توصیه عجیب شرکت سخت‌افزاری: کارت گرافیک را به‌کمک سشوار نصب کنید

یک‌شنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
کارت گرافیک انویدیا RTX 4090 از نمای جلو رندر
شرکتی سخت‌افزاری به کاربران کارت گرافیک انویدیا توصیه کرده است که کابل اتصال به پاور را با حرارت سشوار خم کنند.
تبلیغات

Seasonic، برند تولیدکننده‌ی پاور، به مشتریان خود توصیه کرده است که هنگام خم‌کردن کابل‌های اتصال 12VHPWR یا 12V-2x6 از سشوار استفاده کنند.

مشکل کابل اتصال 12VHPWR همچنان ادامه دارد و اخیراً شرکت CableMod تمامی کابل‌های زاویه‌دار خود را به‌دلیل احتمال آسیب‌زدن به کارت گرافیک انویدیا و خطر برای کاربران، جمع‌آوری کرده است.

Seasonic به‌تازگی رهنمود جدیدی منتشر کرده و به کاربران توضیح داده است که چگونه کابل‌های اتصال 12VHPWR و 12V-2x6 را به کارت‌های گرافیک خود متصل کنند.

GeForce RTX 4060 Ti جدیدترین کارتی است که صرفاً از رابط ۱۶ پین استفاده می‌کند؛ درحالی‌که RTX 4070 و RTX 4070 Ti و RTX 4060 طراحی‌های ۸ و ۱۶ پین 12VHPWR دارند.

کارت‌های جدید انویدیا به سوکت ۱۶ پین 12V-2x6 با تحمل توان ۶۶۰ وات به‌روزرسانی شده‌اند که بیشتر مشکلات مربوط به طراحی‌های اولیه‌ی 12VHPWR را رفع می‌کند؛ به‌ویژه در بسیاری از کارت‌های گرافیک RTX 4090 که از استانداردهای قبلی استفاده می‌کردند.

تقریباً تمام مشکلات مربوط به سوختن و ذوب‌شدن، مربوط به کارت گرافیک RTX 4090 بوده است؛ زیرا این کارت بیشترین توان را در میان خانواده‌ی کارت‌های گرافیک RTX 40 دارد.

چهار حالت خم کردن کابل اتصال به پاور گرافیک انویدیا 12v2x6
رعایت فضای ۳۵ میلی‌متری قبل از خم کردن کابل‌

سری RTX 40 کارت‌های گرافیک بزرگ‌جثه‌ای هستند و کانکتور ۱۶ پین 12VHPWR نیز ابعاد بزرگی دارد؛ در‌نتیجه کاربران مجبور می‌شوند برای نصب گرافیک در داخل کیس، کابل را خم کنند و اتصالات را با فشردگی انجام دهند.

برخلاف کانکتورهای ۸ پین قدیمی، کابل‌های جدید 12VHPWR یا 12V-2x6 به حداقل فضای ۳۵ میلی‌متری قبل از خم‌کردن کابل برای مسیردهی نیاز دارند؛ اما فضای کم باعث می‌شود که پنل‌های جانبی کیس با کانکتور تداخل داشته باشند.

Seasonic در راهنمای خود، همان فضای ۳۵ میلی‌متری را توصیه کرده است و پیشنهاد می‌دهد که هر خم‌شدگی بیش از این مقدار باید با استفاده از حرارت ملایم سشوار انجام شود. ابتدا باید ناحیه‌ی مدنظر گرم شود و سپس کاربر به‌آرامی کابل را خم کند تا نصب آسان شود.

تولیدکننده‌ی پاور و قطعات جانبی در پایان توصیه‌های خود هشدار می‌دهد که پس از اتصال سوکت‌ها، دیگر کابل‌ها را خم نکنید و فشار اضافی به کانکتورها از سمت پاور یا از سمت GPU وارد نکنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات