آمار فروش جهانی سرور تا سال ۲۰۲۰ به اوج می‌رسد

سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
فروش کامپیوترهای مخصوص سرور در سال جاری میلادی، با رشد کمی همراه خواهد بود و احتمالا در سال ۲۰۲۰، نقطه‌ی اوج فروش را شاهد باشیم.
تبلیغات

پیش‌بینی‌های گذشته درباره‌ی بازار جهانی سرور، سال ۲۰۱۹ را سال ادامه‌ی رشد نامیده بود. البته، گزارش اخیر مؤسسه‌ی دی‌رم‌اکسچنج (DRAMeXchange) نشان می‌دهد فروش سال جاری میلادی با کاهش ۳.۹ درصدی درمقایسه‌با سال قبل روبه‌رو بوده و دلیل آن نیز چرخه‌های کسب‌وکاری در سرتاسر جهان و نیز بی‌اعتمادی اقتصادی بیان می‌شود.

مارک لیو، تحلیلگر ارشد دی‌رم‌اکسچنج می‌گوید سهم عمده‌ای از رشد سریع فروش جهانی سرور در سال ۲۰۱۸ با شرکت‌های فعال در آمریکای‌شمالی مرتبط بود. طبق تحلیل‌ها، این برندها حدود ۳۰ درصد از فروش جهانی را ازآنِ خود کردند. سرورهای ویژه و اینترپرایز بزرگ‌ترین گروه مؤثر در آمار فروش شناخته می‌شوند و فروش به مراکز داده نیز از ۳۵ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۴۰ درصد در سال جاری میلادی رسیده است.

با عرضه‌ی جهانی فناوری 5G در سال جاری میلادی، شرکت‌های مخابراتی و ارائه‌دهنده‌های اینترنتی تقاضای خود برای تجهیزات سرور را افزایش خواهند داد. تخمین‌های کنونی پیش‌بینی می‌کنند همین افزایش تقاضا به‌دلیل توسعه‌ی فناوری‌های 5G فروش تجهیزات سرور را در سال ۲۰۲۰ به اوج خواهد رساند.

HP Server / دیتاسنتر

با نگاهی به فصل اول سال جاری میلادی، متوجه می‌شویم تقاضای مراکز داده کاهش نیافته است. کاهش تقاضا در چنین فصل‌هایی معروف به آف‌سیزن، روندی معمول محسوب می‌شود؛ اما در سال جاری، رشدی پایدار در همه‌ی بخش‌ها را شاهد بوده‌ایم. تقاضا برای سرورهای ODM (طراحی‌شده به‌وسیله‌ی شرکت‌های خاص که با برند شرکت‌های دیگر فروخته می‌شوند) درمقایسه‌با فصل قبلی رشد ۱.۳ درصدی را نشان داد. با وجود اینکه سفارش‌ها در فصل دوم به مشتریان تحویل داده می‌شود، می‌توان رشد ۱ تا ۳ درصدی را برای این بخش از بازار پیش‌بینی کرد که سهم بازار را به ۲۶.۶ درصد می‌رساند.

برخی از برند‌ها در فصل اول ۲۰۱۹، با کاهش فروش ۲۰ درصدی مواجه شدند؛ اما با شروع فصل دوم، فروش آن‌ها بازگشتی چشمگیر به وضعیت پایدار داشت. ازلحاظ رتبه‌بندی سهم بازار جهانی در میان برندهای تولیدکننده‌ی سرور، شرکت‌های Dell EMC و HPE و Inspur به‌ترتیب با ۱۵.۸ و ۱۳.۷ و ۷.۵ درصد از سهم بازار در جایگاه‌های اول تا سوم قرار دارند.

گزارش DRAMeXchange ادعا می‌کند ارائه‌دهندگان برتر خدمات ابری در چین، خرید تجهیزات سرور را درمقایسه‌با سال گذشته ۱۵ درصد کاهش خواهند داد. البته برندهای آمریکای‌شمالی تأثیر زیادی از تصمیم چینی‌ها نخواهند پذیرفت و رشد ۵ تا ۱۰ درصدی برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات