پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر در ماه‌های آتی به پلی استیشن 5 اضافه می‌شود

پنج‌شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی تأیید کرد که به‌زودی پشتیبانی از قابلیت نرخ نوسازی متغیر (VRR) به پلی استیشن ۵ اضافه می‌شود.
تبلیغات

سونی اعلام کرد نرخ نوسازی متغیر (VRR) در ماه‌های آینده به پلی‌ استیشن ۵ می‌رسد. شرکت مذکور با انتشار پستی گفت اگر تلویزیون یا مانیتور رایانه‌ی شخصیِ سازگار با HDMI 2.1 دارید، VRR به‌طور پویا نرخ نوسازی نمایشگر را با خروجی گرافیکی کنسول PS5 همگام می‌کند.

انگجت مینویسد رسیدن این ویژگی به کنسول سونی مدت‌ نسبتاً زیادی به تعویق افتاده است؛ زیرا VRR از زمان عرضه روی کنسول‌های Xbox Series X و Series S دردسترس بوده است. همان‌طورکه بدون شک می‌دانید، VRR به حداقل رساندن مصنوعات بصری کمک می‌کند. سونی توضیح می‌دهد:

گیم‌پلی در بسیاری از عناوین پلی استیشن ۵ روان‌تر به نظر می‌رسد؛ زیرا صحنه‌ها بلافاصله رندر می‌شوند، گرافیک واضح‌تر به نظر می‌رسد و تأخیر ورودی کاهش می‌یابد. می‌توان بازی‌های پیش‌تر منتشرشده PS5 را ازطریق پچ بازی، کاملاً برای VRR بهینه کرد و احتمالاً عناوین آینده در هنگام راه‌اندازی از این ویژگی پشتیبانی کنند.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که می‌توانید VRR را برای بازی‌های PS5 که از آن پشتیبانی نمی‌کنند نیز اعمال کنید، امری که ممکن است کیفیت نمایش را برای برخی عناوین بهبود بخشد. نتایج ممکن است بسته به تلویزیون و بازی‌ای که اجرا می‌کنید متفاوت باشد. سونی به‌تازگی VRR را در تلویزیون‌های مجهز به HDMI 2.1 خود در ایالات متحده‌ی آمریکا و اروپا آنلاک کرده است.

سونی تاریخ دقیقی را برای پچ VRR مشخص نکرده است، اما با نزدیک شدن به انتشار این ویژگی، جزئیات بیشتری را به اشتراک خواهد گذاشت. در این میان، آخرین نسخه PS5 شامل چند ویژگی جدید دیگر است که از آن‌ها می‌توان به توانایی تست قابلیت فرمان صوتی برای کنترل پخش رسانه یا پیدا کردن بازی‌ها، اپ‌ها و تنظیمات اشاره کرد. همچنین نباید حالت تاریک را در PS Remote Play فراموش کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات