MediaTek M80 معرفی شد؛ نخستین مودم mmWave مدیاتک برای گوشی و لپ تاپ

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
M80 نخستین مودم مدیاتک با پشتیبانی از نسخه‌ی موج میلی‌متری 5G محسوب می‌شود که نه‌تنها در گوشی‌ کاربرد دارد بلکه در لپ‌تاپ‌ها نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

مدیاتک ساعاتی پیش نخستین مودم موج میلی‌متری (mmWave) خود را معرفی کرد که با نام MediaTek M80 شناخته می‌شود. مودم M80 مدیاتک می‌تواند به حداکثر سرعت دانلود ۷٫۶۷ گیگابیت ‌بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود ۳٫۷۶ گیگابیت‌ بر ثانیه دست پیدا کند.

براساس گزارش GSMArena،‌ مودم M80 مدیاتک افزون‌بر نسخه‌ی موج میلی‌متری 5G دارای نسخه‌ی دیگر آن یعنی Sub-6 Ghz است؛ اما مشخصه‌ی mmWave است که آن را از مودم M70‌ مدیاتک متمایز می‌کند. 

مودم M80 مدیاتک از دو سیم‌کارت به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند و هر دو سیم‌کارت می‌توانند به شبکه‌ی NSA یا SA متصل شوند و با استفاده از  VoNR تماس برقرار کنند. برای شبکه‌هایی که باند 5G مستقل ندارند، قابلیت به‌اشتراک‌گذاری پویای طیف (DSS) در دسترس قرار دارد؛ این قابلیت به اپراتورها امکان می‌دهد شبکه‌های 4G و 5G را روی یک باند ترکیب کنند. 

دو قابلیت UltraSave Network Environment Detection و UltraSave OTA Content Awareness به‌صورت پویا، نحوه‌ی مصرف انرژی مودم M80 را براساس استفاده و شرایط شبکه تغییر می‌دهند. 

نمونه‌های مودم M80 قرار است در سال جاری میلادی برای شرکت‌ها به‌منظور انجام آزمایش فرستاده شوند. ‌غیر از گوشی‌ هوشمند، مودم M80 مدیاتک در لپ‌تاپ‌و هات‌اسپات Mi-Fi و دستگاه‌های دیگر استفاده خواهد شد. مدیاتک هنوز به‌صورت رسمی نگفته است کدام‌یک از پردازنده‌های سری دایمنسیتی (Dimensity) به مودم M80 مجهز خواهد شد؛ اما براساس شایعه‌ها، این پردازنده، دایمنسیتی 2000 خواهد بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات