مایکروسافت کی‌برد و ماوس جدید بی‌سیم و لمسی خود را با نام Wedge و برای ویندوز ۸ معرفی کرد

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
تا زمان انتشار نسخه نهایی ویندوز ۸ زمان زیادی باقی نمانده است، از آنجایی که رابط کاربری ویندوز ۸ براساس صفحه‌های لمسی طراحی شده، بخش سخت‌افزار مایکروسافت نیز کی‌برد و ماوس جدید سازگار با این سیستم‌عامل را برای تبلت‌ و دیگر ابزارهای لمسی طراحی و معرفی نموده است. این کی‌برد و ماوس بی‌سیم به شکلی طراحی شده‌اند که به راحتی با ابزارهای موبایل از جمله لپ‌تاپ و تبلت‌های لمسی ویندوز ۸ کار کنند. اطلاعات بیشتر به همراه گالری تصاویر مربوط صفحه‌کلید Wedge Mobile Keyboard و ماوس Wedge Touch Mouse را در ادامه مطلب مشاهده نمایید.
تبلیغات

کی‌برد و ماوس لمسی جدید مایکروسافت از طریق بلوتوث به کامپیوتر یا تبلت متصل می‌شوند ولی اگر نخواهید ارتباط بصورت بی‌سیم برقرار شود می‌توانید از طریق پورت و کابل USB، آنها را به کامپیوتر ویندوز ‌۸‌ای خود متصل کنید.

Wedge Mobile Keyboard با قیمت ۷۹.۹۵ دلار عرضه خواهد شد. این کی‌برد سبک و باریک بوده و توسط یک جفت باتری قلمی در سایز AAA تغذیه می‌شود. این کی‌برد مجهز به کلید‌های اختصاصی برای دسترسی سریع به نوار Charm ویندوز ۸، جستجو، اشتراک‌گذاری، تنظیمات و بخش Devices است. کلیدهای F1 تا F12 نیز هنوز در این کی‌برد وجود دارند و برای فعال کردن آنها تنها کافی است کلید Fn را فشار دهید.

پوشش این کی‌برد نرم و صاف است تا زمانی که در کنار صفحه نمایش تبلت قرار می‌گیرد به آن آسیبی نرساند. این کاور هوشمند دارای یک تریگر مغناطیسی است، که وقتی آن را از روی کی‌برد برمی‌دارید بصورت خودکار کامپیوتر را از حالت استندبای خارج می‌کند، به این ترتیب دستگاه به سرعت در دسترس کاربر قرار گیرد. این پوشش همچنین می‌تواند به عنوان پایه عمل کرده تا تبلت را بصورت افقی یا عمودی برروی خود جای دهد.

[widgetkit id=169]

اما ماوس Wedge Touch با قیمت ۶۹.۹۵ دلار وارد بازار خواهد شد، طراحی این ماوس عجیب و گیج کننده است و اصلا راحت به نظر نمی‌رسد. در واقع این سبک‌ترین و کوچک‌ترین ماوس مایکروسافت تا به امروز است که از طریق یک باتری در سایز AA تغدیه می‌شود. مایکروسافت ادعا می‌کند که یک باتری قلمی برای ۱۸ ماه استفاده از این ماوس کافی است. در قسمت جلوی ماوس صفحه لمسی وجود دارد که از دستورات  لمسی-حرکتی ویندوز ۸ پشتیبانی می‌کند. این ماوس همچنین از فناوری لیزری BlueTrack مایکروسافت پشتیبانی می‌کند که براساس اعلام این شرکت باعث افزایش دقت و بهبود حرکت ماوس برروی هر سطحی می‌شود.

نظر شما در رابطه با ماوس و کی‌برد جدید مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات