Snapdragon Sound کوالکام برای ارائه صدای باکیفیت معرفی شد

یک‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
Snapdragon Sound پلتفرمی شامل تراشه، کدک و یک ‌سری فناوری است که به ‌لطف آن، کوالکام  قصد دارد تجربه‌ی شنیداری هدفون‌ها را ارتقاء بدهد.
تبلیغات

هنگام استریم موسیقی ممکن است مشکلات زیادی پدید بیایند؛ به‌خصوص اگر برای گوش دادن به موسیقی مشغول استفاده از هدفون بی‌سیم باشید. بر اساس گزارش GSMArena، کوالکام قصد دارد با پلتفرم Snapdragon Sound تمامی مشکلات این‌چنینی را رفع کند و تجربه‌ی شنیداری بهبودیافته‌ای ارائه بدهد.

پلتفرم Snapdragon Sound بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود. در رابطه ‌با گوشی هوشمند یا به‌ عبارتی،‌ دستگاه‌ پخش‌کننده‌ی صدا، کوالکام پردازنده‌های سری اسنپدراگون 800 را با سیستم ارتباطی فست کانکت 6900 (FastConnect 6900) همراه کرده است. در رابطه ‌با هدفون یا به‌ عبارتی، دستگاه دریافت‌کننده‌ی صدا از گوشی، کوالکام SoC-های بلوتوث تولید کرده است که با نام QCC514x،اQCC515x و QCC3056 شناخته می‌شوند. 

کوالکام می‌گوید تراشه‌ها از aptX Adaptive پشتیبانی می‌کنند. aptX Adaptive می‌تواند صدای باکیفیت ۲۴ بیت ۹۶ کیلوهرتز با تأخیر بسیار کمِ ۸۶ میلی‌ثانیه ارائه بدهد. به ادعای کوالکام، تأخیر صدای aptX Adaptive به مقدار ۴۵ درصد کمتر از «یک رقیب پیشتاز» است. برای تماس صوتی و کنفرانس‌های از راه دور،‌ کدک aptX Voice ارائه می‌شود. پلتفرم معرفی‌شده توسط کوالکام از فناوری حذف فعال نویز (Active Noise Cancellation) نیز بهره می‌برد. 

کوالکام می‌گوید پلتفرم Snapdragon Sound به‌گونه‌ای طراحی شده است که سیگنا‌ل‌های وای فای و بلوتوث در آن تداخل پیدا نکنند؛ بدین ترتیب Snapdragon Sound می‌تواند حتی در محیط‌های شلوغ، بدون مشکل صدا را پخش کند. کوالکام فرآیند همگام‌سازی دستگاه با هدفون را هم ساده‌تر کرده است؛ در واقع همین‌ که هدفون را از کیس درآورید،‌ فرآیند همگام‌سازی انجام می‌گیرد. 

مقایسه پلتفرم Snapdragon Sound با دیگر استانداردها

شیائومی نخستین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند است که سراغ استفاده از پلتفرم Snapdragon Sound می‌رود. کوالکام  همکاری خود را در این زمینه با یکی از شرکت‌های هدفون‌ساز با نام آدیو تکنیکا نیز آغاز کرده است. همکاری تجاری با آمازون تضمین می‌دهد دستگاه‌های مبتنی ‌بر Snapdragon Sound به محتوای باکیفیت پلی‌لیست ویژه‌ی موزیک HD آمازون دسترسی داشته باشند. اگر حساب کاربری آمازون موزیک ندارید، می‌توانید فایل صوتی قرارگرفته در حساب ساندکلاد کوالکام را گوش بدهید. 

لی ژانگ، قائم‌مقام واحد موبایل و مدیرکل بخش تحقیق‌و‌توسعه‌ی واحد سخت‌افزار شیائومی، می‌گوید این شرکت از این‌که می‌تواند به‌عنوان نخستین تولیدکننده سراغ استفاده از Snapdragon Sound برود هیجان‌زده است. بر اساس گفته‌ی او، Snapdragon Sound می‌تواند تجربه‌ی شنیداری با کیفیت بالا، تأخیر کم و یکپارچه ارائه کند و صدایی که در تماس صوتی، کنفرانس‌ ویدئویی، انجام بازی و پخش موسیقی به گوش کاربر می‌رسد، بهبود بدهد. 

کوتارو ناریهارا، مدیرکل بخش بازاریابی آدیو تکنیکا، می‌گوید به ‌لطف Snapdragon Sound، این شرکت می‌تواند به برنامه‌هایی که برای دست‌یابی به صدای بالغ تدوین کرده است نزدیک‌تر شود. آدیو تکنیکا از این‌که در بین نخستین شرکت‌های استفاده‌کننده از Snapdragon Sound حضور دارد هیجان‌زده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات