کوالکوم باید مجوز استفاده از تکنولوژی تراشه های خود را به رقبا واگذار کند

چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
یک قاضی آمریکایی طی حکمی اعلام کرد که کوالکوم باید شرایط استفاده از تراشه‌های بی‌سیم خود را برای رقبا فراهم کند. این حکم روز سه‌شنبه توسط دادگاهی در کالیفرنیا صادر شد.
تبلیغات

لوسی کوه، قاضی دادگاه منطقه‌ای، پیرو دادخواست کمیسیون فدرال تجارت ایالات متحده (FTC) از کمپانی کوالکوم رأی خود را صادر کرد. به دنبال این حکم کوالکوم باید به رقبای خود از جمله اینتل اجازه دهد تا از پتنت‌های مربوط به تکنولوژی‌های بی‌سیم بهره‌برداری کنند.

قاضی کوه می‌گوید: شواهد بی‌قاعده در اسناد Qualcomm نشان می‌دهد که یک تراشه‌ی مودم جزء اصلی یک گوشی تلفن‌همراه است، در حالی که استفاده از این تراشه ها جزء اجرای استانداردهای تلفن همراه است و به همین دلیل است که کوالکام نمی‌تواند تبعیض آمیز در برابر تامین کنندگان تراشه‌ی مودم برخورد کند.

Qualcomm بزرگترین ارائه دهنده‌ی تراشه‌های تلفن همراه در جهان است و تکنولوژی‌هایی را خلق کرده است که برای اتصال گوشی‌ها به شبکه‌های تلفن همراه ضروری است. این شرکت بخش قابل توجهی از درآمد خود را مدیون صدور و ارائه مجوز این اختراعات به صدها سازنده‌ی دستگاه‌های مختلف است. در نظر بگیرید این هزینه ها بر اساس ارزش گوشی دریافت می شود و نه اجزاء تشکیل دهنده‌ی آن. از آنجا که Qualcomm دارای اختراعات مربوط به گوشی‌های 3G و 4G است - و همچنین ویژگی های دیگر مانند نرم افزار استفاده از آن‌ها - هر سازنده‌ی گوشی که یک دستگاه را به شبکه‌های جدیدتر متصل می کند، باید هزینه صدور مجوز را پرداخت کند، حتی اگر از تراشه‌های Qualcomm استفاده نکنند.

 Qualcomm در سراسر جهان در مورد چگونگی صدور مجوز فناوری‌های بی‌سیم خود با موانع قانونی مواجه است. این شامل دعوای چندساله‌ی مشتری اصلی سابق خود، اپل نیز می‌شود و همچنین در برابر رگولاتوری‌های کره جنوبی و چین نیز همین موانع و مشکلات وجود دارند. در ایالات متحده، FTC در اوایل سال گذشته Qualcomm را به حفظ انحصار، دریافت حق امتیاز بالا و رقابت ضعیف متهم کرد.

دادگاه FTC در مقابل Qualcomm قرار است سال آینده برگزار شود. FTC و Qualcomm ماه گذشته از دادگاه خواستند تا تصمیم خود را به تاخیر بیندازد تا بتوانند دعوای حقوقی خود را از طریق مذاکرات حل و فصل کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات