باگی در سرور سایت ریزر باعث افشای اطلاعات بیش از صدهزار کاربر شد

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ریزر در تأیید ادعای ولادیمیر دیاچتکو، مشاور امنیت سایبری، اعلام کرد به‌دلیل نقص فنی یکی از سرورهای وب‌سایت رسمی این شرکت، اطلاعات بیش از صدهزار نفر از مشتریان فاش شده است.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد اوضاع برای شرکت ریزر چندان مساعد نیست. ریزر تولیدکننده‌ی سخت‌افزار گیمینگ است که به‌‌خاطر ساخت و فروش محصولات سخت‌افزاری متنوعی ازجمله گوشی‌های هوشمند گیمینگ، لپ‌تاپ‌ها، لوازم جانبی و هدفون شهرت دارد. این شرکت رسما اعلام کرد اطلاعات شخصی صدهزار نفر از مشتریانش شامل آدرس ایمیل و جزئیات مربوط به اطلاعات تحویل کالاها به‌طور تصادفی فاش شده و دردسترس عموم قرار گرفته است.

ولادیمیر دیاچنکو (Volodymyr Diachenko)، مشاور امنیت سایبری، گزارشی منتشر و در آن، اعلام کرده است که این اطلاعات نام کامل افراد، آدرس ایمیل، شماره‌موبایل و نشانی دقیق تحویل پستی کالاهای Razer را شامل می‌شود. البته در میان این اطلاعات، رمز و مشخصات کارت اعتباری افراد جایی ندارد. این گزارش که ابتدا دهم سپتامبر منتشر شد، به‌تازگی ریزر آن را رسما تأیید کرده است. این شرکت در بیانیه‌اش می‌نویسد:

ازطریق ولادیمیر دیاچنکو مطلع شدیم که پیکربندی نادرست در سرورها اطلاعات سفارش مشتریان را فاش کرده است؛ البته خوشبختانه این اطلاعات مشخصات کارت اعتباری یا رمزعبور مشتریان را شامل نمی‌شود. مشکلات پیکربندی سرور نهم سپتامبر و قبل از انتشار این خبر برطرف شد. قصد داشتیم از این طریق از شما تشکر و بابت مشکل ایجادشده صمیمانه عذرخواهی کنیم. تمام اقدامات لازم برای رفع کامل این مشکل را انجام دادیم و برای اطمینان بیشتر، تمام سیستم‌های امنیت اطلاعات شرکت را مجددا بازبینی کردیم. همچنان متعهد هستیم که از امنیت دیجیتال و اطلاعات همه‌ی مشتریان خود به بهترین شکل حفاظت کنیم.
مقاله‌های مرتبط:

    دیاچنکو درادامه‌ی گزارش خود هشدار داد که با وجود نبود امکان سرقت اطلاعات هویتی و حساب‌های بانکی مشتریان به‌دست مجرمان سایبری، همچنان باید مراقب حملات موسوم به فیشینگ باشیم. در این گونه حملات، کلاه‌برداران ازطریق آدرس ایمیل یا شماره‌موبایل با مشتریان بی‌خبر از این اتفاقات ارتباط برقرار می‌کنند و خود را جای مسئولان شرکت ریزر یا هر شرکت دیگری جا می‌زنند تا اطلاعات خصوصی افراد را استخراج کنند. به تمام مشتریانی که تاکنون ازطریق مجاری رسمی Razer محصولات این شرکت را خریده‌اند، هشدار می‌دهم که در هفته‌های آینده هرگونه لینک یا پیام مشکوک در صندوق ورودی ایمیل و شماره‌موبایل‌های خود را نادیده بگیرند و روی آن کلیک نکنند.

    اخبار جدید بازی‌های ویدئویی را از زومجی دنبال کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات