آلموند 3؛ روتری با قابلیت هشدار امنیتی

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
در طول سال گذشته، سکوریتی‌فای تلاش کرده تا روتری با قابلیت خانه‌ی هوشمند بسازد که نتیجه‌ی آن عرضه‌ی جدیدترین عضو سری آلموند از روترهای این کمپانی بوده است. برای آشنایی بیشتر با این روتر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

روترهای سری آلموند به کاربر اجازه می‌دهند تا محصولات خانه‌ هوشمند را که با ZigBee، Z-Wave، وای‌فای و بلوتوث کار می‌کنند کنترل کنید. اما سکوریتی‌فای پا را یک قدم فراتر گذاشته و روتر جدید سری آلموند خود یک دستگاه خانه هوشمند است؛ زنگی قوی که در صورت بروز هر اتفاق خاص می‌تواند به صدا در بیاید.

روتر جدید Almond 3 به تنهایی نمی‌تواند امنیت منزل شما را تامین کند و شما هنوز هم نیاز به تهیه‌ی سنسوری دارید که بتواند باز یا بسته بودن پنجره یا در منزل را در صورت لزوم تشخیص دهد. اما پس از اینکه این تجهیزات یکبار پیکربندی و راه‌اندازی شدند، أنگاه می‌توانید از صدای آلارم روتر خود به عنوان یک منبع هشدار استفاده کنید.

 یکی از مزایای ایجاد صدای هشدار در روتر سکوریتی‌فای این است که اینگونه روتر می‌تواند ترفندهایی هوشمندانه را انجام دهد. به عنوان مثال، این روتر می‌تواند در صورت عدم اتصال گوشی شما به وای‌فای منزل تشخیص دهد که شما از خانه دور هستید و در چنین شرایطی به رصد هرگونه فعالیت مشکوک در منزل شما بپردازد.

آلموند۳ بسیار شبیه به سایر روترهای خانواده‌ی آلموند است. این روتر برای دسترسی بهتر است در مرکزی‌ترین قسمت خانه و روی دیوار نصب شود تا سیگنال کافی برای دسترسی به هر گوشه‌ی منزل را داشته باشد. بدین شکل می‌تواند در نقش یک کنترل‌کننده‌ی مرکزی برای محصولات خانه‌ی هوشمند شما نقش ایفا کند. مشابه نسخه‌های پیشین، این روتر مجهز به یک صفحه‌ی نمایش لمسی روی خود است که ضمن نمایش اطلاعاتی نظیر آب و هوا، امکان کنترل راحت‌تر را برای شما فراهم می‌کند.

به صورت پیش‌فرض آلموند ۳ تنها قادر به اتصال به محصولات خانه‌ی هوشمندی است که از تکنولوژی ZigBee پشتیبانی می‌کنند. اما سکوریتی‌فای اعلام کرده که امکان اضافه کردن Z-Wave و بلوتوث نیز وجود دارد. این نسخه از روتر از وای‌فای 802.11ac نیز پشتیبانی می‌کند.

این روتر با قیمت ۱۱۹ دلار و از ماه‌های آینده در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات