این احتمالا طراحی نهایی ایرپادز استودیو اپل است

جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
دو افشاگر در توییتر، تصاویر و ویدئوی هدفون دورگوشی اپل را که با نام ایرپادز استودیو از آن یاد می‌شود، منتشر کردند. این تصاویر و ویدئو ظاهرا به مدل اسپرت هدفون اپل تعلق دارند.
تبلیغات

چند روز پیش در توییتر تصاویر منتسب به هدفون دورگوشی بی‌سیم اپل که با نام ایرپادز استودیو (Apple AirPods Studio) از آن یاد می‌شود، فاش شد. این نخستین باری است که رندر طراحی نهایی ایرپادز استودیو منتشر می‌شود تا بتوانیم با ظاهر هدفون دورگوشی اپل که مدت‌ها است شایعه‌هایی درباره‌ی آن می‌شنویم آشنایی پیدا کنیم. ظاهرا تصاویر فاش‌شده، مدل اسپرت ایرپادز استودیو را نشان می‌دهند. تصاویر توسط جان پراسر و ویدئو توسط یکی از افشاگران با نام کاربری choco_bit account@ در توییتر فاش شده‌اند.

نمای نزدیک بخش پایینی ایرپادز استودیو / AirPods Studio

بلومبرگ پیش‌تر در گزارشی اختصاصی به‌نقل از منابع آگاه ادعا کرده بود اپل در حال تولید حداقل دو مدل از هدفون دورگوشی خود است که یکی از آن‌ها مدل پریمیوم به‌حساب می‌آید و در آن از پوششی شبیه به چرم استفاده شده و دیگری هدفونی اسپرت با وزن کمتر است و برای اهداف ورزشی کاربرد دارد. همان‌طور که اشاره کردیم، تصاویر و ویدئوی فاش‌شده ظاهرا به مدل اسپرت تعلق دارند.

نمای سه رخ جلو ایرپادز استودیو / AirPods Studio

تصاویر فاش‌شده با آنچه بلومبرگ درباره‌ی ایرپادز استودیو نوشته بود مطابقت دارند. این رسانه گفته بود نمونه‌‌های اولیه‌ی هدفون دورگوشی اپل طراحی نسبتا کلاسیک دارند و در آن‌ها از ایرکاپ (فنجان گوش) بیضی‌شکل و چرخان استفاده شده. بلومبرگ ادعا کرد بود هدبند هدفون دورگوشی اپل به بدنه‌ی فلزی و باریک آن متصل شده است. همچنین طبق گفته‌ی این رسانه، دو بازوی هدفون از قسمت بالای سَری‌ها بیرون زده‌اند، نه کناره‌های آن‌ها. 

ایرپادز استودیو / AirPods Studio از جلو

آن‌طور که گزارش‌ها می‌گویند، ایرپادز استودیو قرار است طراحی ماژولار داشته باشد تا کاربر بتواند آن را شخصی‌سازی کند. امکان شخصی‌سازی ایرپادز استودیو، بخش‌هایی همچون پدهای گوش و هدبند را شامل می‌شود و کاربر می‌تواند آن‌ها را به‌صورت مغناطیسی به هدفون متصل کند. این یعنی احتمالا پدهای گوش و هدبندی را که در تصاویر این مقاله می‌بینید می‌توان با پدها و هدبندهای چرمی جایگزین کرد تا هدفون ظاهر متفاوتی پیدا کند. رسانه‌ی 9to5Mac تاکنون چند بار در گزارش‌هایی اختصاصی به قابلیت‌های مهم ایرپادز استودیو اشاره کرده است.

رندر غیررسمی هدفون دورگوشی ایرپادز استودیو / AirPods Studio

آن‌طور که 9to5Mac می‌گوید حسگرهای ویژه‌ی ایرپادز استودیو این هدفون را قادر می‌سازند گردن و سر را تشخیص دهد. همچنین ایرپادز استودیو هنگامی که تشخیص دهد روی سر قرار گرفته، پخش موسیقی را آغاز می‌کند و همین‌که هدفون را از روی سر بردارید فرایند پخش موسیقی متوقف می‌شود. قابلیت تشخیص گردن بدین منظور کاربرد دارد که وقتی هدفون را دور گردن قرار دادید، ایرپادز استودیو همچنان روشن باقی بماند اما موسیقی متوقف باشد. هدفون توگوشی تمام‌بی‌سیم ایرپادز نیز قابلیتی مشابه دارد؛ بدین صورت که اگر یکی از هدفون‌ها را از گوش بردارید، موسیقی متوقف می‌شود. شایعه‌ای جالب از احتمال پشتیبانی ایرپادز استودیو از ژست لمسی سخن به‌میان آورده است.

رسانه‌ی 9to5Mac همچنین مدتی پیش با بررسی کد بتای iOS 14 متوجه شد ایرپادز استودیو در حداقل دو رنگ به بازار عرضه می‌شود. شایعه‌ها می‌گویند قیمت هدفون اپل ایرپادز استودیو برابربا ۳۴۹ دلار است. درحال‌حاضر به‌طور دقیق نمی‌دانیم که اپل قصد دارد در چه تاریخی ایرپادز استودیو را به بازار عرضه کند؛ بااین‌حال عرضه‌ی هدفون تا پیش از پایان سال جاری میلادی، اتفاقی محتمل است. 

سال‌ها است که رسانه‌های مختلف به احتمال تولید هدفون دورگوشی توسط اپل اشاره می‌کنند، اما خبر ساخت این هدفون هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده. شایعه‌های منتسب به این هدفون در سال جاری میلادی به بیشترین حد خود رسیدند و این نشان می‌دهد اپل با جدیت در حال کار روی ایرپادز استودیو است. اپل چند سال پیش Beats، شرکتی بزرگ در صنعت هدفون، را تصاحب کرد و قطعا از زیرساخت‌های لازم برای تولید هدفون دورگوشی رده‌بالا برخوردار است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات