اپل برنامه تعمیر مستقل را به کانادا و اروپا گسترش می‌دهد

شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل شرکت‌های مستقل بیشتری را وارد برنامه‌ی تعمیر مستقل دستگاه‌های خود می‌کند که اکثر آن‌ها در کانادا و اروپا فعال هستند.
تبلیغات

اپل یک سال پیش مجوز تعمیر گوشی آیفون در مراکز مستقل را صادر کرد. طبق این برنامه، مجوز تعمیرات گوشی آیفون دیگر محدود به اپل استور نیست و شرکت‌ها می‌توانند مجوز را به‌صورت رسمی از شرکت سازنده دریافت کنند. برنامه‌ی تعمیر مستقل ابتدا در ایالات متحده اجرا شد و اکنون بیش از ۷۰۰ مرکز در این کشور متعلق به ۱۴۰ شرکت مستقل، خدمات تعمیر محصولات اپل را ارائه می‌کنند.

برنامه‌ی اهدای مجوز تعمیر آیفون، به‌نام Independent Repair Provider Program شناخته می‌شود. کوپرتینویی‌ها تصمیم دارند تا برنامه را به کانادا و ۳۲ کشور اروپایی گسترش دهند. تصمیم اخیر آن‌ها به‌معنای ارائه‌ی خدمات بیشتر و آسان‌تر برای کاربران آیفون خواهد بود. اپل در صفحه‌‌ای اختصاصی در وب‌سایت رسمی، مراکز تعمیر مجاز آیفون را نمایش می‌دهد که فعلا تنها مراکز موجود در ایالات متحده در آن دیده می‌شوند.

مراکزی که مجوز تعمیر آیفون را از اپل دریافت می‌کنند، باید پیش‌نیازهایی را برای ارائه‌ی خدمات به کاربران رعایت کنند. به‌عنوان مثال با تعمیر در این مراکز، مطمئن خواهید بود که تنها دستورالعمل‌های تعمیر، ابزار و قطعات اصلی اپل در فرایند تعمیر استفاده می‌شوند. نکته‌ی جالب‌توجه اینکه شرکت‌های متقاضی تعمیرات مستقل، در روندی رایگان با آموزش رایگان، مجوز اپل را دریافت می‌کنند. برنامه‌ی آموزشی شامل ارائه‌ی محتوای فنی و آموزشی به تکنسین‌های شرکت متقاضی می‌شود. سپس با یک آزمون آنلاین، مهارت تکنسین‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. تکنسین‌ها و مراکز، برای هر دستگاه باید مجوز جدا دریافت کنند و هر مجوز، باید به‌صورت سالانه تمدید شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات