دوال سنس الگوی رفتاری گیمرها را می‌تواند تشخیص دهد

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سونی به‌تازگی پتنتی ثبت کرده است که نشان می‌دهد دسته دوال سنس الگوی رفتاری کاربر و طرز استفاده وی از کنترلر پلی استیشن 5 را در طول زمان می‌تواند تشخیص دهد.
تبلیغات

فرض کنید زمانی‌که کنترل کنسول بازی پلی استیشن 5 را در دستانتان گرفتید، کنسول بتواند شما را شناسایی کند. چنین اقدامی دقیقا ویژگی‌ای است که در پتنت جدید سونی می‌توان مشاهده کرد. شرکت ژاپنی فوریه‌ی ۲۰۲۰ پتنتی ثبت کرد که گویا چندی پیش نیز تأیید شده است.

طبق اطلاعات موجود در پتنت، کنترلر دوال سنس پلی استیشن ۵ می‌تواند با بررسی اطلاعات ثبت‌شده‌ی دو حسگر ژیروسکوپ و شتاب‌سنج، کاربری را شناسایی کند که کنترلر را در دستانش گرفته است. درواقع، چنین فرایند‌ای از فناوری یادگیری ماشینی استفاده می‌کند و زمانی‌که گیمری کنترلر دوال سنس یا دوال شاک ۴ را در دستان خود گرفت، پروفایل مختص وی بارگذاری می‌شود و گیمر به ورود دستی به پروفایل خود نیازی ندارد.

محققان سونی معتقد هستند که هر گیمری ممکن است از الگوی رفتاری خاصی در استفاده از کنترلر داشته باشد که جهت‌گیری و شیب عمودی هنگام استفاده از کنترلر را شامل می‌شود. طبق پتنت نیز، فناوری استفاده‌شده می‌تواند تنها در یک دقیقه با بررسی نحوه‌ی به‌دست‌گرفتن کنترلر، وی را شناسایی کند.

سونی از چنین قابلیتی فقط برای ورود گیمر به پروفایل خود استفاده نخواهد کرد و درواقع، چنین اقدامی با فشردن چند دکمه انجام خواهد شد. قابلیت ارائه‌شده در زمانی کاربردی خواهد بود که چند گیمر در حال تجربه‌ی بازی خاصی هستند و زمانی‌که کنترلر میان کاربران ردوبدل می‌شود، گیمرها به‌صورت خودکار در کمترین زمان ممکن به پروفایل خود وارد می‌شوند. درصورت کسب تروفی نیز، تروفی به پروفایل فردی اضافه خواهد شد که آن را به‌دست آورده است.

دانلود

دیدگاه شما درباره‌ی فناوری جدید سونی چیست؟ آیا از چنین ویژگی استقبال می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات