نسل دوم ایرپاد پرو با طراحی و تراشه جدید سرانجام در سال ۲۰۲۲ رونمایی و عرضه خواهد شد

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد نسل دوم ایرپاد پرو را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال آینده‌ی میلادی رونمایی کند. این هدفون کاملا بی‌سیم ظاهرا از طراحی و تراشه‌های صوتی کاملا جدید بهره خواهد گرفت.
تبلیغات

تقریبا سه سال است که از معرفی هدفون کاملا بی‌سیم بالارده اپل موسوم به ایرپاد پرو می‌گذرد و به‌نظر می‌رسد وقت آن رسیده است که غول دنیای فناوری ایرپاد یادشده را در کالبد و سخت‌افزاری جدید به‌روز کند. تاکنون، گزارش‌های متعددی از بازه‌ی رونمایی نسل دوم ایرپاد پرو منتشر شده است؛ اما آ‌ن‌ها عموما ضدونقیض بوده‌اند.

در ابتدا، ادعا می‌شد که اپل قصد دارد ایرپاد پرو ۲ را در رویداد توسعه‌دهندگان سال جاری میلادی رونمایی کند؛ اما همان‌طور‌که می‌دانید، در این رویداد محصول سخت‌افزاری خاصی رونمایی نشد. پس‌از‌آن، شایعات حاکی از آن بودند که اهالی کوپرتینو هدفون مذکور را در رویداد سپتامبر و درکنار نسل جدید گوشی‌های آیفون رونمایی خواهند کرد. اکنون با عبور از تمامی این بازه‌های زمانی نادرست، انتظار می‌رود که اپل سرانجام ایرپاد پرو جدید را در سال آینده‌ی میلادی عرضه کند.

مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، در گزارشی خطاب به سرمایه‌گذاران می‌گوید که نسل دوم ایرپاد پرو در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. ایرپاد پرو جدید می‌تواند طراحی گِرد داشته باشد که آن را بیشتر به هدفون‌های بی‌سیم اخیر بیتس شبیه خواهد کرد. افزون‌براین، گفته می‌شود که نمونه‌های اولیه‌ی ایرپاد پرو مجهز به حسگرهای پایش دما برای نظارت بر دمای بدن کاربر از داخل گوش در دست تولید است که احتمالا حسگرهای دمای داخل گوش می‌توانند هم‌زمان با حسگری مشابه در اپل واچ سری ۸ کار کنند.

افزون‌براین، اپل مدت‌ها است که نسل جدید تراشه‌ی صوتی H1 را رونمایی نکرده است و به‌نظر می‌رسد که ایرپاد پرو جدید گزینه‌ای ایدئال برای مجهزشدن به تراشه‌ی H2 با تعداد هسته‌های صوتی بیشتر باشد.

گفتنی است اپل اخیرا ایرپاد استاندارد خود را با معرفی نسل سوم به‌روز کرده است که درواقع، این مهم‌ترین به‌روزرسانی ظاهری ایرپادز استاندارد از زمان عرضه‌ی نخستین نسل در سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود. این یعنی هدفون جدید کوپرتینویی‌ها ساقه‌ی کوچک‌تری دارد؛ اما برخلاف ایرپاد پرو، فاقد پدهای سیلیکونی است. ایرپاد ۳ ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند حذف نویز فعال ندارد؛ بنابراین، عرضه‌ی نسل بعدی ایرپاد پرو در آینده‌ای نزدیک اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات