نسل دوم ایرپاد پرو احتمالا در دو اندازه متفاوت عرضه خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس تصاویر افشاشده، اپل احتمالا نسل جدید هدفون بی‌سیم ایرپاد پرو را در دو اندازه‌ی متفاوت عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

سال ۲۰۱۹ اپل از مدل جدید هدفون‌ فوق‌العاده محبوب خود موسوم به ایرپاد پرو رونمایی کرد. هدفون یادشده با ارائه قابلیت‌هایی از جمله حذف نویز فعال و کیفیت صوتی بهتر در مقایسه با ایرپاد معمولی، فروش بسیار مناسبی تجربه کرده است. حال وب‌سایت MacRumors، با استناد به تصاویر افشاشده در توییتر، گزارش داده است که نسل آینده‌ی ایرپاد پرو می‌تواند در دو سایز متفاوت عرضه شود.

روز گذشته، افشاگری در توییتر با نام کاربری Mr.White، تصاویر احتمالی سخت‌افزار داخلی نسل بعدی ایرپاد پرو را به اشتراک گذاشت که در آن از کابل‌های یکسانی استفاده نشده است. افشاگر مذکور ادعا می‌کند که غول دنیای فناوری احتمالا ایرپاد پرو را با دو اندازه‌ی متفاوت راهی بازار خواهد کرد. چندی پیش مارک گورمن، تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ گزارش داد که نسل دوم ایرپاد پرو از بدنه‌ی کوچک‌تری برخوردار خواهد بود و اپل می‌کوشد با بازطراحی آن، ساقه‌ی پایین ایرپادهای کنونی را حذف کند.

نمایی از سخت‌افزار احتمالی نسل دوم ایرپاد پرو

گفته می‌شود ایرپاد پرو جدید می‌تواند طراحی گِرد داشته باشد که آن را بیشتر به هدفون‌های بی‌سیم شرکت‌هایی مانند گوگل و سامسونگ شبیه خواهد کرد؛ اندازه‌های متفاوت متناسب با گوش کاربران منطقی به نظر می‌رسد؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که تصاویر یادشده تقریبا مشابه سخت‌افزار ایرپاد پرو کنونی هستند و این احتمال وجود دارد اپل از بازطراحی ایرپاد پرو صرف‌ نظر کرده باشد. از طرف دیگر، گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها توسعه‌ی محصولی دیگر از این خانواده موسوم به ایرپاد پرو لایت را آغاز کرده‌اند و شاید این تصاویر مرتبط با آن محصول باشد.

نمایی از سخت‌افزار احتمالی نسل دوم ایرپاد پرو

بر اساس شایعات قبلی، طراحی ایرپاد پرو لایت مشابه ایرپاد پرو فعلی، دارای ساقه‌ی کوتاه‌تر و پدهای سیلیکونی قابل تعویض است؛ اما برای کاهش قیمت از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند حذف نویز فعال برخوردار نخواهد بود. یک تأمین‌کننده مستقر در کره جنوبی توسعه‌ی system-in-packageا(SiP) برای استفاده در ایرپاد جدید را آغاز کرده است و گفته می‌شود SiP یادشده همانند مدل پرو از تراشه‌ی H1 برای بهبودهای صوتی بهره می‌برد.

طبق گفته‌های Mr.White، ایرپاد پرو جدید از تراشه‌ی صوتی جدید بهره‌مند می‌شود و ظاهرا تراشه‌ی W2 در بطن آن وظیفه‌ی پردازش‌های صوتی را بر عهده خواهد داشت. ایرپاد پرو فعلی از تراشه‌ی H1 استفاده می‌کند که به‌نوعی جانشین تراشه‌ی W1 در نسل اول ایرپاد شده است؛ بنابراین منظور از W2 ممکن است تراشه‌ی H1 باشد و نسخه‌ی جدیدی از آن در کار نباشد.

افشاگر یادشده عملکرد متوسطی در افشای محصولات اپل دارد. برای مثال، در اوایل سال جاری این افشاگر تصاویری از کابل بافته‌شده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت که گفته می‌شد در جعبه‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۲ تعبیه می‌شود و ادعا می‌کرد که اپل پنسل (Apple Pencil) جدید با رنگ مشکی رونمایی خواهد شد؛ اما همان‌طور که می‌دانید، هیچ‌کدام از آن‌ها محقق نشد. بااین‌حال او اطلاعات اولیه آیفون ۱۲ و مشخصات نمایشگر آن را به‌درستی اعلام کرده بود.

هنوز خبری درباره‌ی زمان دقیق عرضه‌ی نسخه جدید ایرپاد پرو منتشر نشده است؛ اما انتظار می‌رود نسخه‌های جدید هدفون‌های به‌روزشده‌ی اپل در سال ۲۰۲۱ رونمایی و عرضه شوند. غول فناوری کوپرتینو به‌تازگی پتنتی مرتبط با ایرپاد به ‌ثبت رسانده است که بر اساس آن، با کمک بعضی حسگرها می‌توان دستگاه‌های مجاور را با استفاده از اعضای بدن کنترل کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی آن می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات