شایعه: اپل حافظه فلش NOR نسل دوم ایرپاد پرو را سفارش داده است

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل به‌منظور عرضه‌ی نسل دوم ایرپاد پرو در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱، حافظه‌ی فلش NOR را به تأمین‌کنندگان سفارش داده است.
تبلیغات

مدتی است که اخبار و شایعاتی در مورد نسل بعدی هدفون‌ بی‌سیم فوق‌العاده محبوب ایرپاد منتشر می‌شود. اغلب اطلاعات منتشرشده در یک اصل واحد اتفاق نظر دارند و آن احتمال تغییر طراحی ایرپاد و ایرپاد پرو و اضافه شدن قابلیت‌هایی به این محصول است. گفته می‌شود اپل به‌زودی نسل بعدی دو محصول یادشده را به‌عنوان اولین محموله از دستگاه‌هایش در سال ۲۰۲۱، روانه‌ی بازار خواهد کرد.

به گزارش MacRumors و با استناد به اطلاعات دیجی‌تایمز، اپل قصد دارد نسل دوم ایرپاد پرو را در نیمه نخست سال جاری میلادی عرضه کند. منابع نزدیک به زنجیره‌ی تأمین محصولات اپل ادعا می‌کنند که غول دنیای فناوری حافظه‌ی فلش NOR مورد نیاز هدفون‌های بی‌سیم را به شرکت Winbond سفارش داده است. منابع مذکور خاطرنشان می‌کنند که تولیدکننده مستقر در تایوان خطوط تولید فلش NOR را در بازه‌ی زمانی شش‌ماهه به‌صورت کامل به تأمین نیازهای اپل اختصاص داده است.

گزارش یادشده در راستای ادعای Mac Otakara مبنی بر عرضه‌ی ایرپاد پرو بعدی همراه ‌با نسل سوم آیفون SE در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) منتشر می‌شود و به‌نوعی مُهر تأیید دیگری بر این ماجرا می‌زند. متأسفانه این گزارش هیچ جزئیاتی در رابطه با طراحی و سخت‌افزار ایرپاد پرو بعدی ارائه نمی‌دهد. مارک گورمن از بلومبرگ، قبلا گزارش داده بود که غول دنیای فناوری قصد دارد نسل دوم ایرپاد پرو را با حذف ساقه‌ی متصل به گوشی‌های هدفون، به‌صورت کوچک‌تری بازطراحی کند؛ اما هنوز احتمال معرفی آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

گفته می‌شود ایرپاد پرو بعدی می‌تواند طراحی گِرد داشته باشد که آن را بیشتر به هدفون‌های بی‌سیم شرکت‌هایی مانند گوگل و سامسونگ شبیه خواهد کرد. تصاویر احتمالی سخت‌افزار داخلی نسل بعدی ایرپاد پرو منتشر شده است که در آن از کابل‌های یکسانی استفاده نمی‌شود. ادعا می‌شود کوپرتینویی‌ها ایرپاد پرو را با دو اندازه‌ی متفاوت راهی بازار خواهند کرد. ایرپاد پرو کنونی در نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۱۳۹۸) معرفی شد و دارای طراحی متفاوتی با نسخه‌ی استاندارد است که از پدهای سیلیکونی و ساقه‌ی منتهی به گوشی کوتاه‌تر بهره می‌گیرد. علاوه بر این، مدل پرو دارای چندین ویژگی ارتقاءیافته در مقایسه با ایرپاد معمولی است؛ از جمله حذف فعال نویز فعال، بهبود کیفیت صدا و مقاومت در برابر پاشش آب و عرق.

براساس شایعات قبلی، اپل قصد دارد مدل استاندارد را در کنار مدل پرو به‌روز کند. گفته می‌شود طراحی ایرپاد نسل سوم مشابه ایرپاد پرو فعلی، دارای ساقه‌ی کوتاه‌تر و پدهای سیلیکونی قابل تعویض است؛ اما برای کاهش قیمت از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند حذف نویز فعال برخوردار نخواهد بود. برای یادآوری، خط تولید فعلی شامل ایرپاد استاندارد مجهز به محفظه‌ی شارژ سیمی با قیمت ۱۵۹ دلار یا محفظه‌ی شارژ بی‌سیم با قیمت ۱۹۹ دلار و ایرپاد پرو با محفظه‌ی شارژ بی‌سیم با قیمت ۲۴۹ دلار است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی نسل بعدی ایرپاد پرو چیست و چه انتظاری از آن دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات