رشد ۱۹ درصدی فروش سنسور تصویر CMOS در سال ۲۰۱۸

شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فروش سنسور تصویر CMOS در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است.
تبلیغات

بر اساس نظر تحلیلگران بازار صنعت و اطلاعات منتشرشده در سایت IC Insights،‌ فروش سنسور تصویر CMOS در سال جاری میلادی نسبت به سال قبل شاهد رشد چشمگیری بوده است. میزان درآمد جهانی حاصل از فروش این سنسورها، از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل،‌ به ۱۳.۷ میلیارد دلار رسیده و در کل شاهد افزایش فروش  ۱۹ درصدی سنسور CMOS‌ نسبت به سال ۲۰۱۷ هستیم.  

فروش سنسور CMOS

شاید بتوان گفت یکی از دلایل این رشد فروش،‌ گسترش استفاده از سنسور CMOS در دوربین‌های دیجیتال مربوط به وسایل نقلیه و هم‌چنین کاربرد آن در فناوری‌های مربوط به بینایی ماشین بعلاوه کاربرد این سنسورها در تکنولوژی‌های مربوط به تشخیص هویت و سیستم‌های امنیتی است. هرچند در این میان، استفاده روزافزون از این نوع سنسور تصویر در دوربین‌های پیشرفته گوشی‌های هوشمند را نباید نادیده گرفت. گوشی‌های هوشمندی که از چندین سنسور استفاده می‌کنند و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند،‌ باعث رواج بیشتر سنسور تصویر CMOS‌ شده‌اند.

در سال ۲۰۱۷،‌ حدود ۶۲ درصد سهم بازار از فروش سنسور CMOS مربوط به کاربرد آن در دوربین گوشی‌‌ هوشمند بود. اما از آنجایی که نیاز به این سنسور در بخش‌های دیگری همچون دوربین‌های مربوط به خودروها رو به افزایش است،‌ انتظار داریم سهم بازار ۶۲ درصدی تا سال ۲۰۲۲ به ۴۵ درصد کاهش یابد. این بدان معنی است که سهم بازار سایر بخش‌ها در استفاده از سنسور تصویر CMOS بیشتر از بازار گوشی‌ هوشمند خواهد شد.

به‌طور کلی، سنسورهای تصویر CMOS در سال ۲۰۱۷ فروش ۸۹ درصدی را از آن خود کردند. این رقم در سال ۲۰۱۲ برابر ۷۴ درصد و در سال ۲۰۰۷ برابر ۵۴ درصد بود. از نظر میزان عرضه سنسور CMOS‌ در سال ۲۰۱۷،‌ حدود ۸۱ درصد سنسورهای عرضه‌شده به بازار به فروش رفت که این رقم در سال ۲۰۱۸ رشد خوبی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات