد. همچنین می‌توان با اضافه کردن دکمه‌ی پاور به آن، مشکلات خاموش نشدن صحیح هدفون را حل کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات