ال جی در انتظار افزایش سود خود از فصل دوم سال ۲۰۱۶ میلادی است

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016، هان سانگ بئوم، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره‌ی بخش تولید پنل‌های ال‌سی‌دی ال‌جی اعلام کرده که از سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی شاهد افزایش درآمد این کمپانی کره‌ای خواهیم بود. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

هان سانگ بئوم، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره‌ی بخش تولید پنل‌های ال‌سی‌دی ال‌جی از این موضوع پرده برداشت که درآمد این بخش از کمپانی در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی افزایش خواهد یافت. البته باید به این نکته اشاره کرد که وی از چالش‌های پیش روی کمپانی به دلیل بالا رفتن تولید در مقایسه با تقاضای بازار سخن گفته است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط سانگ، عرضه‌ی پنل‌های ال‌سی‌دی در فصل‌های پیش رو از تقاضای بازار به میزان ۱۲ تا ۱۳ درصد پیشی خواهد گرفت و از این‌رو تولیدکنندگان دیگر نمی‌توانند روی قیمت محصولات خود مانور زیادی دهند؛ چراکه برای جلب مشتری باید حاشیه‌ی سود دریافتی کاهش پیدا کند.

از جمله‌ی دلایلی که می‌توان به عنوان افزایش عرضه‌ی پنل‌ها به بازار اشاره کرد، تولید این محصولات از سوی کمپانی‌های چینی و تایوانی است که از آن می‌توان به عنوان خطری برای تولیدکنندگان ژاپنی و کره‌‌ای یاد کرد. همچنین کاهش فروش گجت‌های الکترونیک مزید بر علت شده و باعث می شود تا تقاضا برای پنل‌های ال‌سی‌دی کاهش پیدا کند. براساس اطلاعات ارائه شده، اپل از فصل جاری تقاضای خود برای پنل‌های ال‌سی‌دی را به میزان ۳۰ درصد کاهش خواهد داد که این موضوع برگرفته از کاهش تقاضا برای آیفون‌های این کمپانی است که در هفته‌های اخیر بارها اخباری در این خصوص منتشر شده است. در جریان سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ میلادی بخش تولید پنل‌های ال‌سی‌دی ال‌جی از سود ۲۹۰ میلیون دلاری خبر داده است. سود گزارش شده توسط ال‌جی در سه ماهه‌ی مورد نظر در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن نشان از کاهشی ۳۰ درصدی دارد.

در جریان کنفرانس CES سال جاری، ال‌جی از محصولات و پروتوتایپ‌های جدیدی رونمایی کرده که یکی از آن‌ها پنل OLED ۱۸ اینچی تاشدنی است که نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. باید دید که آیا ال‌جی می‌تواند با عبور از بحران و رقابت با کمپانی‌های چینی سربلند شده و سود خود را افزایش دهد یا خیر؟ کره‌ای‌ها معتقدند که با تولید پنل‌های جدید برای محصولاتی نظیر خودروها و گجت‌های پوشیدنی در کنار تولید پنل‌هایی با سایز بزرگ می‌توانند دوباره به دوران اوج خود بازگردند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات