کنترلر ریزر Kishi با برچسب قیمت ۸۰ دلاری عرضه شد

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
کنترلر ریزر که در نمایشگاه CES رونمایی شده بود، برای عرضه به بازار آماده شد و با قیمت ۷۹/۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.
تبلیغات

ریزر چند ماه پیش و در نمایشگاه CES 2020 کنترلر جدیدی به‌نام Kishi برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. این کنترلر، طراحی با ساختار جداشونده دارد که عملکرد و ظاهر آن را شبیه به کنترلرهای کنسول بازی نینتندو سوئیچ می‌کند. خود شرکت سازنده نیز نمونه‌ی مشابهی به‌ام Junglecat در خانواده‌ی محصولاتش دارد. کنترلر Kishi اکنون برای عرضه‌ی عمومی آماده شده است و در وب‌سایت رسمی ریزر به فروش می‌رسد.

در نگاه اول، طراحی کنترلر جدید ریزر به‌خاطر ساختار جداشونده از وسط شبیه به Junglecat یا Pro Handle از شرکت RedMagic به‌نظر می‌رسد. درحالی‌که تفاوت‌هایی عمده بین محصول جدید ریزر و گجت‌های قبلی دیده می‌شود. کنترلرهای قبلی، مخصوص دستگاه‌های مشخصی طراحی شده بودند چون از یک کیس اختصاصی برای متصل شدن به دو طرف دستگاه بهره می‌بردند. درمقابل، کنترلر Kishi به‌گونه‌ای طراحی شده است تا با تمامی دستگاه‌های جدید هماهنگی داشته باشد. درواقع هر گوشی هوشمند مدرنی که از پورت USB-C در وسط گوشی بهره ببرد، قابلیت اتصال به Kishi را خواهد داشت.

کنترلر ریزر Kishi

تفاوت مهم دیگر کنترلر جدید ریزر با محصولات قبلی، همان پورت اتصالی است. شرکت سازنده، کنترلر جدید را از اتصال بی‌سیم بلوتوث بی‌نیاز کرد و کاربر می‌تواند با استفاده از USB-C یا لایتنینگ در محصولات اپل، از Kishi استفاده کند. شاید عدم پشتیبانی از بلوتوث در نگاه اول جالب نباشد، چون امکان استفاده از کنترلر در زمان متصل نبودن به گوشی عملا از بین می‌رود، اما همین قابلیت باعث می‌شود تا در زمان استفاده، مشکلات مرسوم تأخیر و قطعی بلوتوث را تجربه نکنید.

الگوی دکمه‌های Kishi به‌گونه‌ای طراحی شده است که خصوصا کاربران ایکس‌باکس از آن لذت خواهند برد. دکمه‌های جلویی با الگویی تقریبا مشابه دکمه‌های ایکس‌باکس طراحی شده‌اند و می‌‌توان ادعا کرد که دکمه‌های ABXY دقیقا در همان فاصله و طراحی قرار گرفته‌اند. به‌علاوه دسته‌های کنترل آنالوگ هم عملکرد دکمه‌ای دارند که ساختاری کاملا مشابه با کنترلرهای مدرن را نشان می‌دهد. کنترلر جدید ریزر همچنین از یک پورت USB-C بهره می‌برد که برای شارژ کردن گوشی در زمان متصل بودن به Kishi استفاده می‌شود.

همان‌طور که گفته شد کنترلر Kishi در وب‌سایت رسمی ریزر به فروش می‌رسد. نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های اندرویدی با قیمت ۷۹/۹۹ دلار در ایالات متحده یا ۸۹/۹۹ یورو در اروپا فروخته می‌شود. برای نسخه‌ی مخصوص آیفون نیز برچسب قیمتی ۹۹/۹۹ دلار برای بازار ایالات متحده یا ۱۰۹/۹۹ یورو برای بازار اروپا در نظر گرفته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات