هدفون بیتس فیت پرو با سخت‌افزار مشابه ایرپاد پرو و قیمت ۲۰۰ دلار رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
فیت پرو جدیدترین هدفون کاملاً بی‌سیم بیتس محسوب می‌شود که از قابلیت‌هایی نظیر حذف نویز فعال، صدای فراگیر و دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند و با برچسب قیمتی ۲۰۰ دلار دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

پس از گمانه‌زنی‌های بسیار و دیده شدن هدفون جدید بیتس با نام فیت پرو در کد منبع iOS 15.1، برند یادشده روز گذشته رسما Beats Fit Pro را رونمایی کرد. این هدفون که پیش‌تر نیز اطلاعاتی از آن منتشر شده بود، دارای زبان طراحی الهام‌گرفته از هدفون تازه معرفی‌شده استودیو بادز است و به سبک طراحی‌های قدیمی بیتس، در انتهای نام تجاری هر هدفون یک زائده قلاب‌مانند برای جدا نشدن هدفون در تمرینات ایجاد شده است.

فیت پرو با برچسب قیمتی ۲۰۰ دلار تمام ویژگی‌های هدفون‌های بالارده اپل نظیر حالت‌های صوتی حذف نویز فعال (ANC)، شفافیت (Transparency)، قابلیت EQ تطبیقی و صدای فراگیر با ردیابی پویای سر را شامل می‌شود. افزون‌براین، هدفون مذکور به یک تراشه صوتی H1 نیز برای اجرای فرامین «Hey Siri»، پشتیبانی از قابلیت Find My و همچنین جفت‌سازی تک‌لمسی، جابه‌جایی خودکار بین دستگاه‌ها در همان حساب آی‌کلاد و اشتراک‌گذاری صدا مجهز شده است.

درواقع، هدفون جدید بیتس را می‌توان نمونه ورزشی ایرپاد پرو درنظر گرفت؛ چراکه آن‌ها مجموعه‌ای از ویژگی‌های بسیار مشابه، اما طراحی کاملاً متفاوتی دارند. فیت پرو فاقد بدنه ساقه‌ای شکل است که در تمامی مدل‌های ایرپاد دیده می‌شود و به تکه‌ای قلاب‌مانند برای تثبیت هدفون در هنگام فعالیت‌های سنگین مزین شده است. بیتس مدعی است که هزاران گوش را اندازه‌گیری کرده است تا بتواند تکه قلاب‌مانند نرمی را به‌صورت دیجیتالی مدل‌سازی کند که در واقع کاملاً انعطاف‌پذیر هستند و در عین حال ثبات خوبی برای حفظ امنیت هدفون در گوش فراهم می‌کنند.

بیتس متناسب با اندازه گوش افراد سه پد سیلیکونی (با احتساب پد پیش‌فرض) با اندازه‌های مختلف درون جعبه قرار داده است که به‌راحتی بیشتر هدفون درون گوش کمک می‌کند. فیت پرو به‌خوبی درون گوش قرار می‌گیرد و در فعالیت‌های سخت مانند ورزش کردن از گوش بیرون نمی‌آید.

هدفون بیتس فیت پرو در کیس شارژ

جالب است بدانید که بیتس تقریباً یک هفته پیش از معارفه رسمی، فیت پرو را به‌منظور بررسی دراختیار مراجع و وب‌سایت‌های خبری قرار داده بود و شواهد نشان می‌دهد که هدفون یادشده از کیفیت مناسبی برخوردار است و قرار دادن درست آن در گوش، فقط به یک حرکت چرخشی جزئی نیاز داد و تکه قلاب‌مانند در سطح درونی گوش کاربر تثبیت می‌شود. این هدفون همچنین دارای گواهی IPX4 است و متعاقبا دربرابر تعریق و پاشش آب مقاوم بنابراین نیازی نیست در حین تمرین نگران آن‌ها باشید.

جفت‌سازی هدفون جدید با محصولات اپل به لطف تراشه H1 بسیار ساده و تنها کاری که باید انجام دهید این است که فیت پرو را به دستگاه خود نزدیک و کیس آن را باز کنید. در این مرحله یک سری دستورها برای جفت کردن هدفون با دستگاه مجاور خواهید دید و سپس هدفون به‌راحتی به آیپد، آیفون، مک و... متصل می‌شود. در مورد کیفیت صدا، بیتس می‌گوید یک مبدل کاملاً جدید برای تقویت صدا، همراه با یک سیستم حذف نویز باد بهبودیافته برای به حداقل رساندن اعوجاج صدا به‌کار گرفته است.

بررسی‌های انجام‌شده از آن حکایت دارند که فیت پرو کیفیت صدای بسیار خوبی را هم‌تراز با ایرپاد پرو ارائه می‌دهد. هدفون مذکور شامل میکروفون‌های شکل‌دهی پرتو دوگانه در هر هدفون و همچنین یک میکروفون داخلی و شتاب‌سنج صوتی است که همگی با هم کار می‌کنند تا کیفیت صدا را برای پخش صدا در گوش و هم برای دریافت صدای بهینه کنند.

نسل سوم ایرپاد و ایرپاد پرو از یک حسگر سنجش نیرو در ساقه هر گوشی برای کنترل فرامین استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که هر کدام از گوشی‌های فیت پرو برای کنترل فرامین دارای یک دکمه در قسمت بیرونی است که با یک‌ بار فشار دادن آن، امکان پخش، مکث صوتی، پاسخ یا قطع تماس تلفنی مهیا می‌شود. با دو بار فشار دادن می‌توان به آهنگ بعدی رفت و در نهایت، با سه بار فشار دادن دکمه می‌توان ابتدای آهنگ فعلی یا قبلی را پخش کرد.

هدفون بیتس فیت پرو

دکمه «b» در قسمت بیرونی هر هدفون به‌راحتی قابل تشخیص است؛ زیرا در اصل تمام سطح خارجی هدفون به شکل یک برآمدگی کپسولی‌شکل قابل دسترسی است و نکته‌ی در خور توجه این است که فشار دادن آن به گوش آسیب نمی‌رساند و برای فعال شدن فقط به یک فشار کوچک نیاز دارد؛ بنابراین در هنگام فشار دادن هدفون‌ احساس نمی‌شود که آن‌ را به مجرای گوش خود فرو می‌کنید.

جدیدترین هدفون بیتس سه حالت «حذف نویز فعال»، «حالت شفاف» و «EQ تطبیقی» ارائه می‌دهد که با نگه داشتن چندثانیه‌ای دکمه تعبیه‌شده روی هرکدام از گوشی‌ها، می‌توان بین آن‌ها جابه‌جا شد. به‌طور پیش‌فرض، هر دو گوشی هدفون دارای مجموعه کنترل‌های یکسانی هستند؛ اما می‌توانید از برنامه تنظیمات در گوشی هوشمند خود برای تنظیم پیکربندی فشار دادن و نگه داشتن، عملکرد جداگانه برای هر گوش تعریف کنید. برای مثال، می‌توان تعیین کرد که یک طرف برای کنترل صدا و طرف دیگر برای فعال کردن دستیار هوشمند سیری پیکربندی شود.

همان‌طور که گفته شد، فیت پرو به قابلیت Adaptive EQ مجهز شده است. این فناوری با توجه به میکروفون‌های داخلی که صدا را کنترل می‌کنند، صدا را در زمان واقعی تنظیم می‌کند. درنهایت، صدای محاسباتی فرکانس‌های پایین و متوسط ​​را در صورت بروز هرگونه واریانس بهینه می‌کند. این ویژگی درست مانند نمونه مشابه در ایرپاد پرو و ایرپاد مکس عمل می‌کند. فیت پرو همچنین از قابلیت Spatial Audio (صدای فراگیر) و دالبی اتموس (Dolby Atmos ) به همراه ویژگی ردیابی پویای سر نیز پشتیبانی می‌کند.

در این هدفون یک حسگر جدید نیز تعبیه شده است که تشخیص می‌دهد چه زمانی هدفون‌ را پوشیده‌اید و هنگامی که آن را برمی‌دارید به‌طور خودکار پخش صدا متوقف می‌شود. قاب شارژ هدفون جدید بیتس به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر از ایرپاد یا ایرپاد پرو است؛ اما به اندازه پاور بیتس پرو بزرگ نیست. هدفون‌ها به‌صورت مغناطیسی به شکاف‌های خود در قاب شارژ می‌چسبند و حتی با تکان دادن نیبتا شدید کیس نیز در جای خود محکم می‌مانند.

در بخش شارژدهی، بیتس ادعا می‌کند که با روشن بودن قابلیت حذف نویز فعال یا شفافیت صدا، باتری هدفون مذکور تا ۶ ساعت دوام می‌آورد و با خاموش بودن این ویژگی‌ها می‌توان این مدت را به هفت ساعت افزایش داد. از سوی دیگر، کیف شارژ ازطریق USB-C شارژ می‌شود و متأسفانه از شارژ بی‌سیم خبری نیست. گفته می‌شود کیس شارژ با روشن بودن قابلیت‌های ذکرشده تا ۲۱ ساعت شارژدهی اضافی را فراهم می‌کند.

فیت پرو برای پیش‌فروش از امروز در وب‌سایت اپل در ایالات متحده آمریکا و کانادا و ازطریق خرده‌فروشان شخص ثالث مانند آمازون با قیمت ۲۰۰ دلار دردسترس است و ۵ نوامبر (۱۴ آبان) دراختیار خریداران قرار می‌گیرد. در سایر کشورها، پیش‌فروش در اوایل دسامبر در چین آغاز می‌شود و متعاقبا تا سال ۲۰۲۲ در سایر کشورها نیز عرضه می‌شود. قیمت هدفون مذکور را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا این هدفون جای ایرپادز پرو در دنیای اندروید را پر خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات