پتنت مایکروسافت، کیبورد مجازی حساس به فشار را نشان می‌دهد

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در پتنت جدید خود، سازوکار کیبورد مجازی حساس به فشاری را نشان می‌دهد که روی ل‍پتاپ‌های ویندوز ۱۰ با نمایشگر دوگانه قابل اجرا خواهد بود.
تبلیغات

در حالی‌ که مایکروسافت نمی‌تواند در سال جاری میلادی گوشی هوشمند منعطف خود را به بازار معرفی کند، تعدادی از شرکت‌های همکار مایکروسافت قصد دارند لپتاپ‌های ویندوز ۱۰ با نمایشگر دوگانه طراحی کنند که در برخی نسخه‌ها از صفحه‌نمایش دوم به‌عنوان کیبورد مجازی بهره می‌برند.

پتنت جدید Microsoft خبر از طراحی نمایشگری حساس به فشار می‌دهد که مشابه پتنت گوشی‌های هوشمند است؛ چرا که به‌لطف آن کاربر می‌تواند تا با استفاده از کیبورد مجازی به‌راحتی تایپ کند و تجربه‌ی بهتری از تایپ کردن و کار کردن با لپتاپ را تجربه کند.

پتنت مایکروسافت

پتنت جدید مایکروسافت مربوط به کیبورد مجازی حساس به فشاری است که با لمس نمایشگر، امکان تایپ کردن را به کاربر می‌دهد. کاربر برای کار کردن با کیبورد مجازی، باید نمایشگر را لمس کند تا کیبورد مجازی حساس به فشار برایش نمایش داده شود. کیبورد شامل کلیدهایی مجازی با حساسیت به لمس و فشار است و عملکردی مشابه صفحه‌کلید مجازی گوشی‌های هوشمند دارد.

کیبورد مجازی با توجه به فشار واردشده روی هر کلید، نماد یا حرف مربوطه را تایپ می‌کند. به‌علاوه با سنسورهای حساس به فشار می‌توان حروف و نمادها را انتخاب کرد، عبارت‌های مختلف را در متن انتخاب یا بولد کرد یا از افکت‌های بصری استفاده کرد که همگی براساس ویژگی حساس به فشار کار می‌کنند. 

انتظار می‌رود که لنوو اولین شرکتی باشد که لپتاپ Windows 10 با صفحه‌نمایش دوگانه را به بازار عرضه می‌کند. احتمال می‌رود که مایکروسافت گواهی استفاده از پتنت کیبورد جدید خود را در اختیار شرکت‌های همکار قرار بدهد تا بتوانند در نسل جدید سیستم‌های خود، تجربه‌ی بهتر و مطلوب‌تری از تایپ کردن را برای کاربران ویندوز ۱۰ فراهم کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات