الین ور از نخستین مانیتور گیمینگ خود با نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
الین‌ور از مانیتور و لپ‌تاپ جدید پرده‌برداری کرده است که از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز استفاده می‌کنند. مانیتورهای الین‌ور به فناوری‌های جدید انویدیا نیز مجهز شده‌اند.
تبلیغات

در پاییز سال جاری میلادی، شرکت‌های الین‌ور، ایسوس، MSI و ایسر قصد دارند مانیتور ۲۵ اینچ 1080p جدید که به‌طور ویژه برای بازی‌های رقابتی ساخته شده‌اند را روانه‌ی بازار کنند. مانیتورهای معرفی‌شده توسط این شرکت‌ها دارای نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۳۶۰ هرتز هستند تا محتوای بصری را به‌شکلی روان به‌نمایش بگذارند. این نوع نرخ نوسازی مخصوص کسانی است که به انجام ورزش‌های الکترونیکی علاقه‌ی زیادی دارند. مانیتورهای موردبحث نخستین مانیتورهای دنیا هستند که از قابلیت Nvidia Reflex Latency Analyzer استفاده می‌کنند.

انویدیا به‌هنگام رونمایی کارت‌های گرافیک سری RTX 3000 مبتنی‌بر معماری امپر اعلام کرد قابلیت موردبحث، دستور ورودی ماوس را تشخیص می‌دهد و سپس زمانی را اندازه‌گیری می‌کند که برای تغییر پیکسل‌ها روی صفحه‌نمایش لازم است. هدف نهایی استفاده از قابلیت Reflex Latency Analyzer این است که با کاهش تأخیر، برخی از مشکلات بازی‌های رقابتی کاهش پیدا کند. اگر تأخیر زیاد باشد، ممکن است شخصیت شما در بازی‌های جنگی زودتر از آن‌که بتوانید واکنش نشان دهید مورد اصابت گلوله قرار بگیرد.

مانیتورهای جدید موردبحث درکنار نرخ نوسازی سریع و تأخیر کم دارای قابلیت G-Sync هستند. G-Sync فناوری ویژه‌ی انویدیا است که از ایجاد جلوه‌هایی مثل بریده‌شدن صفحه (Screen Tearing) و تاری جلوگیری می‌کند. 

مانیتور 360 هرتز Alienware 25 از نمای جلو

هر یک از برندهای یادشده تلاش کرده‌اند مانیتورهای جدیدشان را با طراحی چشم‌نواز و قابلیت‌های کاربردی همراه کنند. هنوز جزئیات دقیق تمامی محصولات را نمی‌دانیم. البته همین جزئیات اولیه تا حد زیادی به ما کمک می‌کنند بفهمیم که باید چه انتظاراتی از مانیتورهای جدید داشته باشیم. هنوز به‌طور دقیق از قیمت نهایی و درگاه‌های مانیتور Dell Alienware 25 مطلع نیستیم. 

تا پیش از معرفی مانیتورهای جدید، بیشتر مانیتورها دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ یا ۲۴۰ هرتز بودند. بااین‌حال محصولاتی مثل Alienware 25 و Swift 360 ایسوس این روند را تغییر می‌دهند و با بهره‌مندی از نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز می‌توانند تجربه‌ی بصری بی‌نظیری ارائه دهند.

الین‌ور درکنار Alienware 25، مانیتور گیمینگ دیگری با نام Alienware 38 Curved Gaming Monitor معرفی کرده است. این مانیتور خمیده‌ی ۳۷٫۵ اینچ به گواهی G-Sync Ultimate مجهز شده است و از استاندارد DisplayHDR 600 بهره می‌برد. ازطرفی مانیتور گیمینگ Alienware 27 دارای طراحی لبه‌تا‌لبه است و از نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز استفاده می‌کند. 

لپ تاپ الین ور با نمایشگر 360 هرتز از نمای سه رخ جلو

الین‌ور افزون‌بر مانیتور، لپ‌تاپ‌های جدیدی نیز معرفی کرده است. بر اساس اعلام رسمی، لپ‌ تاپ گیمینگ ۱۷ اینچ Area51m قرار است به پردازنده‌ نسل دهمی سری Intel Core i9 به‌همراه کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX انویدیا مجهز شود. در این لپ‌تاپ از صفحه‌نمایش ۳۶۰ هرتز فول HD به‌همراه سیستم خنک‌کننده‌ی Cryotech درکنار سیستم مبتنی‌بر محفظه‌ی بخار استفاده می‌شود. اگر به‌دنبال تهیه‌ی لپ‌تاپی باریک‌تر هستید می‌توانید سراغ مدل جدید Alienware m17 بروید. در این لپ‌تاپ نیز از همان صفحه‌نمایش ۳۶۰ هرتز فول HD و سیستم خنک‌کننده استفاده شده است؛ Alienware m17 ضخامت کمتری دارد و از پردازنده‌های نسل دهمی سری Core H و HK اینتل بهره می‌گیرد.

الین‌ور همچنین کارت‌های گرافیک سفارشی جدیدی را به رایانه‌های دسکتاپ گیمینگ سری Aurora اضافه کرده است. رایانه‌‌های Aurora و Aurora Ryzen Edition به‌زودی به کارت‌های گرافیک GeForce RTX 3090 و GeForce RTX 3080 انویدیا مجهز می‌شوند. الین‌ور همچنین قصد دارد سیستم خنک‌کننده‌ی آن‌ها را متحول کند.

الین‌ور به‌زودی و پیش از پایان ماه جاری میلادی، جزئیاتی بیشتر درباره‌ی تمامی محصولات جدید خودش منتشر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات