سونی با انتشار آپدیت‌های نرم‌افزاری، سیستم خنک‌کننده پلی استیشن 5 را بهینه‌تر می‌سازد

سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مقام‌های بلندپایه سونی عنوان کرد که نحوه عملکرد فن خنک‌کننده نسبتا بزرگ پلی استیشن 5 با ارائه‌های آپدیت‌های نرم‌افزاری برای هر بازی بهینه‌سازی خواهد شد.
تبلیغات

کنسول پلی استیشن ۴ با وجود ویژگی‌های منحصربه‌فردش، به مشکلاتی ازجمله تولید صدای زیاد فن خنک‌کننده دچار بود. به همین دلیل انتظار می‌رفت که سونی سیستم خنک‌کننده پلی استیشن ۵ را به‌طور جدی بازنگری کند تا راه‌حلی بهتر و دقیق‌تر برای کاهش صدای تولید‌شده‌ی فن و سیستم‌ خنک‌کننده ارائه دهد. گویا سونی نیز به چنین درخواستی پاسخ مناسبی داده و به‌گفته‌ی افرادی که تاکنون فرصت دسترسی و استفاده از پلی استیشن ۵ را داشته‌اند، کنسول نسل‌نهمی شرکت ژاپنی بسیار بی‌صدا کار می‌کند و سیستم خنک‌کننده‌ای مؤثر و کارآمد دارد.

حال، گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد سونی در نظر دارد در آینده نیز به‌صورت پیوسته کنسول و سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه‌ی آن را بهینه‌سازی کند. ظاهرا چنین اقدامی ازطریق آپدیت‌های نرم‌افزاری انجام خواهد گرفت. یاسوهیرو اوتوری، رئیس تیم طراحی سیستم حرارتی و مکانیکی پلی استیشن ۵، در مصاحبه جدید خود با وب‌سایت 4Gmaer گفت سونی همچنان به جمع‌آوری داده‌ها از نحوه‌ب عملکرد فن‌ خنک‌کننده پلی استیشن ۵ ادامه خواهد داد و بهینه‌سازی‌ها و تنظیمات بیشتری را ازطریق آپدیت‌های نرم‌افزاری ارائه خواهد کرد. 

وی اعلام کرد: «در آینده، بازی‌های بسیار متنوعی برای پلی استیشن ۵ ارائه خواهد شد؛ بنابراین، نیاز است به‌منظور بهینه‌سازی ایدئال سیستم خنک‌کننده کنسول، داده‌های مربوط‌ به نحوه رفتار APU در هر بازی جمع‌آوری‌شده و چگونگی عملکرد فن‌ بر این اساس تعیین شود. تصمیم گرفته‌ایم در آینده براساس این داده‌ها عملکرد فن را بهینه‌سازی عملکرد کنیم.»

سیستم خنک کننده پلی استیشن 5
مقاله‌های مرتبط:

    چندی پیش، اعلام شد که فن‌ خنک‌کننده سخت‌افزار پلی استیشن ۵ دلیل اصلی طراحی بزرگ ظاهر کنسول نسل‌نهمی سونی است. طبق ادعای یاسوهیرو، سونی به‌دلیل افزایش هزینه‌های تولید، به‌جای استفاده از دو عدد خنک‌کننده‌ی کوچک، یک سیستم خنک‌کننده‌ی بزرگ در دستگاه خود به کار برده است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات