رم GDDR6 سامسونگ عملکردی فراتر از انتظار خواهد داشت

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اعلام کرده است که رم GDDR6 این شرکت، در عمل سرعتی بالغ بر ۱۶ گیگاترنسفر بر ثانیه ارائه می‌دهد.
تبلیغات

یکی از محصولات سامسونگ که در نمایشگاه CES موفق به کسب جایزه شد و مورد تحسین قرار گرفت، حافظه‌ی گرافیک GDDR6 با سرعت ۱۶ گیگاترنسفر بر ثانیه بود. حالا سامسونگ اطلاعاتی از میزان پیشرفت خود در تولید این محصول ارائه کرده است که نشان می‌دهد رم یادشده سرعتی بیش از ۱۶ گیگاترنسفر فراهم می‌کند.

سامسونگ پیش‌تر گفته بود بعد از تولید انبوه، می‌توانید سرعتی معادل ۱۴ گیگاترنسفر بر ثانیه از تراشه‌های GDDR6 انتظار داشته باشید. کارت‌های گرافیکی که از این رم جدید استفاده کنند از پهنای باند دوبرابر بهره‌مند خواهند شد؛ یعنی یک کارت گرافیک ۲۵۶ جی‌فورس جی‌تی‌ایکس 1070 Ti با قرارگیری در کنار رم GDDR6 به جای GDDR5، می‌تواند عملکردی برابر با کارت گرافیک ۵۱۲ داشته باشد. همچنین این رم‌ها مصرف انرژی کمتری دارند. بر اساس ادعای سامسونگ، رم‌های GDDR5 کنونی برای فعالیت عادی به ۱.۵ ولت انرژی نیاز دارند؛ درحالی‌که مصرف رم GDDR6 در حد ۱.۳۵ ولت است.

رم سامسونگ GDDR6

اظهار نظری در مورد اینکه رم GDDR6 چه زمان در رایانه‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت صورت نگرفته است. انویدیا نیز نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی خود را معرفی نکرده است و به استفاده از GDDR5 و GDDR5X در محصولاتش ادامه می‌دهد. این شرکت در پیشرفته‌ترین محصولاتش یعنی پاسکال و ولتا از HBM2 استفاده کرد؛ همان کاری که AMD در کارت‌های گرافیک‌ وگا انجام داد. به‌هرحال باید منتظر ماند و عملکرد این حافظه‌ی گرافیکی نسل جدید را در عمل مشاهده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات