زوم‌لب؛ کالبدشکافی ویدیویی پوکو X3 پرو و پوکو X4 پرو

جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
در این قسمت از زوم‌لب، قصد داریم به قطعات داخلی دو گوشی پوکو X3 پرو و پوکو X4 پرو نگاهی بیندازیم. با کالبدشکافی این دو گوشی با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

برند نوپای پوکو کمتر از پنج سال پیش به‌عنوان زیربرند شیائومی وارد بازار گوشی‌های هوشمند شد؛ اما در همین مدت کوتاه، محصولات بسیاری به بازار ارائه کرد. در رده‌ی گوشی‌های اقتصادی و حتی میان‌رده، گوشی‌‌ای همچون پوکو X3 پرو که بیش از یک‌ سال پیش به بازار عرضه شد، تا همین امروز برای کاربرانی که عملکرد را در اولویت قرار می‌دهند، گزینه‌ی مناسبی به‌شمار می‌آید. نسل جدید سری X، دو مدل X4 NFC و X4 پرو را دربر می‌گیرد و در آن‌ها از سخت‌افزار خیره‌کننده مشابه نسل قبل خبری نیست تا بفهمیم که پوکو استراتژی مصالحه‌آمیزتری را در پیش گرفته است.

پوکو X4 پرو ازنظر جثه تفاوت چندانی با نسل قبل خود ندارد و همچنان گوشی سنگین و بزرگی به‌حساب می‌آید. نمایشگر و پنل پشت و فریم گوشی تخت هستند که باعث می‌شود پوکو X4 پرو ظاهر مدرن‌تری از نسل قبل به خود بگیرد. پوکو X4 پرو در بخش سخت‌افزار، افت محسوسی درمقایسه‌با نسل قبل تجربه می‌کند. تراشه‌ی Snapdragon 695 5G که با لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC تولید می‌شود، به‌عنوان قلب تپنده‌ی پوکو X4 پرو ایفای نقش می‌کند؛ درحالی‌که پوکو X3 پرو تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 860 را در دل خود جای داده است. در این ویدئو، قصد داریم نگاهی عمیق به نحوه‌ی قرارگیری و کارکرد قطعات داخلی هر دو گوشی بیندازیم. همان‌طورکه می‌دانید، برای شناخت هرچه‌بهتر قطعات درون گوشی‌های هوشمند و ساختار قرارگیری آن‌ها، راهی بهتر از کالبدشکافی و معرفی تک‌‌تک قطعات آن نیست.

در این ویدئو، پس از کالبدشکافی و توضیح کارکرد تمامی قطعات، نکاتی نیز درباره‌ی بخش‌های آسیب‌پذیر دستگاه و چگونگی جلوگیری از به‌وجود‌آمدن آسیب‌های احتمالی بیان و در‌نهایت ابزارهای موردنیاز برای تعمیر درست و اصولی گوشی‌های هوشمند را معرفی خواهیم کرد. پیش از مشاهده‌ی ویدئو، از شما دعوت می‌کنیم تا با سابسکرایب‌کردن کانال یوتیوب و آپارات زومیت، علاوه‌بر دریافت جدیدترین ویدئوها و بررسی‌های تخصصی، ما را در مسیر ارائه‌ی محتوایی حرفه‌ای‌تر و غنی‌تر همراهی کنید.

درادامه، با کالبدشکافی ویدئویی پوکو X3 پرو و پوکو X4 پرو شیائومی همراه زومیت باشید:

لطفاً با تماشای ویدئو در یوتیوب و سابسکرایب در کانال یوتیوب زومیت، ما را در مسیر تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند حمایت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات