برتری تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰ مدیاتک بر اسنپدراگون 768G در بنچمارک انتوتو

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس نتایج بنچمارک انتوتو، دایمنسیتی ۹۰۰ از نظر توان پردازشی از تراشه‌هایی مانند اسنپدراگون 768G و 750G توانمندتر است.
تبلیغات

مدیاتک اوایل سال ۲۰۲۱ دو تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ و ۱۱۰۰ را معرفی کرد که در واقع هدف شرکت تایوانی، رقابت با تراشه‌ی توانمند اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام بود. رقابت دو شرکت تنها در تراشه‌های بالارده نیست؛ بلکه مدیاتک با کوالکام در رده‌های مختلف رقابت می‌کند.

ازجمله محصولات شرکت تایوانی می‌توان به تراشه‌‌ی دایمنسیتی ۹۰۰ اشاره کرد که برای محصولات میان‌رده آماده می‌شود. AndroidCentral گزارشی منتشر کرده است که جزئیات بیشتری از تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰ و توان پردازشی آن در مقابل تراشه‌هایی مانند اسنپدراگون 768G نشان می‌دهد.

اسنپدراگون 768G که در ماه می ۲۰۲۰ معرفی شد، نسخه‌ای بهینه‌شده از اسنپدراگون 765G است که در واقع ساختاری مشابه دارد؛ اما هسته‌های پردازنده‌ی گرافیکی و مرکزی با فرکانس بالاتری کار می‌کنند. در بنچمارک انتوتو،  اسنپدراگون 768G توانست امتیاز ۴۴۰,۰۰۰ به دست آورد؛ اما دایمنسیتی ۹۰۰ به امتیاز ۴۸۰,۰۰۰ رسید.

اگر بنچمارک انتوتو را معیار قرار بدهیم و با درنظرگرفتن امتیاز دایمنسیتی ۹۰۰، تنها تراشه‌ی میان‌رده‌ی کوالکام که از دایمنسیتی ۹۰۰ توانمندتر است، اسنپدراگون 780G خواهد بود که توانسته است در بنچمارک انتوتو به امتیاز ۵۴۰,۰۰۰ دست یابد. در مورد اسنپدراگون 780G باید گفت انتظار می‌رود مهم‌ترین گوشی‌های هوشمند میان‌رده با طراحی پریمیوم مجهز به تراشه‌ی جدید کوالکام شوند؛ اما چنین موضوعی در مورد دایمنسیتی ۹۰۰ صدق نخواهد کرد.

دایمنسیتی ۹۰۰ که جانشین دایمنسیتی ۸۲۰ است، برای محصولات میان‌رده با قیمت رقابتی استفاده خواهد شد. در گزارش‌های قبلی اشاره شده بود که مدیاتک روی تراشه‌‌ای برای بازار میان‌رده‌ی اقتصادی کار می‌کند. دایمنسیتی ۹۰۰ احتمالاً نتیجه‌ی چنین برنامه‌ای است که انتظار می‌رود در بسیاری از محصولات شرکت‌های چینی استفاده شود. مدیاتک اکنون جایگاه نخست از نظر سهم بازار تراشه‌ را در اختیار دارد و برای مدتی از کوالکام پیشی گرفته است.

معرفی تراشه‌هایی مانند دایمنسیتی ۹۰۰  به مدیاتک برای حفظ جایگاهش کمک شایانی خواهد کرد. هنوز مشخص نشده است چه محصولاتی با تراشه‌ی جدید مدیاتک روانه‌ی بازار خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات