اپل احتمالا از تراشه‌ی U1 در ایرپاد مکس استفاده نکرده است

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اطلاعات منتشرشده، اپل از تراشه‌ی U1 برای موقعیت‌یابی در هدفون دورگوشی ایرپاد مکس استفاده نکرده است.
تبلیغات

اپل روز گذشته سرانجام اولین هدفون دورگوشی برند ایرپاد مکس (Airpod Max) را با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی رونمایی کرد تا به انبوهی از شایعات در مورد این هدفون خاتمه دهد. این هدفون بی‌سیم با قیمت ۵۴۹ دلار، دو تراشه H1 را برای پردازش صدای محاسباتی و انعطاف‌پذیری بیشتر در محتوای صوتی در بطن خود جای داده است و در مجموع از ۹ میکروفون برای لغو نویز فعال و شفافیت محتوای صوتی بهره می‌گیرد. از مشخصات دیگر این هدفون می‌توان به درایورهای دینامیکی ۴۰ میلی‌متری، بالشتک‌های مغناطیسی و قابل تعویض و ۲۰ ساعت شارژدهی اشاره کرد؛ اما ظاهراً برخی از شایعات قبلی، از جمله استفاده از تراشه‌ی U1 به واقعیت تبدیل نشده و احتمالا اپل از استفاده از این تراشه برای موقعیت‌یابی صرف‌نظر کرده است.

همان‌طور که گفته شد، این هدفون پیشرفته با وجود استفاده از تعداد زیادی حسگر، طبق مشخصات ارائه‌شده در صفحه‌ی رسمی وب‌سایت اپل، ظاهراً از تراشه‌ی Ultra Wideband (به اختصار U1) برای موقعیت‌یابی استفاده نمی‌کند. اپل در مشخصات فنی به این نکته اشاره کرده است که هر اِیرکاپ دارای یک حسگر اپتیکال، حسگر موقعیت، حسگر تشخیص کیس، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و میکروفون است و از آن‌ها برای قابلیت‌های پیشرفته‌ای چون Spatial Audio و تشخیص هدست روی سر بهره می‌گیرد؛ اما متأسفانه اپل نوع حسگرهای استفاده‌شده در آن را مشخص نکرده است.

تصویری از تراشه‌ی U1 اپل

اعتقاد بر این است که اگر اپل از تراشه‌ی U1 استفاده می‌کرد، این قابلیت را به‌عنوان «سیستم موقعیت‌یابی U1» در مشخصات فنی ذکر می‌کرد؛ زیرا دیگر محصولات اپل که از این قابلیت بهره می‌گیرند، در مشخصات فنی آن‌ها پشتیبانی از تراشه‌ی U1 ذکر شده است. گزارش وب‌سایت Macrumors در روز گذشته دال بر عدم استفاده از تراشه‌ی U1، مُهر تأیید دیگری بر این ماجرا است و احتمالا در هفته‌های آینده اخبار رسمی درباره‌ی این موضوع منتشر خواهد شد.

با توجه به شایعات قبلی، استفاده از فناوری Ultra Wideband به ایرپاد مکس اجازه می‌دهد نحوه‌ی استفاده کاربر از هدفون را تشخیص دهد و در نهایت، نیاز به درایورهای اختصاصی چپ و راست را ازبین ببرد. علاوه بر این گفته می‌شد U1 با ادغام با برنامه‌ی Find My و ردیاب‌های احتمالی «ایرتگ» فرایند موقعیت‌یابی محصول را تسهیل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات