الیت وایرلس ایربادز، نخستین هدفون توگوشی تمام‌بی‌سیم HP، رونمایی شد

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
الیت وایرلس ایربادز، نخستین هدفون توگوشی تمام‌بی‌سیم HP، به رنگ مشکی مزین شده است و از ANC پشتیبانی می‌کند و با هر بار شارژ حداکثر پنج ساعت دوام می‌آورد.
تبلیغات

ساعاتی پیش در مراسم CES 2021، اچ‌پی جدیدترین محصولاتش را رونمایی کرد. یکی از محصولات جدید اچ‌ پی هدفون توگوشی الیت وایرلس ایربادز (HP Elite Wireless Earbuds) بود. این محصول نخستین تلاش اچ‌پی برای ورود به صنعت هدفون‌های توگوشی تمام‌بی‌سیم محسوب می‌شود؛ صنعتی که در سال‌های گذشته شرکت‌های زیادی به آن توجه نشان داده‌اند.

اچ‌پی اکوسیستم رایانه‌های تجاری را به‌خوبی می‌شناسد و به الیت وایرلس ایربادز به‌عنوان مکملی برای این اکوسیستم نگاه می‌کند. اچ‌پی در بیانیه‌ی مطبوعاتی جدیدش گفت با افزایش میزان استفاده‌ی مردم از تماس ویدئویی و کنفرانس‌های صوتی، هدفون‌های توگوشی بی‌سیم به یکی از «ملزومات محیط کار» تبدیل شده‌اند. این گفته‌ی اچ‌پی کاملاً حقیقت دارد؛ زیرا بسیاری از ما در خانه مشغول کار هستیم و به‌دنبال محیطی آرام برای برقراری ارتباط با همکارانمان می‌گردیم.

هدفون بی‌سیم الیت وایرلس ایربادز به رنگ مشکی مزین و درون کیسی به همین رنگ قرار گرفته است و از تعداد زیادی از قابلیت‌هایی بهره می‌برد که در هدفون ‌های بی‌سیم امروزی پیدا می‌شوند. از بین این مشخصه‌ها می‌توانیم به حذف فعال سروصدای محیط (Active Noise Cancellation) و سَری‌های سیلیکونی اشاره کنیم. اچ‌پی هنوز الیت وایرلس ایربادز را در دنیای واقعی به‌نمایش نگذاشته و صرفاً به چند تصویر رندرشده بسنده کرده است.

نمای جلو هدفون اچ پی الیت وایرلس ایربادز در کیس شارژ

اچ‌پی به‌وضوح در تلاش است به مشتریان توضیح دهد الیت وایرلس ایربادز چه جایگاهی در زندگی کاری دارد؛ به‌همین‌دلیل، ادعا می‌کند الیت وایرلس ایربادز «پیشرفته‌ترین هدفون توگوشی بی‌سیم» برای کار‌کردن محسوب می‌شود. اچ‌پی می‌گوید برای مطرح‌کردن این ادعا چند دلیل مهم دارد. یکی از این دلایل بهره‌مندی الیت وایرلس ایربادز از سیستم پیشرفته‌ی حذف فعال سروصدای محیط است که اچ‌پی در نامش از عبارت پریمیوم استفاده می‌کند (Premium Active Noise Cancellation).

اچ‌پی می‌گوید آزمایش‌های دیگری روی ارگونومی الیت وایرلس ایربادز و کیفیت میکروفون‌هایش انجام داده و به نتایج بسیار مثبتی رسیده است. الیت وایرلس ایربادز قابلیت‌های دیگری نیز دارد؛ ازجمله ضربه روی هدفون برای جابه‌جایی در بین دستگاه‌ها یا تنظیمات صدا و حالت‌های ازپیش‌تعیین‌شده‌ی مربوط به محیط‌های دارای شرایط صوتی مختلف.

هدفون اچ‌پی الیت وایرلس ایربادز از فناوری حذف فعال نویز پریمیوم استفاده می‌کند

الیت وایرلس ایربادز از قابلیت Windows Swift Pair مایکروسافت برای جفت‌شدن با دستگاه‌های مقصد و اپلیکیشن اختصاصی برای ویندوز ۱۰ بهره می‌برد. اچ‌پی همچنین نسخه‌های سبک‌تری از این اپلیکیشن را برای اندروید و iOS طراحی کرده است.

اچ‌پی ساعاتی پیش لپ‌تاپ‌های جدیدی نیز معرفی کرد. این شرکت می‌گوید الیت وایرلس ایربادز را در قالب بسته‌ای به‌همراه یکی از لپ‌تاپ‌های جدیدش با نام الیت دراگون فلای مکس (Elite Dragonfly Max) نیز ارائه می‌دهد.

کیس شارژ هدفون اچ پی الیت وایرلس ایربادز با کابل

وزن هریک از هدفون‌های الیت وایرلس ایربادز هشت گرم است؛ به‌همین‌دلیل کمی سنگین به‌نظر می‌رسند. این در حالی است که وزن هدفون ایرپادز پرو اپل تقریباً نصف وزن هدفون اچ‌پی (۵٫۴ گرم) و وزن گلکسی بادز لایو سامسونگ ۵٫۶ گرم است. شارژ کامل الیت وایرلس ایربادز دو ساعت طول می‌کشد. ناگفته نماند اگر هدفون را ۱۵ دقیقه شارژ کنید، ۱٫۵ ساعت محتوای صوتی را پخش می‌کند.

اچ‌پی می‌گوید با شارژ کامل الیت وایرلس ایربادز می‌توانید حداکثر پنج ساعت محتوای صوتی گوش و چهار ساعت مکالمه کنید. شارژ کیس نیز دو ساعت ‌طول می‌‌کشد و خود کیس می‌تواند با هر بار شارژ، سه بار الیت وایرلس ایربادز را کاملاً شارژ کند. کیس الیت وایرلس ایربادز به درگاه USB-C و درایو ۹٫۲ میلی‌متری نئودیمیمی مجهز است و فرکانس عادی آن بین ۲۰ هرتز تا ۱۸ کیلوهرتز اعلام شده. اچ‌پی فعلا درباره‌ی قیمت الیت وایرلس ایربادز حرفی نزده است. این هدفون آوریل ۲۰۲۱ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰)‌ به بازار عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات