دوسوم از توسعه‌دهندگان مک روزانه بیش از چهار ساعت کدنویسی می‌کنند

پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
نتیجه‌ی نظرسنجی Tower اطلاعات بسیار جالبی درباره‌ی توسعه‌دهندگان مک در بر دارد. ظاهرا جاواسکریپت محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی توسعه‌دهندگان مک است. در این نظرسنجی بیش از چهار هزار نفر شرکت کردند.
تبلیغات

نظرسنجی جدیدی که توسط Tower (سازنده‌ی کلاینت محبوب Git) در بین توسعه‌دهندگان پلتفرم مک انجام شده است جزئیات جالبی را درباره‌ی این جامعه در بر دارد. نتیجه‌ی نظرسنجی مواردی متعددی را شامل می‌شود، نظیر: محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی، میانگین سنی و تجربه‌ی کاری توسعه‌دهندگان، نوع کاری که روی آن متمرکز هستند، مدت‌زمانی را که در طول روز به برنامه‌نویسی اختصاصی می‌دهند و... . 

Tower اخیرا در بیانیه‌ای نتیجه‌ی نظرسنجی جدید را منتشر کرده است. بر اساس اطلاعات رسمی،‌ ۴۰۷۲ نفر از توسعه‌دهندگانی که روی پلتفرم مک کار می‌کنند در نظرسنجی شرکت کرده‌اند. این توسعه‌دهندگان ۲۶ سؤال متنوع را پاسخ دادند و مباحث دیگری نیز مطرح کردند.

آن‌طور که 9to5Mac گزارش می‌دهد، توسعه‌دهندگانی که در نظرسنجی شرکت کردند ساکن بیش از ۹۰ کشور در سراسر دنیا هستند و افرادی که در بازه‌ی سنی ۳۰ تا ۳۴ سال و ۳۵ تا ۳۹ سال قرار دارند مجموعا ۴۰ درصد از کل توسعه‌دهندگان مک را (در این نظرسنجی) شامل می‌شوند. اگر توسعه‌دهندگان ۴۰ تا ۴۴ سال را نیز اضافه کنید، عدد نهایی به ۵۵ درصد می‌رسد. بدین ترتیب بیش از ۵۵ درصد از توسعه‌دهندگان مک در دهه‌ی ۳۰ و ۴۰ سالگی خود به سر می‌برند.

۲۴٫۶ درصد از توسعه‌دهندگان مک بین یک تا پنج سال تجربه‌ی کار دارند و میانگین سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بدین معنی است که سایر ۷۵٫۴ درصد از توسعه‌دهندگان دارای تجربه‌ی بین ۶ تا بیش از ۳۰ سال کار هستند. 

ظاهرا در نظرسنجی جدید، جاوااسکریپت، سوئیفت و CSS به‌ترتیب سه زبان برنامه‌نویسی محبوب در بین توسعه‌دهندگان مک بوده‌اند. در فاصله‌ی نه‌چندان زیادی از CSS زبان‌های PHP و پایتون حضور دارند.

دررابطه‌با اینکه توسعه‌دهندگان بیشتر روی چه موضوعی تمرکز می‌کنند، اکثر ۴۰۷۲ نفر توسعه‌دهنده‌ای که در نظرسنجی Tower شرکت کردند گفتند در زمینه‌ی فول‌استک وب و موبایل مشغول فعالیتند. در رتبه‌های سوم و چهارم فرانت‌اند وب و بک‌اند وب قرار دارند. 

یکی از یافته‌های بسیار جالب نظرسنجی جدید، مدت‌زمانی است که توسعه‌دهندگان در هر روز به برنامه‌نویسی اختصاص می‌دهند. ظاهرا دو سوم از توسعه‌دهندگان روزانه بیش از چهار ساعت کدنویسی می‌کنند. این چهار ساعت زمان زیادی است، به‌خصوص با درنظرگرفتن اینکه این افراد باید در هر روز وظایف متعددی دیگری را نیز مدیریت کنند. 

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد حدودا ۲۰ درصد از توسعه‌دهندگان به‌ تنهایی کار می‌کنند، حدودا ۲۰ درصد از آن‌ها در شرکت‌های بزرگ حضور دارند و تقریبا ۶۰ درصد باقی‌مانده در تیم‌هایی حضور دارند که در بین این دو قرار می‌گیرند. 

نتایج کامل نظرسنجی Tower که جزئیات جالب اضافه‌ای نیز در بر دارد از طریق وب‌سایت رسمی این مؤسسه قابل‌مطالعه است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات