شایعه: اپل نسل بعدی ایرپاد و مک‌بوک را امسال عرضه خواهد کرد

چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل در صدد است که نسل بعدی هدفون‌های بی‌سیم و نوت‌بوک‌های خود را در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی رونمایی و روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

به گزارش MacRumors و با استناد به منابع نزدیک به زنجیره تأمین، شرکای تأمین‌کننده اپل در تلاش‌اند تا برای آماده‌سازی اجزای مورد نیاز عرضه مک‌بوک‌ و ایرپاد در نیمه دوم سال جاری، ظرفیت خود را افزایش بدهند. از قرار معلوم، تولید این اجزا از ابتدای سه‌ماهه‌ی سوم به‌طور در خور توجهی افزایش خواهد یافت و باعث تسریع در روند تحویل سفارش‌ها به اپل خواهد شد.

شرکت شین زو شینگ یکی از تأمین‌کنندگان اپل است که در حال حاضر یاتاقان‌های مک‌بوک، کیس شارژ ایرپاد و هدبند ایرپاد مکس را تأمین می‌کند و اکنون گمان می‌رود که برای تهیه یاتاقان نسل بعدی مک‌بوک و ایرپاد با اپل همکاری کند. گفته می‌شود شرکت مذکور برای تأمین تقاضای اپل در حال استخدام نیروی انسانی بیشتر برای گسترش ظرفیت تولید است.

گزارش یادشده مشخص نمی‌کند که در اپل در حال کار روی کدام مدل‌ مک‌بوک یا ایرپاد است؛ اما طبق شایعات اخیر، احتمال می‌رود که نسل بعدی مک‌بوک پرو و ایرپاد ۳ باشد که هر دو به طراحی جدیدی آراسته شده‌اند و در بطن آن‌ها سخت‌افزاری قوی‌تر جای گرفته است.

مارک گِرمن از بلومبرگ پیش‌تر گزارش داده بود که مک‌‌بوک پرو احتمالا با زبان طراحی الهام‌گرفته از محصولات اخیر این شرکت نظیر آی‌مک و آیپد پرو، پردازنده جدید خانواده اپل سیلیکون و درگاه‌های ورودی و خروجی بیشتر در تابستان امسال عرضه شود. افزون بر این، مینگچی کو و تحلیلگران ترندفورس نیز بر این باورند که مک‌بوک پرو بعدی می‌تواند در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی با نمایشگر mini-LED روانه‌ی بازار شود؛ اما بلومبرگ و دیجی تایمز مدعی هستند که نسل سوم ایرپاد در اواخر سال جاری میلادی با طراحی مشابه ایرپاد پرو به بازار عرضه خواهد شد.

تاکنون بسیاری از منابع و تحلیلگران اطلاعاتی درباره زمان تقریبی رونمایی نوت‌بوک‌های بعدی اپل منتشر کرده‌اند؛ اما متأسفانه اغلب آن‌ها بی‌اساس و ضدونقیض بوده‌اند. برای مثال، چندی پیش شایعات حاکی از آن بود که کوپرتینویی‌ها در WWDC 2021  از نوت‌بوک‌های حرفه‌ای‌ رونمایی خواهند کرد؛ اما اپل کنفرانس یادشده را با تمرکز بر توسعه‌دهندگان و مباحث نرم‌افزاری برگزار کرد و محصول سخت‌افزاری معرفی نکرد.

در گزارش یادشده آمده است که کمبود اجزای مربوط به یاتاقان در زنجیره تأمین دیده نمی‌شود؛ اما حتی اگر اجزای یاتاقان دچار کمبود نباشد، ممکن است روند تحویل آن با تأمین سایر اجزا کمی به طول انجامد. البته گفته می‌شود این روند به‌مرور بهبود پیدا خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود مک‌بوک‌های بعدی با ۱۵ درصد رشد فروش سالانه، حمل‌ونقل رایانه‌های اپل را به ۲۳ میلیون دستگاه خواهند رساند. این در حالی است که انتظار می‌رود تعداد محموله‌های ایرپاد در نیمه اول ۲۰۲۱ حدود ۲۵ تا ۳۰ رصد کاهش یابد؛ اما عرضه یک مدل به‌روزشده ممکن است فروش سالانه را ۱۰ تا ۱۵ درصد در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ افزایش بدهد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات