به‌لطف انویدیا، سهام سامسونگ باردیگر صعودی شد

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو سامسونگ الکترونیکس / Samsung در منطقه پارکینگ خودرو آسمان نیمه ابری
شایعات مربوط به تأییدنشدن کیفیت حافظه‌های سامسونگ، موجب افت ملموس سهام سامسونگ شده بود؛ ولی حالا با رد شایعات، این افت در حال جبران است.
تبلیغات

سهام سامسونگ در سال جاری عملکرد موفقی تجربه نکرده است. قیمت سهام این شرکت تا هفته‌ی گذشته درمقایسه‌با ابتدای سال تقریباً ۸ درصد کاهش یافته بود. شایعاتی مبنی‌بر موفق‌نبودن ماژول‌های حافظه‌ی HBM3E سامسونگ در آزمایش‌های کیفیتی انویدیا دلیل این مسئله بود؛ زیرا انتظار می‌رفت سامسونگ در سال ۲۰۲۴ تأمین‌کننده‌ی انحصاری این تراشه‌های حافظه‌ی پیشرفته برای انویدیا شود.

پس از اینکه مدیرعامل انویدیا تأیید کرد که تراشه‌های حافظه سامسونگ در آزمایش‌ها رد نشده‌اند و همچنان در حال ارزیابی هستند، قیمت سهام این شرکت افزایش یافته است. همین اظهارات موجب شد تا سهام سامسونگ امروز با ۳٫۶ درصد افزایش، خود را به بیش از ۵۶ دلار برساند.

بدیهی است که سرمایه‌گذاران سامسونگ نگران احتمال ناتوانی این شرکت به‌منظور تأمین تراشه‌های حافظه برای برترین سازنده‌ی تراشه‌های هوش مصنوعی حال حاضر بوده‌اند.

انویدیا تراشه‌های هوش مصنوعی زیادی می‌فروشد و به تعداد زیادی از ماژول‌های حافظه با پهنای باند بالا نیاز دارد. تنها تعداد معدودی از شرکت‌ها می‌توانند این محصولات را تأمین کنند.

SK Hynix هم‌اکنون بخشی از زنجیره‌ی تأمین آن است و اکنون سامسونگ الکترونیکس و میکرون هر دو در تلاش برای ورود به این عرصه هستند.

تحلیلگران بازار بر این باورند که ماژول‌های حافظه HBM3E سامسونگ باید بتوانند در دو تا سه ماه آینده آزمایش‌های تأیید انویدیا را پشت‌سر بگذارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات