نینتندو روی مدل جدیدی از کنسول سوییچ کار می‌کند

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی جدید کنسول نینتندو سوییچ گویا برای عرضه در سال ۲۰۲۱ آماده می‌شود و از امکان ارائه‌ی بازی‌ها در فرمت 4K برخوردار خواهد بود.
تبلیغات

بسیاری از طرفداران کنسول‌های خانگی منتظر فرارسیدن زمانی هستند که دو کنسول بازی نسل بعدی ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 روانه‌ی بازار شوند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد محصول دیگری از قلم افتاده است و جای خالی شرکت نینتندو حس می‌شود.

اصولا نینتندو برنامه‌های خاص خود را دارد و تلاش می‌کند در بازه‌ی زمانی نزدیک به زمان رونمایی محصولات دو غول فناوری سونی و مایکروسافت، کنسول خانگی را روانه‌ی بازار نکند. بااین‌حال، اطلاعات به‌دست‌آمده نشان می‌دهد برنامه‌های شرکت ژاپنی در حال تغییر هستند و نینتندو خود را برای رقابتی دشوار با کنسول‌های نسل بعدی سونی و مایکروسافت آماده می‌سازد.

طبق گزارش‌های روزنامه‌ی تایوانی اکونومیک دیلی‌نیوز، نینتندو در حال آماده‌شدن برای رونمایی مدل جدیدی از کنسول محبوب نینتندو سوییچ با ویژگی‌های سخت‌افزاری درخورتوجه است. در همین زمینه، سایت اج مارکتز خبری منتشر کرده و نوشته است:

طبق گزارش‌های اکونومیک دیلی‌نیوز به‌نقل از بعضی افراد فعال در زنجیره‌ی تأمین محصولات الکترونیکی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، احتمال دارد شرکت نینتندو مدل جدیدی از سوییچ را اوایل سال آینده به بازار بفرستد؛ مدلی که شاید همان نمونه‌ی قدرتمندتر این کنسول باشد که از مدت‌ها قبل شایعات تولید آن مطرح بوده است.
 کنسول نینتندو سوییچ

شایعات مربوط به مدل پیشرفته‌تر کنسول نینتندو یا همون سوییچ پرو از سال ۲۰۱۸ منتشر شدند و هرچند وقت یک‌بار هم صحبت‌های جدیدی در این زمینه به‌گوش می‌رسید. بااین‌حال، مقام‌های نینتندو همچنان واکنشی به اخبار و گزارش‌ها نشان نمی‌دادند. اوایل سال ۲۰۲۰ نیز، ازطریق گزارش مالی این شرکت متوجه شدیم که از این مدل حداقل در سال جاری خبری نخواهد بود.

به‌نظر می‌رسد احتمال عرضه‌ی سوییچ پرو در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است؛ البته نینتندو درحال‌حاضر نیاز چندانی به چنین مدلی ندارد و هیدکی یاسودا، تحلیلگر مؤسسه‌ی آمار و ارقام Ace، هم به این نکته اشاره می‌کند. یاسودا درباره‌ی تفاوت‌های کنسول نینتندو با دو رقیب خود می‌گوید:

حتی با وجود عرضه‌ی پلی‌ استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس، کنسول نینتندو سوییچ همچنان به فروش درخورتوجه خود ادامه خواهد داد. به‌عقیده‌ی ما، فروش کنسول‌های بازی بیشتر به طراحی و سازوکار آن‌ها مربوط می‌شود و ویژگی مهم سوییچ نیز طراحی خاصش است که به همه‌ی افراد با سلیقه‌های مختلف اجازه می‌دهد در هر زمان و مکانی به‌سراغ بازی با آن بروند.

یاسودا درادامه از پیش‌بینی‌های خود برای فروش سوییچ در سال جاری می‌گوید و انتظار دارد که از این کنسول در سال ۲۰۲۰ حداقل ۲۳ میلیون دستگاه فروخته شود؛ رقمی که از پیش‌بینی‌های خود نینتندو نیز چهارمیلیون عدد بیشتر است. طبق آخرین آمارهای رسمی، فروش سوییچ تا اواسط تیر به ۶۱/۴۴ میلیون واحد رسیده بود که رقمی خیره‌کننده محسوب می‌شود و محبوبیت چشمگیر این کنسول باعث شده به پرفروش‌ترین کنسول ماه جولای در آمریکا نیز تبدیل شود.

مقاله‌های مرتبط:

    ازنظر نرم‌افزاری نیز، نینتندو سوییچ عملکردی درخشان از خود نشان داده و برای مثال در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته‌ی قبل بریتانیا، ۶ بازی به سوییچ تعلق داشت؛ ازجمله بازی Animal Crossing: New Horizons که همچنان پس از گذشت ماه‌ها حاضر نیست رتبه‌ی اول جدول فروش را ترک کند. اخبار جدید بازی‌های ویدئویی را در زومجی دنبال کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات