پتنتی از مایکروسافت برای ساخت قلم‌ سرفیس با منبع توان خورشیدی

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت پتنتی برای ساخت قلم‌ سرفیس با منبع تغذیه مبتنی بر نور به ثبت رسانده است.
تبلیغات

از معرفی آخرین نسخه قلم مایکروسافت سرفیس یک سال می‌گذرد. گفته می‌شود این محصول مایکروسافت، سریع‌ترین قلم دیجیتال دنیا است. با اینکه سایر قسمت‌های قلم پیشرفت کرده‌اند؛ ولی هنوز برق آن از طریق یک باتری AAAA تأمین می‌شود که در مدل‌های قبلی هم همین گونه بود. البته به‌ نظر می‌ٰرسد که شرکت مایکروسافت ایده‌های جالبی برای شارژپذیری قلم در سر دارد. طبق پتنت ثبت‌شده‌ای از ردموندی‌ها در سال ۲۰۱۶ که اخبار مربوط به آن در روز گذشته منتشر شد، یک واحد بهره‌برداری از نور در نوک قلم تعبیه شده است که انرژی تولید می‌کند. به‌عبارت دیگر، انرژی قلم از نور نمایشگر تأمین می‌شود و دیگر نیازی به شارژ مجدد آن نخواهد بود.

پتنت قلم خورشیدی مایکروسافت

مشخصا قلم سرفیس برای دستگاه‌های سرفیس طراحی شده و اختراع روش آن مخصوص همین دستگاه است. انرژی به‌دست‌آمده از واحد برداشت نور، هم می‌تواند انرژی لازم برای کارکرد قلم را تهیه کند و هم آن را شارژ کند. اگر بخواهیم توضیح بدهیم چرا انرژی لازم از تماس قلم با صفحه لمسی تهیه می‌شود و از نور داخل اتاق برای انجام چنین کاری استفاده نمی‌شود، باید بگوییم:

به‌ خاطر نزدیکی نوک قلم به صفحه نمایش موقع برداشت انرژی لازم، شدت نور جمع‌آوری شده از نمایشگر الکترونیکی بسیار بیشتر از موقعی است که نور محیطی یک اتاق برداشت شود. مشخصا هر چه شدت جمع‌آوری انرژی برای شارژ قلم بیشتر باشد، قلم با سرعت بیشتری شارژ خواهد شد.

اختراع‌های دیگری هم برای قلم مایکروسافت سرفیس در ماه‌های اخیر صورت گرفته است که یکی از آن‌ها مربوط‌ به گیره‌ی کنترل حساس‌به لمس و دیگری مربوط‌ به بازخورد لمسی نوک قلم در آینده است. البته لزوما ما در آینده شاهد پیاده‌سازی چنین اختراعاتی در قلم‌ها نخواهیم بود و ممکن است که مایکروسافت علاقه‌ای به توسعه‌ی چنین ایده‌هایی نداشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات