گلکسی بادز لایو دربرابر گلکسی بادز و گلکسی بادز پلاس

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
مطالعه 5 دقیقه
گلکسی بادز لایو، هدفون تمام‌بی‌سیم جدید سامسونگ، با عمر باتری ۶ ساعته، قابلیت حذف نویز فعال، درایور ۱۲ میلی‌متری و ظاهر لوبیاشکلش، چه تفاوت‌هایی با گلکسی بادز و گلکسی بادز پلاس دارد؟
تبلیغات

پس از هفته‌ها انتظار، سرانجام مراسم گلکسی آنپکد سامسونگ برگزار شد. در این مراسم، سامسونگ تمرکزی ویژه روی گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی نوت ۲۰ و البته گوشی تاشدنی گلکسی Z فولد 2 کرده بود؛ بااین‌حال محصولات دیگری نیز رونمایی کرد که دو مورد از آن‌ها در دسته‌ی پوشیدنی‌ها جای می‌گیرند. یکی از پوشیدنی‌های جدید سامسونگ که از ماه‌ها پیش شایعه‌های مربوط به آن منتشر شدند، هدفون تمام‌بی‌سیم گلکسی بادز لایو (Samsung Galaxy Buds Live) است. این هدفون که در ابتدا از آن با نام گلکسی بادز بین (Bean) یاد می‌شد، فرمی بسیار منحصربه‌فرد دارد و شبیه لوبیا به‌نظر می‌رسد. 

این نخستین‌باری نیست که سامسونگ هدفون تمام‌بی‌سیم می‌سازد؛ زیرا کره‌ای‌ها پیش‌تر اعضای خانواده‌ی گلکسی بادز را به‌ طراحی تمام‌بی‌سیم مجهز کرده‌اند. این یعنی در هدفون‌های ذکرشده برخلاف هدفون‌های بی‌سیم ارتباطی در بین دو سَری دیده نمی‌شود. آنچه گلکسی بادز لایو را خاص می‌کند، زبان طراحی‌اش است که از همان زمان انتشار نخستین رندرها، واکنش‌های زیادی را در پی داشت. نداشتن سَری سیلیکونی باعث می‌شود در نگاه اول حس کنیم که قرارگیری گلکسی بادز لایو در گوش کمی سخت است؛ بااین‌حال، سامسونگ می‌گوید تمامی تلاش خود را به‌کار بسته تا بادز لایو را به طراحی ارگونومیک مجهز کند. 

بخش درونی گلکسی بادز لایو سامسونگ / Samsung Galaxy Buds Live / گلکسی بین

گلکسی بادز لایو سامسونگ

سامسونگ پیش‌تر دو هدفون با نام‌های گلکسی بادز و گلکسی بادز پلاس معرفی و عرضه کرده است که هر دو جزو هدفون‌های توگوشی تمام‌بی‌سیم باکیفیت به‌حساب می‌آیند. شرکت‌ها معمولا هنگام معرفی محصولات جدید، فروش محصولات قدیمی را متوقف می‌کنند. باوجوداین، سامسونگ می‌گوید قصد دارد گلکسی بادز لایو را همراه‌با گلکسی بادز پلاس عرضه کند. سامسونگ ادعا می‌کند گلکسی بادز لایو از فناوری حذف نویز فعال (Active Noise Cancelling) بهره می‌برد و می‌تواند صداهای کم‌فرکانس نظیر صدای کابین هواپیما یا صدای قطار را حذف کند؛ به‌همین‌دلیل، سیستم حذف نویز پیشرفته‌ای دارد.

ابعاد گلکسی بادز لایو ۱۶٫۵ در ۲۷٫۳ در ۱۴٫۹ میلی‌متر و ابعاد گلکسی بادز ۱۷٫۵ در ۱۹٫۲ در ۲۲٫۳ میلی‌متر و ابعاد گلکسی بادز پلاس ۱۷٫۵ در ۱۹٫۲ در ۲۲٫۵ است. هدفون گلکسی بادز لایو فقط ۵٫۶ گرم وزن دارد و این یعنی از گلکسی بادز پلاس سبک‌تر شده است. گلکسی بادز معمولی هم‌وزن گلکسی بادز لایو است. کیس شارژ گلکسی بادز لایو درمقایسه‌با هدفون‌های دیگر بزرگ‌تر است و به‌تبع وزن بیشتری هم دارد (کیس شارژ‌ گلکسی بادز لایو ۴۲٫۲ گرم است؛ درحالی‌که وزن کیس دو هدفون توگوشی دیگر ۳۹٫۶ گرم اعلام شده).

گلکسی بادز پلاس

گلکسی بادز پلاس سامسونگ

در گلکسی بادز لایو سامسونگ، از درایور ۱۲ میلی‌متری استفاده شده است که انتظار می‌رود کیفیت صدای بسیار خوبی ارائه دهد. در این هدفون تمام‌بی‌سیم، سه میکروفون (دو میکروفون خارجی به‌همراه یک میکروفون داخلی) به‌کار رفته است که همین چینش میکروفون‌ها باعث می‌شود گلکسی بادز لایو بتواند قابلیت حذف نویز فعال را ارائه کند. ناگفته نماند دو هدفون گلکسی بادز و گلکسی بادز پلاس مجهز به دو میکروفون هستند. 

خود گلکسی بادز لایو به باتری ۶۰ میلی‌آمپرساعتی و کیس شارژ آن به باتری ۴۷۲ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است. ناگفته نماند در گلکسی بادز پلاس از باتری ۸۵ میلی‌آمپرساعتی و در کیس آن از باتری ۲۷۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده است. گلکسی بادز نیز باتری ۵۸ میلی‌آمپرساعتی و کیس شارژ آن باتری ۲۵۲ میلی‌آمپرساعتی دارد. سامسونگ می‌گوید گلکسی بادز لایو هنگام فعال‌بودن قابلیت حذف نویز محیطی ۶ ساعت شارژدهی می‌کند که این زمان هنگام استفاده از کیس به ۲۱ ساعت می‌رسد. اگر کاربر به استفاده از حذف نویز تمایلی نداشته باشد، شارژدهی خود هدفون به ۸ ساعت می‌رسد. گفتنی است شارژدهی گلکسی بادز لایو با کیس شارژ بدون استفاده از حذف نویز،‌ ۲۹ ساعت خواهد بود.

گلکسی بادز سامسونگ / Samsung Galaxy Buds از کنار همراه با کیس باز مشکی

گلکسی بادز سامسونگ

زمان مکالمه گلکسی بادز لایو بدون نیاز به کیس ۴٫۵ ساعت است که این زمان با کیس به ۱۷ ساعت می‌رسد. البته اعداد یادشده هنگامی صدق می‌کنند که در حال استفاده از قابلیت حذف نویز باشید و بدون حذف نویز، زمان مکالمه‌ی هدفون به ۵٫۵ ساعت و با کیس به ۱۹ ساعت می‌رسد. کره‌ای‌ها اعلام می‌کنند گلکسی بادز پلاس می‌تواند ۱۱ ساعت موسیقی پخش کند که این زمان هنگام استفاده از کیس به ۲۲ ساعت می‌رسد. زمان مکالمه با گلکسی بادز پلاس نیز بدون کیس ۷٫۵ ساعت و با کیس ۱۵ ساعت است.

در گلکسی بادز لایو از فناوری شارژ سریع استفاده شده است و سامسونگ می‌گوید با پنج دقیقه شارژ‌ محصول می‌توانید یک ساعت با آن موسیقی گوش دهید. گلکسی بادز لایو گواهی Qi را دارد و این یعنی می‌توان آن را به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد. گلکسی بادز پلاس نیز از شارژ سریع بهره می‌برد (یک ساعت شارژدهی با سه دقیقه شارژ) و از استاندارد Qi پشتیبانی می‌کند. 

در گلکسی بادز لایو نیز از بلوتوث ۵ و حسگر شتاب‌سنج و فرستنده‌ی مادون‌قرمز استفاده شده است. هدفون جدید کره‌ای‌ها با تمامی دستگاه‌هایی مجهز به اندروید ۵ و نسخه‌های جدیدتر سازگاری دارد و در آیفون ۷ و تمامی گوشی‌های جدیدتر اپل نیز می‌توان از آن استفاده کرد. گلکسی بادز لایو به‌لطف برخورداری از گواهی IPX2 دربرابر نفوذ آب مقاومت است. 

مقایسه‌ی گلکسی بادز لایو و گلکسی بادز پلاس و گلکسی بادز

نام محصول / پارامتر

عمر باتری

قیمت

وزن

پشتیبانی از قابلیت حذف نویز محیط

سری سیلیکونی قابل‌تنظیم

گلکسی بادز لایو

۶ ساعت (۲۱ ساعت با کیس)

۱۶۹ دلار

۵٫۶ گرم (هریک از هدفون‌ها)

✔️

گلکسی بادز پلاس

۱۱ ساعت (۲۲ ساعت با کیس)

۱۴۹ دلار

۶٫۳ گرم (هریک از هدفون‌ها)

گلکسی بادز

۶ ساعت (۱۵ ساعت با کیس)

۱۳۰ دلار

۵٫۶ گرم (هریک از هدفون‌ها

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات