نتایج ناامیدکننده AMD در نظرسنجی ماه آگوست استیم

شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نظرسنجی ماه آگوست استیم در بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار از عملکرد نه‌چندان موفق AMD خبر می‌دهند. گفتنی است سهم بازار این شرکت در بخش پردازنده به کمترین حد خود در سال جاری رسیده است.
تبلیغات

استیم در روزهای اول هر ماه میلادی، نتایج نظرسنجی بخش سخت‌افزار و نرم‌افزارش را ارائه می‌کند. حالا نتایج به‌دست‌آمده از نظرسنجی ماه آگوست نشان می‌دهد که AMD نتوانسته است عملکرد چندان مناسبی ثبت کند.

شرکت AMD در نظرسنجی‌های بخش CPU استیم در سال ۲۰۲۱ خود را به اینتل نزدیک و نهایتا در ماه می به ۳۰ درصد سهم بازار این بخش دست پیدا کرد؛ اما نتوانست این روند را در ماه‌های بعد حفظ کند. حالا سهم بازار AMD در بخش CPU در ماه آگوست کاهش ۱٫۸۸ درصدی را تجربه کرد و به ۲۷٫۳۱ درصد رسید که کمترین سهم بازار این شرکت در سال گذشته میلادی است.

اخیرا AMD در زمینه تأمین قطعات پردازنده‌های خود درمقایسه‌با اینتل با مشکلات بیشتری دست‌وپنجه نرم می‌کند تا چارت بیشترین فروش وب‌سایت آمازون بیشتر در تسخیر محصولات اینتل باشد.

در بخش کارت‌های گرافیک نیز، تمام محصولات انویدیا به‌جز یکی از محصولات خانواده Ampere، رشد چشمگیری تجربه کردند. کارت گرافیک RTX 2060 با رشد ۱٫۳۵ درصدی جامعه کاربری بهترین عملکرد را ثبت کرد تا در جایگاه دوم قرار گیرد و به صدر جدول محصولات برتر نزدیک‌تر شود.

گزارش استیم از ماه آگوست

با اینکه RTX 3090 با کاهش ۰٫۰۱ درصدی جامعه کاربری مواجه شد، عملکرد سایر محصولات خانواده Ampere انویدیا راضی‌کننده نشان داد و RTX 3060 نیز با رشد ۰٫۴۲ درصدی در سهم بازار بهترین عملکرد را ثبت کرد. بااین‌حال در برخی از گزارش‌ها، اشاره شده است که کارت‌های Ampere و RDNA 2 درمقایسه‌با گذشته گران‌تر و نایاب‌تر شده‌اند و باید دید آیا تأثیر این موضوع را در گزارش ماه آینده استیم مشاهده خواهیم کرد یا خیر.

دراین‌میان، کارت‌های گرافیک GTX 1060 همچنان به یکه‌تازی طولانی‌مدتشان ادامه می‌دهند و در ماه گذشته هم، رشد ۱٫۲۹ درصدی جامعه کاربری را تجربه کرده‌اند. سری کارت‌های گرافیک Radeon RX 6000 نیز با دستیابی به سهم کلی ۰٫۱۵ درصد، به فهرست ماه آگوست استیم راه یافته‌اند.

در بخش نرم‌افزار، ویندوز ۷ نسخه ۶۴ بیت روند جالبش را ادامه می‌دهد و اکنون، روی ۸٫۶۸ درصد سیستم‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی استیم نصب است. هدست Oculus Quest 2 نیز با وجود کاهش اندک سهم بازار، در بخش هدست‌های واقعیت مجازی (VR) یکه‌تاز است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره روند کاهشی سهم بازار محصولات AMD چیست و آن را ناشی از چه مشکلی می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات