برد همه‌کاره رزبری‌پای CM4 با قیمت ۹۹ دلار معرفی شد

دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
برد جدید رزبری‌پای موسوم به Compute Module 4 با پنج درگاه SATA و چهار درگاه اترنت معرفی شد.
تبلیغات

تولید بردهایی مثل رزبری‌پای CM4 مطمئناً بی‌سابقه نیست؛ اما مطمئناً این محصول ۹۹ دلاری از Interceptor Carrier Board شرکت Axzez گزینه‌ی بهتری محسوب می‌شود؛ زیرا از پنج درگاه SATA و چهار درگاه اترنت گیگابیتی بهره می‌برد.

به‌گزارش تامزهاردور، برد CM4 به‌نحوی طراحی شده است که مرکز NAS شما باشد. پنج درگاه SATA این برد ازطریق میکرو کنترلر JMicron JMB585 PCIe به رابط PCIe با سرعت پنج گیگابیت‌برثانیه متصل می‌شوند که امکان دارد یک گلوگاه ایجاد کند؛ درحالی‌که درگاه‌های شبکه به سوئیچ Realtek RTL8367RB متصل می‌شوند.

به‌نظر می‌رسد که این برد سفارشی برای NAS خانگی یا سوئیچ مدیریت‌شده طراحی شده است و تنها چیزی که از آن بهره نمی‌برد، درگاه یواس‌بی ۳ است. این برد به چند درگاه یواس‌بی A نیز مجهز شده است. CM4 یک جفت درگاه HDMI با ابعاد کامل ارائه می‌دهد که می‌تواند خروجی با کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را ارائه دهد.

خریداران می‌توانند همه‌ی درایورهای لازم برای برد جدید رزبری‌پای را از وب‌سایت این شرکت دانلود کنند. علاوه‌براین، یکی از انجمن‌های گفت‌وگو برای طرح سؤالات احتمالی کاربران در نظر گرفته شده است. درحال‌حاضر، پیش‌خرید این برد با قیمت ۹۹ دلار آغاز شده و عرضه‌ی آن نیز از ماه فوریه شروع خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات